A rutintalan sofőrökre koncentrál a Magyar Suzuki „Együtt az utakon” idei kampánya
Vajon kellő türelemmel fordulnak a tapasztaltak a tanuló vagy rutintalan autóvezetők felé? Ugyanakkor mit tehetnek azok, akik sokkal magabiztosabbak szeretnének lenni, ha volán mögé ülnek? A Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági programjában idén ősszel egy újabb, sokakat érintő kérdésben indít edukációs integrált kampányt.
Az esztergomi autógyártó vállalat három évvel ezelőtt indította el közlekedésbiztonsági kampányát. Olyan, a közlekedés összes résztvevőjét érintő kérdésekre szeretné felhívni a figyelmet, amelyekben változásra lenne szükség. Az „Együtt az utakon” első évében azt mutatták meg véleményvezérekkel és közlekedési szakértőkkel, milyen veszélyes, ha a külvilággal nem törődve, az érzelmeinktől vezérelve veszünk részt a közlekedésben. Az agresszió, a türelmetlenség egyre több problémát okoz az utakon. Tavaly a megkülönböztető jelzést használó járművekre fókuszáltak: az „Adj utat, ments életet!” programban az Országos Mentőszolgálat, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság volt a szakmai együttműködő partner.
Cél a közbeszéd tematizálása
A Magyar Suzuki ebben az évben ismét egy olyan témát választott állandó szakértőikkel, Csörgő László vezetéstechnikai tréner és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus bevonásával, amely minden autóst érint. A tanuló- vagy rutintalan vezetők közúti részvétele nem minden esetben elfogadott, sokszor a türelmetlenség, az idegesség, de sok esetben még az agresszió is megjelenik. Nemcsak a negatív érzelmi megnyilvánulások állnak azonban a háttérben, amikor a bizonytalan sofőrök szorongást, vagy félelmet éreznek, amikor volán mögé ülnek. Ha egyáltalán vállalkoznak erre a jogosítvány megszerzése után.
„Fontosnak tartjuk, hogy évről évre olyan témákkal tematizáljuk a közlekedéssel kapcsolatos beszélgetéseket, amelyekben változásra van szükség. Ebben kiemelt együttműködő szerepet szánunk a szakembereknek, a hatóságoknak és véleményvezéreknek. Ugyanakkor az idén szeretnénk még jobban bevonni a nyilvánosságot, ezért pályázatot hirdetünk olyan sofőröknek, akik nem érzik magukat komfortosan az utakon. A nyerteseknek lehetőséget adunk, hogy olyan rutint és tapasztalatot szerezhessenek, amely jóvoltából fenntartások nélkül vesznek részt a jövőben a közlekedésben” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.
A „Neked mi a történeted?” című pályázattal kapcsolatos információk a kampány microsite-ján érhetők el. Az integrált kampány kulcsüzeneteit kutatás alapján készített közleményekkel, social media felületeken, fizetett média- és influencer-együttműködésekkel szeretnék eljuttatni a célcsoportokhoz, a tapasztalt és a rutintalan sofőrökhöz egyaránt. A pályázat nyertesei pedig egy félnapos vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a zsámbéki DrivingCampen. Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, Vogel Adrienn autóversenyző, B. Nagy Réka énekesnő, Csörgő László, a DrivingCamp vezető trénere, Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus és Gál Kristóf rendőr ezredes, a rendőrség szóvivője vesz részt a kampányban.
Az „Együtt az utakon” szakmai partnere az ORFK-OBB, illetve a DrivingCamp. A kampányt a Magyar Suzuki vállalati kommunikációját támogató két ügynökség, a BeSocial és a Morpho segíti.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az autósportok szerelmeseit szólítják meg a legújabb Edifice karórák
A japán óramárka együttműködése már messzire nyúlik a TOM versenycsapattal. A Casio különleges módon, egy limitált szériás változattal kíván tisztelegni a TOM félévszázados fennállása előtt. „Ez a különleges kiadású karóra ötvözi a nagy teljesítményt, az elegáns dizájnt és a motorsport iránti szenvedélyt” – emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.
A Michigani Egyetem szerint pontosak a Galaxy Watch okosórák mérési adatai
A Michigani Egyetem Emberi Teljesítmény és Sporttudományi Központjának (HPSSC – Human Performance & Sport Science Center) – amely híres az integrált és átfogó sport-, edzés- és emberi teljesítményhez kapcsolódó kutatásairól és magas szintű oktatásáról – vizsgálata igazolta a Samsung Galaxy Watch okosórák egészségügyi, mérési adatainak pontosságát.
Internethasználat: az első tíz között Magyarország az Európai Unióban
Az elmúlt évtizedben gyorsabban nőtt az internethasználók aránya Magyarországon, mint más uniós országokban, így hazánk a webhasználat terén nagyot lépett előre – egyebek között ez derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányából, amely huszonöt uniós ország 2023-as internethasználati statisztikáit elemezte.
K&H: az óvatosság már kevés a csalókkal szemben, többre van szükség
A mesterséges intelligencia megjelenése a pénzügyi csalók eszköztárában odavezetett, hogy a laikusok már nem bízhatnak abban, amit látnak vagy hallanak, mert hamis lehet. A K&H Bank segít, hogy egyszerű módszerekkel felismerhesd a támadásokat.