Több mint 1000 résztvevő 34 országból a régió legnagyobb, magyar szervezésű tech fesztiválján

forrás: Prím Online, 2021. június 7. 13:35

Izgalmas előadásokkal, a szakma világszerte elismert nagyágyúival, konferenciaexpóval, DJ-vel és QuizNight-tal várta a szoftverfejlesztőket a világ minden tájáról a hazai szervezésű Craft Conference. A régió egyik legnépszerűbb technológiai- és szoftverfejlesztői fesztiváljának nem titkolt célja, hogy kihagyhatatlan közösségi platform legyen a kódolók számára, ahol a szorosan vett fejlesztői tudás mellett az információs technológiához szélesebb körben kapcsolódó témák és kérdések is reflektorfénybe kerülnek. A számok magukért beszélnek: a járvány miatt az idén online térbe költözött eseményhez több mint 1000 szakember csatlakozott 34 országból. Büszkék lehetünk a hazai szürkeállományra is, a konferenciához kapcsolódó CraftHack ötletversenyen ugyanis taroltak a magyar fejlesztők.

A Craft Conference az elmúlt hét évben a közép-európai régió egyik legjelentősebb technológiai- és szoftverfejlesztési trendekkel foglalkozó eseményévé nőtte ki magát, melyre nemcsak hazánkból és Európából, de az Egyesült Államokból és a világ számos más tájáról is érkeznek a programozók. A Craft idén az online térben jelentkezett május 27. és június 4. között több mint 1000 szakember részvételével, a látogatók közel ötöde pedig ezúttal már a hölgyek közül került ki. A konferenciát a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub  szervezi a mai napig azzal a céllal, hogy a szoftverfejlesztők megoszthassák egymással tapasztalataikat és a nagyágyúktól tanulhassanak a legújabb szakmai trendekről – ezt idén is garantálta az illusztris előadói névsor, többek között a Microsoft, az eBay és a Google vezető szakemberei. A virtuális fesztivál stúdiójának a gyémánt fokozatú szponzor evosoft új budapesti székháza adott otthont.

 

„A bizonytalan helyzet miatt idén sajnos csak online tudtuk megvalósítani a Craft-ot, de a korábbi években megszokott színvonalat és atmoszférát így is sikerült megtartani. A résztvevők többsége ezúttal is fejlesztő vagy szoftvermérnök volt, de sok business analyst, product owner, illetve a technológiai területen tevékenykedő közép- és felsővezető is velünk tartott. A program kialakításánál így most is az volt a fő szempont, hogy mindenki megtalálja a számára értékes és gyakorlatban is alkalmazható tudást és inspirációt. Ennek megfelelően az előadók köre is rendkívül sokszínű volt: a fiatal, napi szinten kódoló programozók mellett a nagy multik veteránjai, coach-ok és startup-guruk is megosztották tapasztalataikat” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

 

 

Kódolóknak, nem csak a kódolásról – sokkal többről szól a szakma

Habár a konferencia program azonnal hasznosítható gyakorlati tippeket kínált a fejlesztőknek, a Craft Conference nagy erőssége éppen az, hogy az IT-technológiai kérdések mellett olyan témákat és kérdéseket is fókuszba állít, melyek az üzlet- és szervezetfejlesztésben vagy éppen az innovatív ötletek kamatoztatásában segítik a szakembereket. Az előadások között kitűnően megfért egymás mellett az Amazon kiszolgáló nélküli technológiák és a fenntarthatóság összefüggéseit bemutató prezentációja és a „CTO-suttogóként” is emlegetett Joseph Pelrine tanácsai arról, hogyan építhetünk sikeresen működő fejlesztői csapatokat. A programban magyar szakemberek is képviseltették magukat: a Shapr3D-től érkező Kapui Ákos az éppen startup fázisban lévő ötletgazdáknak mutatta meg, miért romlik a produktivitás a gyorsan növekvő szervezetekben az átalakuló folyamatok és döntéshozói gyakorlatok miatt, és hogyan lehet mindezen változtatni.

