A Fujitsu technológiájával 60%-kal* több szurkoló vehet részt az élő sporteseményeken

forrás: Prím Online, 2021. június 21. 15:19

Akár 60%-kal több szurkoló élvezheti Covid-biztos módon az élő sporteseményeket – amikor erre a szabályok lehetőséget biztosítanak – a Fujitsu Digital Annealer rendszerre épülő, kvantumtechnológia által inspirált optimalizációs szolgáltatásával (Quantum-Inspired Optimization Service, QIOS). A sportcsarnokokba való visszatérést segítő technológia jóval nagyobb jegyárbevételt biztosít a sportkluboknak és a sportrendezvények szervezőinek. 

A Fujitsu megoldását jelenleg vizsgálják a német labdarúgó-bajnokság első osztálya, a Bundesliga klubjai, és többen is komolyan érdeklődnek a használata iránt. A berlini olimpiai stadion alapján készült modell szerint a Digital Annealer 60%-kal képes növelni a közösségi távolságtartás szabályai mellett használható ülőhelyek számát, és így több bevétel keletkezik a jegyeladásokból minden játéknapon. A világhírű Nürburgring versenypályán egy 24 órás verseny alkalmával és a Formula–1 keretében végzett teszteken győződtek meg a rendszer hatékonyságáról. A többi sporteseménytől eltérő szabályokat követő Nürburgringen 30%-kal tudják növelni a nézők számát a Fujitsu Digital Annealerével.

 

Mirco Markfort, a Nürburgring vezérigazgatója, elmonda: „A Digital Annealerrel végzett tesztek alapján a ténylegesnél 30-40%-kal jobb kihasználtságot érhettünk volna el lelátónként a teszteseményeken változatlan járványügyi szabályok mellett. Ez igazán meggyőző eredmény, és jól mutatja a Digital Annealer teljesítményét. El tudjuk képzelni, hogy használni fogjuk ezt a technológiát a jövőben, ha sikerül összekapcsolni a jegykezelő rendszerrel.”

 

A szurkolók jellemzően több jegyet vásárolnak a részt vevő barátok és családtagok létszámától függően. A Covid-biztos helykiosztás miatt azonban eddig szigorú szabályok voltak érvényben. Jellemzően minden két ülőhely között több széket üresen hagytak a biztonságos közösségi távolságtartás érdekében. Ezt a kiosztást attól függetlenül fenn kellett tartani, hogy a nézők párosával szándékoztak-e ülni, vagy sem. 

 

 

A Fujitsu Digital Annealerével a helykiosztás maximálisan figyelembe veheti az előírásokat 

A Digital Annealerrel a szervezők gyorsan és rugalmasan kiszámíthatják a helykiosztást a nézők igényeitől függően a helyi közösségi távolságtartási szabályok szerint, a normál páros ültetési minta követése helyett. Ez a komplex számítás hagyományos számítógépeken túlságosan hosszú ideig tart, így az online jegyértékesítés során nem végezhető el. A Digital Annealer azonban képes arra, hogy a kvantumszámítógépekhez hasonló sebességgel végezze el a kombinatorikai optimalizációs számításokat – és nagy számú lehetőség közül kiválassza a lehető legjobbat.

 

Joern Nitschmann, a Fujitsu gyártószektorért és gépkocsigyártásért felelős közép-európai vezetője elmondta: „Amikor a sport- és egyéb események visszatérnek az életünkbe, a közösségi távolságtartás továbbra is fontos követelmény marad, korlátozva az eladható jegyek számát. A szervezők előtt álló optimalizációs számítási feladat túlságosan bonyolult ahhoz, hogy hagyományos számítógépekkel elég gyorsan elvégezhető legyen a gyakorlati alkalmazáshoz. Jó hír a szurkolók és a szervezők számára, hogy a Fujitsu QIOS megoldásával megvalósítható a Covid-biztos közösségi távolságtartás, így többen juthatnak be a várva várt eseményekre.” 

 

 

______________

* A pontos százalék a helyi közösségi távolságtartási szabályoktól függ. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei

A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.

2021. augusztus 4. 17:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52