Csúcson a Bridgestone magyarországi üzeme

forrás: Prím Online, 2021. június 19. 12:15

Az üzemben eddig legyártott abroncsokból az összes magyar sofőr kétszer tudna gumit cseréltetni, sőt még mindig maradna plusz egy teljes szett minden budapesti autósra. A KSH adatai alapján erre lenne elég a 35 millió gumiabroncs. A Bridgestone Tatabánya megalapítása óta folyamatosan növeli kapacitását: mostanra képes akár évi 6,5 millió abroncsot kigördíteni az ipari parkból. 

A tatabányai gyárban, mely az Bridgestone EMIA csoport egyik legmodernebb létesítménye, elsősorban prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó- és terepjáró-abroncsok készülnek 230 féle méretben. Az üzem a legújabb fejlesztéseket használva évről-évre növelte hatékonyságát. Először 2017-ben bővítették ki 85 milliárd forintos beruházással, ezzel megkétszerezték az alapterületet – így az addig évi 1,8 millióról akkor 3,6 millió abroncsra növelték a gyártókapacitást.

 

Majd 2019-ben egy újabb beruházás következtében a teljes gyártás átalakult: a hazai üzem ekkorra több mint 60 százalékban használt már digitalizált megoldásokat. A mesterséges intelligencia alapú EXAMATION például minden abroncsról adatot gyűjt, tárol és elemez, ezáltal többek között kiemelkedően egyenletes minőséget biztosít.

 

 

„Az úgynevezett Bird X technológia is fontos szerepet játszik gyárunk működésében, hiszen a hagyományos és az érintésmentes technológia együttesen biztosítja számunkra a rugalmasságot a piaci igények kiszolgálásához” - mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója. 

 

Az Audi, BMW, Mercedes és Volkswagen gyári beszállítójaként is ismert Bridgestone Tatabánya a digitális átállás során nagy hangsúlyt fektetett arra is, hogy az eszközpark mellett a kollégák is naprakészek legyenek, ezért informatikai képzésekkel támogatják a termelésben dolgozó munkatársakat. Az általuk használt „okos alapanyag” technológia segítségével a gyár szakemberei akár online is követhetik, illetve irányíthatják az előkészített alapanyagok és félkész termékek útját a gyáron belül. 

 

A fejlesztések ezután sem állnak le: „Our Way to Serve” kötelezettségvállalásának keretében a Bridgestone folyamatosan keresi azokat a megoldásokat, amelyekkel tovább csökkentheti tevékenységeinek környezeti hatásait, illetve javíthatja a folyamatok energiahatékonyságát. Cél, hogy 2030-ra széndioxid-kibocsátását a felére csökkentse, 2050-re pedig teljes anyagfelhasználását fenntartható forrásból fedezze. A vállalat valamennyi európai gumiabroncs-gyára kizárólag zöld villamos energiából táplálkozik, a tatabányai egység pedig már 2020 márciusa óta megújuló energiaforrásokból fedezi villamos energia szükségletének 100 százalékát. 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny

Az IPRA által évente meghirdetett Golden World Award a legjelentősebb globális kommunikációs szakmai elismerés, mely a legkiválóbb PR projekteket díjazza. A Magyar Telekom két, digitalizációs céllal született programjának kommunikációja is elnyerte a nemzetközi szervezet díját és az ezzel járó szakmai elismerést.

2021. augusztus 4. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52