Közel 3000 általános iskolást mozgatott meg idén a Nagy Digitális Kaland

forrás: Prím Online, 2024. június 5. 09:55

29 helyszínen 2712 általános iskolás diák lelkes részvételével zajlott le május 23-án a Nagy Digitális Kaland csapatverseny, amivel a Digitális Tudásért Alapítvány (DTA) immár negyedik alkalommal tette próbára a 3-6. osztályos gyerekek digitális tudását. A versenyen értékes nyeremények találtak gazdára. A fődíj: látogatás a Google londoni irodájába. A verseny fő támogatója a Logiscool, további szponzorjai a Fornetti, az OTP FÁY Alapítvány és a Piros Mogyorós voltak.

A 4. Nagy Digitális Kalandon 2024-ben közel 3000 általános iskolás diák nyerhetett betekintést a digitális tudás csodálatos világába a Digitális Tudásért Alapítvány kezdeményezésének köszönhetően. Az évek óta egyre népszerűbb játékos verseny egy olyan esemény, ami egyedülálló lehetőséget nyújt a 3-6. osztályos diákok számára, hogy játékos formában fejlesszék digitális kompetenciáikat és csapatmunkában oldjanak meg feladatokat. A verseny fizikailag az iskolákban, valójában online zajlik a Redmenta felületén, minden helyszínen egy időben versenyeztetve a csapatokat. 

 

Idén közel 30 budapesti és vidéki helyszínen, két korcsoportban várták a 3 fős csapatok jelentkezését a versenyre, amely – rendhagyó módon – nem igényelt előzetes felkészülést, mert a hétköznapokban megszerzett digitális tudásra alapozott. A megmérettetés fókuszában a versenyzők digitális nyitottsága és logikus gondolkodása állt, mennyire tudatosan képesek navigálni az online térben. A készségfejlesztés mellett az online esemény kiváló lehetőséget nyújtott a csapatmunka és a felelős és magabiztos internethasználat gyakorlására is. A felhőtlen hangulat, az érdekes tematika és a digitális világ izgalmai felejthetetlen élményt nyújtottak minden résztvevőnek.  

 

 

“Csapatversenyünkön, a Nagy Digitális Kalandon közel 2800 diák vett részt ebben az évben. Országszerte 29 helyszínen, egy időben teljesítették a digitális világgal, a logikus, algoritmikus gondolkodással, az internetbiztonsággal és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos izgalmas, játékos küldetést. – számolt be örömmel az immár negyedik Nagy Digitális Kaland sikeréről dr. Breuer Anita, A Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Logiscool ügyvezetője és társalapítója, aki elismeréssel szólt a verseny hátterét biztosító hálózati rendszerről is. – A 3-6. osztályos diákok fantasztikus versenyélményéhez hozzájárult a Redmenta tökéletesen, megbízhatóan működő felülete is, már a Nagy Digitális Kaland nemzetközi fordulóit tervezzük együtt.”

 

A Nagy Digitális Kaland 2024. május 23-án 15.30 órakor kezdődött, a csapatok 60 percet kaptak a főként feleletválasztós kérdések megválaszolására, mellyel LogiRobit, a Nagy Digitális Kaland főszereplőjét segítették. A verseny során a digitális világ, a logikus és algoritmikus gondolkodás, az internetbiztonság, a mesterséges intelligencia és számos más izgalmas digitális téma került fókuszba, például az interneten olvasható információk hitelességére, a drónok használatára és a vizuális kommunikációs eszközökre vonatkozóan. Az 5-6. osztályosok diákok például a személyes adatok online biztonsága, a hackerek és etikus hackerek tevékenysége, az online banki fizetés technológiája témában gyakorolhatták digitális tudásukat. A Nagy Digitális Kaland feladatai mindig kreatívak, logikai gondolkodást igényelnek, témaköreit tekintve pedig érintik a digitalizációt és a mesterséges intelligenciát is.

 

A részvételért minden résztvevő ajándékot kapott, és mindkét korcsoportban 10-10 csapatot jutalmaztak értékes és hasznos nyereményekkel. Mindkét korosztály legjobb csapata Londonba látogathat a Google irodájába, mások pedig részvételi lehetőséget kaptak a Logiscool nyári táboraiba, játékos pénzügyi képzéseket az OTP Fáy Alapítvány felajánlásával, valamint értékes tárgy- és élménynyeremények is kiosztásra kerültek. A verseny fő támogatója a Logiscool, további szponzorjai a Fornetti, az OTP FÁY Alapítvány és a Piros Mogyorós voltak.

 

A Nagy Digitális Kaland kérdései és témái ma már nélkülözhetetlenek az általános iskolás diákok tanulmányaiban és későbbi karrierjükben. A versenyt szervező Digitális Tudásért Alapítvány küldetése, hogy olyan kezdeményezéseket indítson, amelyek minden esetben hozzájárulnak a fiatal generációk digitális kompetenciáinak növeléséhez. A digitális tudás már nem csupán a jövő, hanem már a jelen alapja is. Ezért fontos, hogy a gyerekek már fiatalon megismerkedjenek az információs technológia alapjaival, valamint az internetbiztonság, sőt a mesterséges intelligencia kérdéseivel is. 

 

Képek: Digitális Tudásért Alapítvány

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Lenovo lett a PC piac legnagyobb nyertese 2024 első félévében

2024 első félévében a PC piac jelentős átalakuláson ment keresztül, amit a technológiai újítások és a globális gazdasági környezet egyaránt befolyásoltak.
A Lenovo, mint vezető asztali számítógép (PC) gyártó, kiemelkedő teljesítményt nyújtott ebben az időszakban és a piac legnagyobb nyertesévé vált – olvasható a gazdasagielet.hu-n

2024. július 13. 13:50

Az MI lehet a kulcs az egyszemélyes vállalkozások nyári pihenéséhez

Ma Magyarországon 620 ezer regisztrált egyéni vállalkozó töri a fejét azon, hogy hogyan pihenhetne a nyári időszakban legalább egy, de inkább két hetet. A megoldás nem lehetetlen, azonban némi előkészületet és a mesterséges intelligencia által kínált lehetőségek használatát is igényli – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. A nyári időszak a vállalkozói szféra számára kihívásokkal teli, főként az egyéni vállalkozásaikat vezető tanácsadók, IT szakemberek, jogi, számviteli munkát végzők tudnak a legnehezebben elszakadni íróasztaluktól.

2024. július 13. 12:08

Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.

2024. július 13. 10:24

Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric

Már lehet nevezni a Schneider Electric fenntarthatósági versenyére, a pályázatokat október 15-ig várják. A „Sustainability Impact Awards” kezdeményezés célja a fenntarthatósági törekvések támogatásában és megvalósításában élen járó partnerek, ügyfelek és beszállítók erőfeszítéseinek elismerése. 

2024. július 12. 18:50

A Samsung Galaxy Z Fold6 és Z Flip6 új lehetőségeket nyit a Galaxy AI korszakában

A Samsung ma bejelentette az új Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 hajlítható okostelefonok, valamint a Galaxy Buds3 és Galaxy Buds3 Pro fülhallgatók érkezését a Galaxy Unpacked eseményen, Párizsban.

2024. július 12. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01