Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek
A prágai központú Shoptet 2021 közepén kezdte el magyarországi működését. Saját fizetési kapuja, a Shoptet Pay most debütált hazánkban. Egyszerű fizetési folyamatot tesz lehetővé az online kereskedőknek. Minimálisra szűkítették benne a vásárlás befejezéséhez szükséges kattintások számát, mindez jótékony hatással van a konverzióra. A régióban már több mint 6000 vállalkozás használja, a kifizetések 99%-a hibamentes.
Közép-Európa piacvezető webáruház üzemeltető rendszere, a prágai központú Shoptet 2022 elején indította el saját fizetési kapuját, a Shoptet Payt a cseh és a szlovák piacon. Már több mint 6000 kereskedő használja. 2023 tavaszától a magyarországi Shoptet webáruházak adminisztrációs felületén is automatikusan megjelenik a fizetési kapu, amelyet a webshop tulajdonos aktiválhat.
A Shoptet Pay a rendszerén futó webáruházaknak lehetővé teszi azt, hogy online vásárlóik egyszerűen, harmadik szereplő hozzákapcsolása nélkül bankkártyával, Google Pay-jel vagy Apple Pay-jel fizessenek. Használatával a vásárló nem hagyja el az oldalt, hanem a webshopon marad a bankkártyás fizetés közben is. A vásárlás befejezéséhez szükséges kattintások száma minimális, ami a konverzióra is jótékony hatással van. A kifizetések 99%-a hibamentes. A Shoptet Pay megfelel az európai PSD2 szabályozás szigorú előírásainak, valamint a PCI DSS tanúsításnak. A bankkártyák elfogadásához a holland Adyen fizetési szolgáltót használja, amely világszerte megbízhatóan működik 15 éve.
„Kieshet a versenyből az az e-kereskedő, aki nem teszi lehetővé az online kártyás fizetés lehetőségét” – mondta el a fizetési kapu hazai bevezetése kapcsán Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője. „Egyrészt megbízhatóbbnak tűnik az a webshop, amelyik lehetővé teszi az azonnali kártyás fizetést, másrészt pedig magasabb konverziót lehet elérni, ha a vásárló az adott webshopon marad a fizetés közben.”
A fizetési kapu egy gombnyomással bekapcsolható a webáruház motorba, és az ingyenes aktiválást követően 24 órán belül már fogadni is lehet a fizetéseket. A webáruház tulajdonosa döntheti el, hogy milyen rendszerességgel szeretné megkapni eladott termékei ellenértékét. Választhat akár napi, heti vagy havi rendszerességű utalást is. A Shoptet Pay árazási modellje átlátható. A fizetési kapu működtetése ingyenes. A díjak a választott szolgáltatástól függenek, azaz kártyás fizetés esetén a Shoptet tarifának megfelelően egy meghatározott százalékot kell fizetni a kártyával történő fizetés összegéből.
A Shoptet Pay funkciói közé tartozik, hogy a rendszer sikertelen fizetés esetén emlékeztetőt küld a vásárlás félbehagyásáról. Használatával a tranzakciókról és a költségekről olyan bankszámlakivonatot lehet letölteni, amely a könyvelésbe könnyen beilleszthető.
A fizetési kaput folyamatosan fejlesztik. Várható a banki összekapcsolás lehetősége, amely összeköti a webáruházat a bankkal, így az összes kifizetés egy helyen láthatóvá válik. Tervben van továbbá fizetési linkek hazai bevezetése is, amelyek kényelmes azonnali fizetést tesznek lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Az online vásárlásra inkább a fiatalok szavaznak, a környezettudatosság kortól független
- Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- A közép-kelet európai régióban a vásárlások 15 százaléka zajlik az online térben
- Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben
- A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Az szja-visszatérítés látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.