A mesterséges intelligencia segít könyvet választani a Bookline oldalán
A mesterséges intelligencia e-kereskedelemben betöltött jelentősége a következő években jelentősen nő majd – derül ki a Market Research előrejelzéséből. A globális trendekre reagálva a Bookline-nál mostantól mesterséges intelligencia segíti a gazdag könyvválasztékban tájékozódni kívánó olvasókat. A piacvezető online könyvkereskedő egyedülálló megoldása legalább olyan hatékony segítséget nyújt, mintha egy, a köteteket jól ismerő bolti eladótól kérnénk segítséget.
A Market Research előrejelzése szerint a mesterséges intelligencián alapuló eszközök 2032-ig évi 22%-os növekedési ütemben fogják majd meghatározni a globális kereskedelmi bevételt – nem véletlen tehát, hogy az MI-hez kapcsolódó fejlesztésekre az utóbbi időben szinte minden e-kereskedelemmel foglalkozó cég nagy hangsúlyt fektetett.
A mesterséges intelligenciát használó eszközök kiválóan alkalmasak a felhasználók viselkedéselemzésére, személyre szabott termékajánlók kialakítására, ugyanakkor a prediktív készletbecslésre és a dinamikus árazásra is.
„A mesterséges intelligencia minőségi változást hoz a hiperperszonalizáció, ároptimalizáció, prediktív elemzés, logisztika, vizuális-, hangalapú- és szöveges keresésben, ügyfélszolgálat- és marketingautomatizálás területén, ugyanakkor új szolgáltatásokat is teremt” – hangsúlyozta az idei AI Summit kereskedelmi szekciójának nyitóelőadásában Deák András, a Bookline Zrt. Digitális Csatornák igazgatója.
Könyvajánló chatbot: a legfelkészültebb kolléga
Az AI könyvajánló valós időben elemzi a vásárlók érdeklődési körét, preferenciáit és olvasási szokásait a chatbottal folytatott beszélgetés alapján. Ennek alapján egyedi, személyre szabott könyvajánlásokat tud nyújtani – ezek pedig sokkal inkább illeszkednek az egyén ízléséhez, mint egy általános termékajánló.
A vásárlási folyamat idejét is jelentősen, akár néhány percre csökkentheti ez a megoldás, hiszen a hagyományos keresgetés, böngészés helyett a felhasználó azonnali és gyors segítséget kap a számára legmegfelelőbb könyv kiválasztásához. A chatbot ráadásul olyan könyveket is ajánlhat, amelyekről a vásárló még csak nem is hallott, de érdekes lehet számára. Mindez jelentősen javítja a felhasználói élményt.
A közelmúltban bevezetett MI-alapú könyvajánló asszisztens a szakértők szerint nemcsak gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot, hanem személyre szabottabb, interaktívabb és információban gazdagabb élményt is nyújt, ami jelentős versenyelőnyt biztosíthat a Bookline.hu számára a könyvkereskedelmi piacon.
„A Bookline mindig is élen járt az új, innovatív megoldások bevezetésében, így nem véletlen, hogy az idei évünk egyik legfontosabb célkitűzése az volt, hogy megtaláljuk, hogyan tud a mesterséges intelligencia hozzájárulni a vásárlói élmény növeléséhez” – tette hozzá Deák András.
A Bookline.hu regisztrált vásárlói már most kipróbálhatják az AI könyvajánló chatbotot a website-on, a felső keresősáv melletti ikonra kattintva.
Kapcsolódó cikkek
- 2024 végére 20 nyelven lesz elérhető a Galaxy AI
- K&H: Jönnek a digitális ikrek, de mik is azok?
- Lehet tökéletes jövőnk, de csak tudatos tervezéssel érhetjük el
- A Bosch és a Richter Gedeon ipari innovációs díját nyerte el a Széchenyi-egyetem két hallgatója
- Az Uwaizy forradalmi, AI-alapú nyelvtanulási alkalmazást indít el
- Komoly átrendeződés alatt a gyógyszeripar és az egészségügyi ágazat
- Az unalom a márka halála
- Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
- Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
- Roland Berger: Még kevés vállalat használ generatív mesterséges intelligenciát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.