Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén
Amióta Nico Rosberg csatlakozott az Extreme E-hez, a világ legvadregényesebb tájain zajló elektromos SUV-k versenyéhez, mindenki azt találgatja, hogy vajon mindez a közte és Lewis Hamilton között fennálló híres rivalizálásnak a folytatása-e. A sztárpilóták saját csapatokat alakítottak, a Rosberg Xtreme Racing-et illetve a Hamilton X44-et, amelyeknek különféle kihívásokkal kell majd szembenézniük a rangos verseny első helyéért folytatott harc során.
Köztudott, hogy a két pilóta között azóta áll fenn a rivalizálás és a versengés, amióta 2013 és 2016 között mindketten a Mercedes csapat színeiben versenyeztek a Forma 1-ben. Csapattársként Hamilton és Rosberg 54 versenyt nyert meg a lehetséges 78-ból a négy szezon alatt. A brit pilóta 32-szer diadalmaskodott és 55-ször állhatott a pódiumon, továbbá ezen idő alatt 42-szer végzett Rosberg előtt, aki 22-szer nyert, 50-szer végzett a dobogón, és 36-szor ment jobb időt, mint Hamilton. Eközben Hamilton kétszer, Rosberg pedig egyszer nyerte meg a Forma 1-es világbajnoki címet.
Lewis Hamilton szerint az Extreme E sokkal több, mint egy verseny
„A leginkább figyelemre méltó dolog ezzel a szériával kapcsolatban nem a versenyzés, hanem az üzenet, amit a teljes projekt közvetíteni szeretne. Mindannyiunkban megvan a képesség arra, hogy változást tudjunk elérni, és számomra nagyon sokat jelent, hogy a versenyzés iránti szeretetemet a bolygó iránti szeretetemmel ötvözve használhatom fel annak érdekében, hogy pozitív hatást érjünk el. A Forma 1-es célkitűzéseim és a Mercedes iránti kötelezettségeim nem teszik lehetővé, hogy ezeken a varázslatos helyszíneken magam is versenyezzek, azonban támogatni és tanácsaimmal segíteni fogom a csapatomat. Izgatottsággal tölt el ez a megszokottól eltérő szerep, amit be fogok tölteni ebben az új versenysorozatban, amely egy fenntartható és egyenlő világ jövőképét próbálja megvalósítani” – nyilatkozta Lewis Hamilton.
Amióta visszavonult a Forma 1-ből, Nico Rosberg az elektromos autóversenyzés, vagyis a Formula E egyik befektetője lett, és azóta rendkívül elkötelezetté vált a környezetbarát és fenntartható technológiák iránt.
„Az Extreme E egy hihetetlen lehetőség arra, hogy cselekvésre késztessen az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, amely napjaink egyik legnagyobb bolygónkat érő fenyegetése. Amióta visszavonultam a Forma 1-ből, karrieremet a fenntartható technológiáknak szentelem, ezért nagy elégedettséggel tölt el, hogy összevonhatom a versenyzés iránti szenvedélyemet azzal, ami mellett ki szeretnék állni” – mondta Rosberg.
Csapatok
Hamilton (X44) és Rosberg (Rosberg Xtreme Racing) mellett Mattias Ekström és Thomas Biermaier (ABT), Rupert Svendsen-Cook és Jack Clark (Veloce Racing), Zak Brown és Catie Munnings (Andretti United), Chip Ganassi és Mike Hull (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Miguel Valdecabres és Joan Orus (QEV), valamint Ulrich Fritz (HWA) is csatlakozott a versenyhez.
ODYSSEY 21
A Hamilton és a Rosberg nevével fémjelzett istállóknak, illetve a többi csapatnak is lehetősége nyílik egy teljesen új, kifejezetten erre a versenyre tervezett elektromos SUV modell vezetésére. A 440 cm hosszú, 230 cm széles és 186 cm magas Extreme E versenyautó első látásra nem is tűnik annyira különbözőnek egy hagyományos SUV-tól, és még a 300 cm-es tengelytávolsága is teljesen normálisnak hangzik. A hasonlóságok az ODYSSEY 21 544 lóerős csúcsteljesítményénél érnek véget, aminek köszönhetően egy igazán erőtejes autóról beszélhetünk, főleg, ha azt is tudjuk, hogy a mérlegen mindössze 1650 kg-ot nyom. Így hát a lenyűgöző gyorsulási adatok nem meglepőek: két elektromos motorjával az Extreme E versenyautója a 100 km/h-t nulláról mindössze 4,5 másodperc alatt éri el. És ez a mega-SUV az 55 fokos emelkedőket is probléma nélkül veszi az útja során.
