Az AutoWallis lehet partnerével közösen a Nissan importőre Romániában
Az AutoWallis Csoport megszerezheti a Nissan forgalmazási jogát Romániában az európai autópiac meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano Csoporttal közösen, és így a márka új országos importőre lehet. A tranzakció zárásához versenyhatósági jóváhagyás szükséges. Az új vállalat előreláthatóan 2025. június 1-ével kezdheti meg működését.
Az AutoWallis Csoport, mint a közép-kelet-európai régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója megállapodást kötött a Nissan Europe-pal és a portugál Salvador Caetano Csoporttal. Az egyezség értelmében a Nissan kizárólagos forgalmazási jogát a két vállalat 50-50 százalékos tulajdonában álló AutoWallis Caetano Zrt. szerezheti meg Romániában. Ennek eredményeképpen a szabályozási feltételek teljesülése esetén a két autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató egyenlő részesedést szerez az új vállalkozásban, amely várhatóan 2025. június 1-jével kezdheti meg tevékenységét.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a megállapodás kapcsán elmondta: örömteli, hogy partnerei lehetnek a Nissannak, és újabb területen bővíthetik sikeres együttműködésüket a Salvador Caetano Csoporttal. Hozzátette, hogy miközben ez már a magyar és a portugál cég harmadik közös vállalkozása (az AutoWallis és a Caetano Csoport közös vállalkozásai rendelkeznek a Renault, a Dacia és az Alpine márkák magyarországi importőri jogaival, illetve közös tulajdonukban van a nemrégiben megnyitott budapesti AutoWallis Renault és Dacia márkakereskedés), az AutoWallis Csoport tovább folytatja önálló növekedését, fejlesztéseit, akvizícióit és stratégiájának megvalósítását más területeken.
Charbel Abi Ghanem, a Nissan európai független piacokért felelős alelnöke szerint a Salvador Caetano Csoport jelenleg is a Nissan megbízható partnere Portugáliában, ezért kézenfekvő volt, hogy az együttműködést Romániára is kiterjesszék. Az AutoWallis Csoport elismert a Közép- és Kelet-Európában szerzett széleskörű tapasztalatairól, a márkájukkal, valamint az üzleti modelljükkel való hasonlóságok kihasználása komoly potenciált jelent. A megállapodás remek hír mind a Nissan, mind a romániai ügyfeleik számára.
Sergio Riberio, a Salvador Caetano Csoport globális autóipari forgalmazásért felelős igazgatósági tagja és vezérigazgatója elmondta, hogy a megállapodás egy újabb lépés a Salvador Caetano és a Nissan közötti partnerségben, valamint európai terjeszkedési terveik megvalósításában. Hozzátette: együttműködésük az AutoWallis Csoporttal izgalmas lehetőségeket kínál stratégiájuk alapjainak továbbfejlesztésére és a Nissan márka romániai reneszánszára.
A tranzakciót üdvözölte Bihari Pál, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője is, aki elmondta, hogy a Nissan az autóipar egyik meghatározó szereplője, amely innovációról és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről is ismert. Hozzátette, hogy a Nissan élen jár az új technológiai fejlesztésekben és úttörő szerepet játszik az elektromos járművek terén, így megtiszteltetés lesz a márkát képviselni Romániában.
Az AutoWallis a régió 16 országában összesen 27 márkát képvisel, a portugál Salvador Caetano pedig jelentős tapasztalattal rendelkezik az autóértékesítésben, így különösen az Ibériai-félszigeten, Skandináviában, Dél-Amerikában és Afrikában.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.
Győrben találkozott a tudomány és az üzleti világ
Ötödik alkalommal rendezték meg a Hungarian Summitot, a magyar–amerikai felsőoktatási és üzleti kapcsolatok építését célzó rangos eseményt. Az idei fórumnak a Széchenyi István Egyetem adott otthont, amely már a kezdetektől aktív résztvevője és támogatója a kezdeményezésnek.