 

Nem meglepő módon számos előadó reflektált az elmúlt egy év eseményeire és a koronavírus-járvány nyomán még kiszámíthatatlanabbá és bizonytalanabbá vált üzleti környezetre. A felmerülő kihívásokra a gyakorlatba ültethető, kézzelfogható módszertani megoldásokat is szállítottak a szakértők – így több prezentációban is felmerült annak fontossága, hogy az agilitás, illetve az agilis szemlélet a szervezetek egészét áthassa a mindennapi működés során. Olyan inspiráló kezdeményezések is bemutatkozhattak a résztvevőknek, mint a WeThinkCode, akik azt tűzték ki célul, hogy kiváló, globálisan versenyképes szoftverfejlesztői generációt képezzenek ki az afrikai kontinensen.

 

Arattak a magyar fejlesztők a CraftHack ötletversenyen

Idén először a konferenciát egy nagyszabású hackathon is kísérte, mely igencsak megmozgatta a fejlesztők fantáziáját, közel kétszázan jelentkeztek a versenyre. Habár a világ számos tájáról – Kanada, Dánia, Malajzia – regisztráltak a kódolók az izgalmas ötletversenyre, a magyar csapatok három kihívásban is győzedelmeskedtek a vetélytársak felett, ráadásul a zsűri fődíját és a közönségdíjat is egy magyar csapat innovációja nyerte el. A Blink egy, a jövő munkahelyeit támogató belső kommunikációs applikációt hozott létre, mely a közösségépítést, a rugalmas és befogadó céges kultúra kialakítását segíti. Az ötletre a CraftHack-en közreműködő inkubációs partnerek is felfigyeltek, és egy másik magyar csapat, a HYPER is felkeltette a szakmai támogatók érdeklődését. Az indulók összesen 10 000 eurót kódoltak össze a kihívásokon.

 

„Azt szeretjük nagyon a Craft Conference-ben, hogy nagyszerűen megcáfolja a szoftverfejlesztők kapcsán emlegetett sztereotípiákat: a „maguknak való” kódolók tülekednek a chatszobában, rengeteg szakmai kérdés és hozzászólás érkezik szinte minden előadás után, és a résztvevők előszeretettel használják a networking felületeket még az online térben is. Népszerű opció volt idén a digitális konferenciaexpó, ahol virtuális standokon várták a cégek az érdeklődőket játékokkal, karrierlehetőségekkel. A közkeletű hiedelmekkel ellentétben a fejlesztők imádnak szakmai párbeszédeket folytatni, és éppen a profizmusukból adódóan pontosan tudják, hogy a siker titka a folyamatos tanulás – mi ebben szeretnénk támogatni őket” – teszi hozzá Baccifava Médea.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR bemutatta új, ikonikus megjelenésű HONOR 50 termékcsaládját

A Honor globális technológiai márka bejelentette legújabb HONOR 50 okostelefon termékcsaládját Kínában. A HONOR 50 széria stílusos megjelenésével és figyelemre méltó kamera képességeivel napjaink fiataljainak igényeire szabva készült. Felismerve a mindennapi, útközbeni tartalomkészítés és megosztás trendjét, a HONOR 50 család egy még több a videókészítés során hasznos fejlesztéssel hozza el az egy eszközre optimalizált vlogging élményt.

2021. június 17. 19:51

Megérkezett az új Motorola Defy

A Motorola bejelentette a Motorola Defy-t, a gyártó új, masszív kialakítású okostelefonját. A készülék a Motorola és a Bullitt Group együttműködésében készült. A Motorola Defy kompromisszumokat nélkülöző, erőteljes okostelefon, hosszú üzemidővel, így a szabadtéri kalandok során éppúgy megállja a helyét, mint mindennapos használat közben.

2021. június 17. 18:14

Elkészült az első hazai podcast médiakutatás

Az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből pontosan kiderül mennyien, kik, miért és hogyan hallgatnak podcasteket.  

2021. június 17. 16:37

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep

A hazánkban idén első alkalommal megrendezett Megoldások a holnapért kihívás négy hónapos projektidőszaka után a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium tanulói vihették haza a fődíjat. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve a 12 és 18 év közötti diákjait kereste, végül a Trois cent Soixante Croissants csapat megoldása bizonyult a legjobbnak. A Samsung és az EdisonKids szakértői az elmúlt hónapokban a diákokkal közösen fejlesztették a projekteket, amelyek sokfélesége remekül megmutatta, milyen széleskörű a fiatalok érdeklődése és milyen kreatívan gondolkoznak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi életről. 

2021. június 17. 13:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40