22 év volt az átlagéletkor a Code #LikeABosch ötletversenyen

forrás: Prím Online, 2023. október 10. 13:16

24 órán át pörögtek az agykerekek és kopogtak az ujjak a billentyűzeten a Bosch és a CraftHub közös szervezésű hackathonján a budapesti Gamerlandben. Összesen 110 csapat ötletelt gőzerővel, hogy a lehető legjobb megoldást hozzák a hardveres és szoftveres kihívásokra, és a zsűri tetszését elnyerve megaphassák az akár 8000 eurós pénzdíjat. A Code #LikeABosch vonzereje azonban nem csak ebben rejlik, hiszen amellett, hogy igazi közösségformáló és networking élmény, lehetőséget ad a fiatal indulóknak, hogy fejlesztéseikkel a saját jövőjükbe is fektessenek. Az idei fődíjat egy olyan innováció nyerte el, mely a vezetéstámogató rendszerek új generációját képviseli: a komplex ütközéselkerülő megoldás biztonságosabbá teszi a közlekedést.

A szervezők minden várakozását felülmúlta az idei Code #LikeABosch hackathon, mely 2021-es indulása óta igazi kulteseménnyé nőtte ki magát a tettrekész fiatal innovátorok körében. Nemcsak a hangulat idézte a legmenőbb nyári fesztiválokat, de a mindössze 22 éves átlagéletkor és a 121 fős helyszíni résztvevőszám is rekordnak számít. A verseny a hazai és régiós technológiai rendezvénypiacon is kulcsszereplő CraftHub, valamint az innovációt egyik alapértékének tekintő Bosch együttműködésével jött létre, hogy lehetőséget adjon a jövő legtehetségesebb ötletgazdáinak a bemutatkozásra.

 

„A Code #LikeABosch kifejezetten a középiskolásokat, egyetemistákat és pályakezdőket szólítja meg olyan hardveres és szoftveres fejlesztések megalkotására, melyek valós, a mindennapokban jelentkező problémákra adnak választ. A megmérettetésen csapatokat formálva indulhattak el a résztvevők, és bár a hibrid formátum révén online is teljesíthették a feladatokat a vállalkozó szelleműek, nagyon örülünk, hogy a Gamerland fantasztikus helyszínén ennyien pezsegtek egyszerre az idei hackathonon” – mondja Varga Károly, az innovatív IT-rendezvényeket megvalósító CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője. 

 

 

Ötletből valóság: a Bosch modern gépparkja is segítette a munkát

 

A rajthoz álló 110 csapatnak csupán 24 órája volt arra, hogy a Bosch hardveres vagy szoftveres kihívására a legjobb megoldást hozzák. A feladatok bemutatását követően máris rajtot vett a feszített tempójú ötletelés, hiszen a nap végére a csapatoknak és az első elképzeléseknek is össze kellett állniuk, hogy másnap már a kész fejlesztést nyújthassák be a zsűrinek egy maximum 2 perces pitch videó formájában az innováció mögött álló forráskódot tartalmazó GitHub adattárral együtt. A hardveres kihívás indulóinak idén a Bosch fúró-csavarhúzó gépéhez kellett olyan külső alkatrészt, modult vagy szolgáltatást kapcsolniuk, mely megvalósítható és hozzáadott értéket képvisel a vásárlók számára. 

 

A kategória győztese a találó nevű FÚRfang projekt lett: a szenzorokkal és komplex IoT-rendszerrel működő megoldás a diagnosztikai adatok begyűjtésével ad pontosabb képet a gép vagy a fúrófej állapotáról, így hatékonyabb és környezetkímélőbb lesz a karbantartás folyamata. A lézeres vagy ultrahangos távolságérzékelő segítségével például az optimális furat mélység is könnyebben tartható, annak eléréséről ugyanis a rendszer azonnal jelzést ad a gép motorjának – abszolút felhasználóbarát funkcióról van tehát szó. A Bosch szakértő mentorai a hackathon során végig az indulók rendelkezésére álltak, hogy tanácsaikkal és rálátásukkal segítsék az elakadó csapatokat, idén azonban még egy nagy dobással készült a cég.

 

„A Bosch legfontosabb célkitűzései közé tartozik a fiatal tehetségek támogatása. Az olyan kreativitást ösztönző események, mint a Crafthubbal megvalósított Hackathon pedig lehetőséget adnak nekik, hogy kipróbálják magukat a gyakorlatban, ipari környezetben. Éppen ezért egy mobil gépparkot is telepítettünk a helyszínre, mellyel a hardveres kihívást választók még precízebb munkát tudtak végezni, ráadásul a saját készítésű eszközeiket is meg tudták alkotni. Nagy hangsúlyt kapott tehát a valósághű feltételek megteremtése, és nagy örömmel láttuk, hogy a fiatalok egyáltalán nem ijedtek meg ettől, inkább inspirálta őket a helyzet” – mondja Somogyi András, a Bosch csoport humán erőforrásért felelős alelnöke Magyarországon és az Adria régióban. 

 

A közlekedésbiztonságot kódokkal is fejleszthetik a fiatalok

 

A szoftveres kihívás indulóinak a vezetéstámogató rendszerek új generációjáról kellett ötletelniük és egy olyan komplex megoldást létrehozni, amely a jármű teljes környezetéről és az abban észlelhető mozgásokról alkot pontos képet a közlekedésbiztonság jegyében. A nyertes a Crash #LikeABosch lett: a csapat azzal nyerte el a zsűri tetszését, hogy az összetett problémára egyszerű választ adott egy kamera és egy ötletes szoftveres rendszer kombinálásával. A koncepciójuk az volt, hogy míg jelenleg a modern vezetéstámogatás gyakorlatilag csak a felső kategóriás járművekben érhető el, ennek nem feltétlenül kell így lennie. A legjobb 8 csapat a döntőben mérhette össze tudását, mégpedig úgy, hogy élőben mutatták be munkájukat az összes induló előtt.

 

 

„Az abszolút fődíjat az ALSET vitte el, egy olyan biztonsági rendszer, mely algoritmusok segítségével monitorozza a jármű környezetét és méri fel az esetleges kockázatokat. Képes a különböző akadályokat sebességük és röppályájuk alapján azonosítani, ráadásul meghatározza az optimális megoldást az ütközés elkerülésére vagy mérséklésére. Az egyes kihívások bajnokai 3000-3000 eurót nyertek, míg az abszolút győztes csapat 5000 euróval gazdagodott, emellett viszont nevet is szerezhettek a közösségben és lelkes szakmai támogatókat a Bosch mentorai és zsűrije körében” – tette hozzá Varga Károly.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!

Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.

 

2025. február 10. 20:41

Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon

Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását. 

2025. február 10. 17:10

A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?

A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.

2025. február 10. 10:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44