Vanda már chatelni is tud

forrás: Prím Online, 2021. május 18. 09:56

A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül. 

 

A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.

 

 

Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés. 

 

Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi,  értékes segítséget nyújtani.”

 

2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások

Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.

2025. március 23. 12:15

Digitális diplomák blokkláncon

Magyarország részt vesz az European Blockchain Services Infrastructure (EBSI) pilot projektben, amelynek célja egy blokklánc alapú „Európai Uniós diploma” infrastruktúra létrehozása. Ez egy digitális rendszer, amely biztonságosan tárolja, és nyomon követi a változásokat az Unió felsőoktatási intézményeiben szerzett diplomák kezelésében. A technológia lehetővé teszi, hogy mind az egyetemek, mind a hallgatók könnyen hozzáférjenek a hiteles dokumentumokhoz, amelyeket maximális biztonsággal, bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetnek.

2025. március 23. 10:25

Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen

A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.

2025. március 22. 17:02

Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok

A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!

2025. március 22. 15:17

Médiafogyasztási trendek Magyarországon

Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.

2025. március 22. 13:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01