Ezek voltak a home office évének slágertermékei

forrás: Prím Online, 2021. április 1. 20:10

Sokan vettek laptopot és tabletet a járvány miatt home office-ba, távoktatásba kényszerült magyar családok közül az Extreme Digitalnál, de a pandémia egy évének három legnépszerűbb otthon dolgozós terméke a headset, a forgószék és a wifi-router az eladási számok alapján.

Azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között csaknem háromszor több headsetet rendeltek az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban. Egy átlagos vásárló bruttó 5 ezer forintot költött egy mikrofonos fülesre.

 

A második legnépszerűbb termék a forgószék volt, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek. Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban a közel 100 ezer forintos Natec Genesis Nitr500-as gamer szék volt.. A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét rendelte meg.

 

Kényelmesebbé tenni az otthoni munkát

Minden bizonnyal sokan találták kényelmetlennek az egész napos laptop melletti munkát, mivel a járvány első 12 hónapja alatt nagyjából másfélszer annyi billentyűzet és egér fogyott, mint egy évvel korábban. Egy kézreálló egérre 5 ezer forintot, egy kényelmes gépelést nyújtó billentyűzetre pedig közel 9 ezer forintot áldoztak a vásárlók, mindkét esetben a Logitech és a Genius termékei voltak a legnépszerűbbek.

 

Egy nagy képernyő is sokkal könnyebbé teszi a munkát, nem véletlen, hogy a járvány kezdete óta minden hónapban legalább másfélszer annyi monitort vásárolnak az Extreme Digitalnál mint a pandémia előtt. A legnépszerűbb típus a 24 colos full-HD monitor, de a gyors képfrissítést támogató gamer monitorok is jól fogytak, egy tipikus vásárló 48 ezer forintot költött ezekre.

 

Távoktatáshoz kellett az új laptop és tablet

A pandémia kezdete óta harmadával vásároltak több laptopot az Extreme Digitalnál az azt megelőző évhez képest. Egy tipikus vásárló 218 ezer forintot költött új noteszgépre, a legnépszerűbb márkák a Lenovo, az Asus és a HP voltak. Az eladási szám lehetett volna jóval magasabb  is, ha a járvány elején világszerte nem akadozott volna az ellátás.  Az asztali PC-k jóval kevésbé voltak népszerűek a járvány alatt, gyakorlatilag ugyanannyit vásároltak belőlük, mint a pandémia előtti évben.

 

A táblagépek eladásai a pandémia évében a megelőző év másfélszeresére emelkedtek, egy átlagos vásárló 73 ezer forintot hagyott a pénztárnál tabletekért, amelyek többsége a Huawei, a Samsung és a Lenovo androidos modelljei közül került ki.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jól vizsgáztak eddig a pandémia alatt a magyar IT vezetők

A koronavírus-járvány szélsőséges terhelés alá helyezte a hazai vállalatok informatikai részlegeit, hiszen a home office, a digitális munkavégzés és kapcsolattartás, a szolgáltatások és az ügyfélmenedzsment online térbe költözése miatt az IT-t kiemelten érintette ez az időszak. Szárnyra kapott a digitális transzformáció: a cégek sokkal nagyobb figyelmet fordítottak a felhő alapú technológiákra, az adatmenedzsmentre, az agilis szemlélet pedig a szervezetek egészét áthatotta - az informatika a túlélés és a siker kulcsa lett egyben. Hogyan készülnek a jövőre és milyen tanulságokat vontak le a pandémiából a hazai IT-vezetők? A Stylers Group erre a kérdésre kereste a választ.

2021. május 16. 10:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35