TikTokon kampányol az online bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország

forrás: Prím Online, 2021. június 19. 18:10

Kampányt indít az UNICEF Magyarország az online bántalmazás visszaszorítása érdekében. Az Együtt a sértő hangok ellen címet viselő innovatív program időzítése nem véletlen: a cyberbullying elleni világnapon, június 18-án indult kampány aktualitását adja az is, hogy nemzetközi becslések alapján az elmúlt hónapokban akár 70%-kal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Ahogyan a járvány nyomán az élet egyre több területén az online térre tolódott a hangsúly, úgy vált egyre több gyerek a cyberbullying áldozatává. 

A Z-generáció tagjait elérő és bevonó kampánnyal az UNICEF Magyarország egy számára új felületen, a TikTokon mutatkozik be. Az Együtt a sértő hangok ellen kampány arca és hangja B. Nagy Réka énekesnő, aki Valahol című számát is felajánlotta a cél érdekében. A formabontó kezdeményezésben több, a TikTokon ismert fiatal netes sztár vállalt szerepet, hiszen ők tudják a leghitelesebben megszólítani saját kortársaikat. A kampányvideóban saját koreográfiával szereplő Whisperton és más TikTok-influenszerek arra kérik követőiket, hogy ők is lépjenek fel a netes bántalmazás ellen.

 

A rendhagyó kampányt kifejlesztő feat. ügynökség egy kreatív hangsávot dolgozott ki, amelynek felhasználásával bárki elkészítheti saját, glow up felépítésű TikTok-videóját. Az @unicefhungary TikTok csatornáján elérhető hangsávban a kezdetben hallható, a közösségi médiában legjellemzőbben előforduló bántó megjegyzések, sértő hangok helyét egy lendületes, erőt adó dal veszi át. Így a kampányhoz csatlakozó fiatalok egy hirtelen váltással érzékeltetni tudnak két különböző lelkiállapotot: a bántalmazott, majd a bullying ellen fellépő, segítséget kérő vagy nyújtó érzelmeit, hangulatát. A kampány kreatív, inspiráló módon mutatja meg: a bántó kommentek ellen együtt felléphetünk, és mindig van hová fordulnunk segítségért. 

 

„A cyberbullyingot a lehető legkomolyabban kell vennünk, hiszen a kortárs bántalmazás jelentős része online csatornákon történik, és a legtöbb fiatal teljesen védtelen az ilyen bántások ellen, amelyek súlyos károkat okoznak az életükben. A fiatalok körében népszerű platformot választottunk, így közvetlenül érhetjük el őket a kedvenc influenszereik segítségével. Nem mellesleg a TikTokon is rengeteg bántalmazás történik, így jelen kell lennünk, ha fel akarjuk venni a harcot a jelenséggel” – mondta el Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője. 

 

 

A kampány nemcsak az online bántalmazás jelenségére hívja fel a figyelmet, hanem arra is, mennyire fontos a segítségkérés. Barátok, családtagok, pedagógusok egyaránt képesek támogatni az áldozatokat. A kampány célja az UNICEF HelpApp applikációjának népszerűsítése is, amely a közelmúltban újult meg. Az ingyenes app segítségével a fiatalok válaszokat kaphatnak az online és offline bántalmazással kapcsolatos kérdéseikre, azonnali segítséget kérhetnek, és megtanulhatják a helyzetek kezelésének erőszakmentes módját is. 

 

„Ez a kampány, amely a fiatalokat a számukra releváns felületeken szólítja meg, egy integrált program része. Cyberbullying elleni programunk következő szakaszában a szülőket és a pedagógusokat is szeretnénk elérni. A bántalmazás jelei nem mindig egyértelműek, mint ahogyan az sem, hogy mit tehetünk ilyenkor magunkért, egymásért. Az UNICEF Magyarország egész évben kiemelt figyelmet fordít a gyerekek és fiatalok mentális egészségének megőrzésére, hiszen a pandémia árnyékában és a bántalmazások elszaporodásával komoly veszély fenyegeti ezt a korosztályt” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezetője. 

 

A kampány támogatója a Magyar Suzuki Zrt.    

 

„A Magyar Suzuki minden nap tesz azért, hogy biztonságban lehessünk az utakon. A gyártás során és az elkészült autók szempontjából is első számunkra a biztonság. Mindemellett úgy gondoljuk, hogy a felelős viselkedés a legjobb biztonsági öv az élet minden területén. Ennek a magatartásnak a kialakulása pedig nemcsak az utakon, hanem otthon, illetve egyre inkább az online térben kezdődik. A legtöbb veszélyforrás tudatos hozzáállással megelőzhető. Ezért támogatjuk immár második éve az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampányát” – indokolta Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető a Magyar Suzuki kiállását az ügy mellett.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Európa összefogott: 4 millióan az újrahasznosításért

Az első ”ON THE GO” újrahasznosítási kampány az „Every Can Counts” szervezésében egyidejűleg 16 országban hívta fel a figyelmet az italos dobozok újrahasznosításának fontosságára, melynek aktualitását a Környezetvédelmi Világnap adta.  

2021. július 24. 16:11

A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal

A bajor gazdasági miniszter és közlekedési miniszter támogatják a Siemens Mobility GmbH által kifejlesztett hidrogénhajtású vonat Bajorországban történő tesztelését. A két kocsiból álló vonatot többek között az Augsburg - Füssen vonalon fogják tesztelni 2023 közepétől kezdve. A Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán végzendő próbaüzemet 30 hónapra tervezik. Ez idő alatt a hidrogénhajtású vonat Augsburgban fog állomásozni.

2021. július 24. 14:17

Hat hónappal meghosszabbítja készülékeinek garanciaidejét a Huawei

Ismét jelentős kedvezményeket és szervizakciót hirdet a Huawei. Július 26-tól kezdődő Huawei Szerviz Fesztivál keretében a felhasználók ingyenesen kiterjeszthetik mobilkészülékeik jótállását 6 hónappal – amennyiben készülékük még garanciaidőn belül van –, illetve egy alkalommal bruttó 8000 forint kedvezményt kaphatnak a javítás díjából a My HUAWEI alkalmazás használatával. A vállalat kedvezményesen, egységes áron cseréli az akkumulátorokat az összes kijelölt modellre, illetve a felhasználók akár 55%-os alkatrész kedvezményt is kaphatnak.

2021. július 24. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53