Díjazták a Schneider Electric új okosgyárát a HuGBC Zéró Karbon pályázatán
A Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems díjat nyert a Magyar Környezettudatos Építés Egyesület (HuGBC) Zéró Karbon Díj pályázatán új építés kategóriában. Az üzem a vállalat egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő létesítménye Európában, és a cég legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja.
November 6-án, a Green Future Conference-en adták át a HuGBC idei Zéró Karbon Díj pályázat nyerteseinek az elismeréseket. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Dunavecsén felépült okosgyára új építés kategóriában nyert díjat.
A Zéró Karbon Díj célja, hogy elismerje a zéró karbonkibocsátás iránti elkötelezettséget, és inspirációt nyújtson mindannyiunk számára. A szervezők idén öt kategóriában – szemléletformálás, épületüzemeltetés, új építés, felújítás, diplomadíj – várták a pályázatokat.
A Schneider Electric május végén adta át ünnepélyesen a 28 ezer négyzetméteres új gyárát Dunavecsén. A DSPS a társaság egyik legnagyobb, egyedi megrendelésre termelő létesítménye Európában, és a cég legújabb, SF6-mentes középfeszültségű kapcsolóberendezése, az RM AirSeT fő európai gyártóközpontja.
Az üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra. Az építési hulladékot és a különböző csomagolóanyagokat szelektíven gyűjtötték és szállították el az építkezésről. Az üzemben a hűtés-fűtésről geotermikus rendszer gondoskodik. A gyárban összesen 28 000 m2-nyi tetőn telepítettek napelemet, mintegy 1180 MWh/éves teljesítménnyel. Öntözésre és a mosdókhoz pedig az összegyűjtött esővizet használják.
Azokhoz a kijáratokhoz, ahol teherforgalom van, ún. légzsilipeket telepítettek, a kamiondokkoló állomásokat energiahatékony módon alakították ki úgy, hogy elkerüljék a hőveszteséget. A festési folyamathoz használt porszóró előkezelőből származó hulladékhőt a terület fűtéséhez hasznosítják újra, a felfűtött levegőt pedig az előgyártásokban.
Az öltözőkben, mosdókban, tárgyalókban, irodákban jelenlétérzékelő megoldások szabályozzák a légkezelő rendszert és a LED világítást. Az elektromos járművek számára pedig 30 e-autó és 25 e-bike töltőállomást is telepítettek.
A fenntarthatóság növelése, valamint az energiahatékonyság javítása mellett fontos szempont volt a tervezés során az épület hatékony működtetése. A Schneider Electric korszerű online felügyeleti rendszere, valamint kommunikációs hálózathoz kapcsolódó eszközei támogatják a meghibásodások megelőzését, illetve a szükséges beavatkozások időben történő elvégzését.
„Termékeink fejlesztése és gyártása, valamint létesítményeink üzemeltetése során is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntarthatóságra, sőt, arra buzdítjuk beszállítóinkat is, hogy tegyenek erőfeszítéseket a dekarbonizáció érdekében. A fenntarthatósági programunk eredményeiről pár napja közzétett jelentésünk is jól érzékelteti, hogy mekkora utat jártunk be már eddig is, és milyen hatásunk van. Szeptember végéig összesen 628 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésében segítettük ügyfeleinket, az ezer legnagyobb beszállítónknál pedig 36 százalékos CO2-kibocsátás csökkenést értünk el a Zero Carbon Project kezdeményezésünk elindulása óta. Jövőformáló vállalatként nem csak fejlesztjük, hanem alkalmazzuk is a legújabb, a fenntarthatóságot támogató eszközöket és megoldásokat, és ez fokozottan igaz a DSPS-re. Nagyon örülünk a HuGBC díjának, ami azt mutatja, hogy egyre többen ismerik el törekvéseinket” – mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Új vezető a Schneider Electric MG Zala gyárának élén
- Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
- Szintet lép a Schneider Electric és a Dunaújvárosi Egyetem együttműködése
- Még szorosabb együttműködés a Schneider Electric és az Alstom között
- Kiemelkedő kiberbiztonsági minősítést kapott a Schneider Electric megoldása
- A Schneider Electric újabb gyárait jelölte meg Példaképként a Világgazdasági Fórum
- A legjobbak közé került a Schneider Electric okosgyár-projektje a CRE Awards-on
- Szintet léphet a CO2-kibocsátás csökkentése a Schneider Electric új megoldásával
- Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric Energize programja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi terjeszkedést tervez a robotperifériák hazai szakértője
Nagy Norbert, a Robot System Kft. alapítója értékelte a robotikai vállalat tavalyi évét, valamint betekintést adott a robotkiegészítők és automatizált megoldások piacának alakulásába.
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.
Schneider Electric: fel kell gyorsítani a már meglévő MI-technológiák alkalmazását
A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne. A Schneider Electric a WEF idei, Davosban rendezett találkozója alkalmából arra ösztönöz mindenkit, hogy használjuk ki a mesterséges intelligenciára (MI) irányuló növekvő figyelmet, gyorsítsuk fel a technológia hasznosítását a gyors és biztonságos energiaátmenet és a fenntarthatóság érdekében.
Nagy iramot diktál a sportipar a régióban
A globálisnál magasabb, 7,6%-os éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.