Az abroncsok
A járművek egy további különlegessége a kifejezetten erre a célra létrehozott Continental gumiabroncs. Ennek fejlesztése során az első lépés számos bevált, nagy teljesítményű termék teljesítménybeli korlátainak és rugalmasságának tanulmányozása volt, majd a fejlesztők arra jutottak, hogy a Continental CrossContact LX-et fogják referenciapontként használni a fejlesztés következő szakaszai során. A végeredmény az eddig gyártott abroncsok egyik legkeményebbike, a CrossContact Extreme E lett. Az abroncs átmérője 37 colos, 12,5 colos a szélessége, és 17 colos kerékhez passzol. A futófelület mintázatát arra optimalizálták, hogy bármilyen terepen a lehető legjobb teljesítmény nyújtsa, emellett pedig bordák és árkok ideális kombinációját tartalmazza, hogy a lehető legjobb kapaszkodóképességgel szolgáljon az összes típusú talajon. A futófelület blokkjait extra elemekkel erősítették meg, valamint kavicshárító funkcióval is rendelkeznek, ami kilöki a futófelületbe szoruló köveket.
Lélegzetelállító helyszínek
A szezon az al-ulai oázisnál kezdődik meg Szaúd-Arábiában (március 20-21.), aztán a varázslatos Lac Rose-nál, a Szenegál kellős közepén található rózsaszínű tónál folytatódik (május 29-30.), majd Grönland és a Kangerlussusaq, azaz a „nagy fjord” következik (augusztus 28-29.). A brazíliai Para a következő versenyhelyszín (október 23-24.), a zárófutamnak pedig Argentína, mégpedig a Dél-amerikai kontinens csúcsa, a patagóniai síkság fog helyet adni (december 11 és 12.).
Kapcsolódó cikkek
- Még fenntarthatóbbá válnak az emissziómentes járművek
- Az elektromosautó-töltők legfontosabb tulajdonságai
- A Continental három díjat is elhoz a 2021-es CES innovációs díjátadóról
- Új országkoordinátor a magyarországi Continental csoportnál
- Az ABB technológiája tovább segíti az ABB FIA Formula-E világbajnokságot
- Lewis Hamilton is csapatot indít a jövőre induló Extreme E versenysorozatban
- Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental
- A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t
- Új technológiával gyártott Continental abroncsok
- Hogyan tovább, közlekedés?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
NMHH-kutatás: a gyakori tiktokozás ronthatja az álhírfelismerési készségeinket
Minél gyakrabban tiktokozik valaki, annál kevésbé képes felismerni az álhíreket – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmánya, amely kérdőíves felmérések és interjúk alapján vizsgálta a 13–25 év közötti fiatalok TikTok-tartalmak általi befolyásolhatóságát, valamint képességüket a kritikus gondolkodásra és az álhírek felismerésére a közösségi médiában.
Az Artec 3D bemutatja két legújabb 3D szkennerét
Az Artec 3D bemutatta első, markerekre támaszkodó kézi lézerszkennerét, az Artec Pointot, amellyel egyértelmű célja jobban betörni az ipari metrológia területére. Ezzel egyidőben a markerek nélkül dolgozó 3D szkenner portfóliója is frissült a Spider kézi szkennerek legújabb, ultramagas felbontású generációjával, az Artec Spider II-vel.
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
Ma indul a Sakkolimpia: a magyar férfiválogatott kapitánya civilben is kamatoztatja sakktudását
A sakk számos olyan készséget fejleszt, amelyek a pénzügyi világban is kamatoztathatók. E szinergia kiváló példája Ács Péter sakknagymester, korábbi olimpiai ezüstérmes és magyar bajnok sakkozó, a budapesti Sakkolimpiára készülő magyar férfiválogatott kapitánya, aki civilben a világ egyik vezető pénzintézeténél, a Morgan Stanley budapesti irodájában dolgozik kockázatelemzőként. Munkája során számos párhuzamot fedezett már fel a sakk és a globális pénzügyi folyamatok kockázatelemzésben zajló munka között.
A Kingston tanácsai a NIS2-kompatibilis adatvédelemhez
Többmillió eurós bírsággal is járhat, ha egy szervezet nem tesz eleget a nemrég hatályba lépett NIS2 feltételeinek. A szabályozás összetett és számos területre kiterjed, az érintetteknek pedig már nincs sok idejük megtenni a szükséges lépéseket. A Kingston szakértői szerint jelentősen megkönnyíti az adatvédelemhez kapcsolódó előírások teljesítését, ha a vállalatok hardveres titkosítással minimalizálják az adataikat érintő kiberbiztonsági kockázatokat.