A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása. A kereskedők hosszú távon jobban járnak, ha megszüntetik a vásárlók elé gördített akadályokat, különben elvesztik leghűségesebb vevőiket. A tapasztalatok szerint, aki erre odafigyel, nem feltétlenül kell több visszáru megbízást kezeljen, viszont sokat tesz a vásárlói lojalitás megőrzéséért. Az SAP Emarsys felmérése a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
A termékek életciklusa a vásárlói lojalitás szempontjából jelentős kihívássá vált 2023-ra. Az SAP Emarsys kutatása szerint a visszaküldési díj bevezetése miatt a brit vásárlók több mint negyede, az amerikaiak nagyjából harmada fordult már el olyan márkától, amelyhez korábban hűséges volt. A britek 18 százaléka tisztességtelennek tartotta a lépést, 13 százaléka pedig már ki is dobott felesleges árucikket amiatt, hogy nem volt ésszerű azt plusz pénzért visszaküldeni. A határidő is érzékeny szempont: az amerikai vevők 40 százaléka hagyta el a korábban kedvelt márkát amiatt, hogy a visszaküldésre rendelkezésre álló idő lerövidült. Mindez komoly veszélyt jelent a vásárlói lojalitásra.
Mivel a brit vevők 23 százaléka változásokat követel a szállítási és csomagolási gyakorlatban, a kereskedők újraterveznek. Idén eddig a brit cégek 27 százaléka és amerikai társaik 32 százaléka helyezte előtérbe a szállítási folyamataik korszerűsítésébe történő beruházást. A fenntartható csomagolás ügye is egyre fontosabb: minden harmadik márka fektet erre is hangsúlyt.
Mindez a magyar piacon is figyelemreméltó tanulságokkal szolgálhat. Érdemes a fejlettségben előttünk járó nyugat-európai és tengerentúli piacok hangulatváltozásaira figyelni, hiszen hosszútávú tapasztalatok szerint idővel a magyar szokásokban is hasonló változás történhet. A fogyasztók itthon is könnyen elfordulhatnak azoktól a webshopoktól, ahol a nem kívánt vagy hibás áru visszaküldése nem díjmentes. Mivel Magyarországon térségi összehasonlításban a csomagküldési, postai díjak vásárlóerőparításon mérve meglehetősen magasak, még inkább megfontolandó, hogy a kereskedők áthárítsák-e a költségeket, ennek ugyanis nagy jelentősége lehet a fogyasztói lojalitás szempontjából.
A kiválasztástól a vásárláson és a szállításon át a kézhezvételig, történjen az üzletben vagy online, a vásárlók elé gördített akadályok veszélyeztetik a márka reputációját. Nem elég a megfelelő terméket a megfelelő áron kínálni; a folyamat minden lépésénél teljes átláthatóságra, és a vevők igényeire reflektáló megoldásokra van szükség. A visszárukezelés emellett mind az adatgyűjtés, mind a bizalom megteremtése szempontjából hatalmas lehetőség a márkahűség építésére. Az ezt jól értő kiskereskedelmi márkák magasabb értékeket érnek el a vásárlói életciklus folyamán, végső soron arányaiban kevesebb visszárut kapnak, és javítják a mindennél fontosabb ügyfélélményt.
„Mivel az SAP a világ kiskereskedelmi forgalmának körülbelül 95 százalékában jelen van termékeivel, az SAP Emarsys további növekedése biztosított. Ez egy win-win szituáció, hiszen kimutatható növekedést biztosít a kereskedőknek és egyértelműen jobb kiszolgálást és ügyfélélményt a vásárlóknak” – mondja Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. Az Emarsys a globális márkáktól a régiós nagyágyúkon át a helyi feltörekvőkig mindenféle referenciával bír, több mint 1500 céggel dolgozik együtt számos szektorban. Olyan ügyfeleknél kapcsolja össze a front és back office-t, mint a Puma vagy a PizzaHut. A magyar, illetve a régiós piacon legismertebb felhasználóik a BioTechUSA és az eMAG.
A lojalitásra nagy hangsúlyt helyező love-brandek számára az omnichannel stratégia a megoldás. Az SAP Emarsys egy olyan vevőkapcsolati platformot kínál, amely képessé teszi a marketingeseket, hogy az időt pénzre váltsák. Segítségével üzleti eredményeket hozó, személyre szabott, több csatornára kiterjedő kampányokat kezelhetnek, és az értékesítési adatoktól a fogyasztói visszajelzések legkisebb rezdüléséig mindenről azonnali visszajelzést kaphatnak, így lehetőségük van finomhangolni kampányaik üzeneteit, árazását, hirdetési paramétereit.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
- Kkv-kra szabott vállalatirányítási rendszert mutatott be az SAP
- Eladja a Qualtrics-ben birtokolt tulajdonrészét az SAP
- Az adatmenedzsment új generációját jelentette be az SAP
- Az SAP megoldásával fejleszti digitalizációs programját a Lockheed Martin
- Díjeső a digitalizáció eredménye
- Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát hozná létre a Packeta Hungary
- A BorsodChem aktívan támogatja a digitális átállást
- Új marketing vezető az SAP Hungary csapatában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okoseszközöket jelent be a Huawei
A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése* szerint. A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.
Az AOC GAMING G4 sorozat karcsú ívekkel és borotvaéles specifikációkkal bővül
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bejelenti, hogy négy olyan új modellel bővíti G4 sorozatát, amelyek a gaming preferenciák és a pénztárcák széles skáláját kiszolgálja.
Kiváló hangteljesítménnyel rendelkezik az új Sony csíptetős mikrofon
A Sony bejelentette az ECM-L1 Lavalier mikrofont, amely 3,5 mm-es csatlakozón át felvett árammal is működik, és a Sony jól bevált hangtechnikai fejlesztésein alapul. A mikrofon a sok éven át komoly szakmai megbecsülésnek örvendő, rádiós stúdiók és produkciós cégek által is előszeretettel használt ECM-77-es sorozatból lett továbbfejlesztve.
Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült gumiabroncsát, amely 55%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat tartalmaz.* Az ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) PLUS egy globálisan alkalmazható tanúsítási szabvány, amelynek célja, hogy növelje az alternatív alapanyagok átláthatóságát és nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban, a kiindulási ponttól egészen a végfelhasználóig.