Jobban fogy a napelem, de még többen rendeltek kandallót az eMAG-tól júliusban
Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók irányt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok iránt. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is jócskán megnőtt – ám tízből hét eMAG-vásárló rendelt szilárd tüzelésű kályhát/kandallót, és csak három napelemes technológiájú terméket július folyamán, bár az elkövetkező hetekben, hónapokban ez az arány még változhat.
Több és jobb napelemet rendelnek az eMAG-tól, mint tavaly nyáron
Idén nyáron jelentősen nőtt az elektromos áram előállítására szolgáló napelemek, illetve a vízmelegítést szolgáló napkollektorok eladása: a két termékcsoport közös termékkategóriájában júliusban az eladások megháromszorozódtak az előző hónaphoz képest, a tavalyi év azonos hónapjához képest pedig harmincnégyszeres a növekedés. A főleg a hónap második felében eladott napelem többségét az ilyen termékekre specializálódott Marketplace partnerektől rendelték a vásárlók, mert ezek a társaságok kínálják a választék legnagyobb hányadát.
Bár az eMAG.hu-ról akár milliós árú, komplett napelemendszert is lehet rendelni, a kategória júliusi 55-60 ezer forint közötti bruttó eladási átlagára alapján a legtöbben kisebb teljesítményű szetteket rendelnek. Néhány tízezer forintért már olyan készleteket rendelni az eMAG-tól, amely a megfelelő akkumulátorral kiegészítve a világítás mellett kisebb elektronikus eszközök (pl. telefon, laptop, hangfal) működtetésére, töltésére is alkalmas – sokan ilyen szettekhez rendeltek kiegészítő napelempaneleket.
Tavaly nyáron még a legegyszerűbb napelemes termékeket, például a ledlámpákat keresték az eMAG-nál, még idén júniusban is 15 ezer forint körüli volt a kategória átlagos eladási óra, a következő hónapban tapasztalható emelkedést minden bizonnyal a rezsicsökkentés változása generálja.
Amikor nyáron is keresik a kályhát és a kandallót
Idén júniusról júliusra hét és félszeresére nőtt a “kandalló” szóra való keresések száma az eMAG.hu-n, korábban a nyári hónapokban legfeljebb a hűtő-fűtő split klímákat övezte hasonló mértékű érdeklődés.
A rezsicsökkentést érintő változások bejelentése nyomán a szilárd tüzelésű (tehát például brikettel, pellettel, szénnel, fával fűthető) kályhák és kandallók forgalma nőtt meg az eMAG-nál: júniushoz képest hétszer annyi, tavaly júliushoz képest pedig majdnem tizenkétszeresére nőttek az eladások. Az elmúlt hónapban a szilárd tüzelésű berendezések adták a teljes forgalom 90 százalékát, az elektromos kandallók pedig a maradék durván 10 százalékot.
Az elektromos típusok forgalma nem állt le, hiszen nem lehet mindenhol például fatüzelésű kályhát telepíteni, egyes otthonokban pedig elektromos berendezés segíthet csökkenteni, ellensúlyozni a gázfogyasztást, de ezek eladása a tavaly nyárhoz és most júniushoz képest is csak másfélszeresre nőtt.
A szilárd tüzelésű fűtőberendezések közül tízből hat eMAG-vásárló kandallót, négy pedig kályhát rendelt júliusban, de népszerűnek bizonyult a fűtésre és főzésre egyaránt alkalmas “főzőkályha”. A vásárlók júliusban a szilárd tüzelésű kályhákra/kandallókra költöttek többet, átlagosan bruttó 100 ezer és 160 ezer forintot*, míg elektromos kandallót 94-115 ezer forintért rendeltek az eMAG-tól, illetve a piactéren lévő partnerektől. A legtöbb terméket ebben a szegmensben is a Marketplace-es kereskedőspecialisták adták júliusban.
______________
* Marketplace-kereskedői, illetve eMAG-forgalmazású termék bruttó átlagárak
Kapcsolódó cikkek
- Teljesen átírták az online eladásokat az eMAG-nál az új rezsicsökkentési szabályok
- Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor
- A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük
- Tarolt az eMAG easyboxos átvétel a Glamour-napokon!
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Új funkcióval védi vásárlóit az eMAG a webáruházban és a mobilappjában is
- 1,1 milliárd forint értékben váltották be a 3 ezer forintos kuponokat az eMAG-nál
- Az Alza.hu közel félmillió darab kedvezményre jogosító kupont küld ki
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.