Magyar illusztrátor készített posztert az új Star Wars sorozathoz
A Disney+ a „Star Wars: Kóbor alakulat” premierjének alkalmából olyan tehetséges grafikusokat és illusztrátorokat keresett, akik a nyolcvanas években népszerű kalandfilmek stílusában készítenek a sorozathoz egyedi plakátot. Ebbe a kivételes körbe került bele Kárpáti Tibor, akinek minimalista, videójátékokat idéző, pixel stílusú alkotását a Star Wars UK hivatalos Instagram és Facebook oldala is megosztotta.
Decemberben újabb sorozattal bővült a Star Wars univerzuma. A „Star Wars: Kóbor alakulat” négy gyerek, Wim, KB, Fern és Neel kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon egy titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek egy különös és veszélyes galaxisban. A Disney+ a premier kapcsán grafikai pályázatot hirdetett az EMEA régióban, melybe Kárpáti Tibor alkotását is beválogatták. A magyar művész videójátékhoz hasonlító pixeles grafikáját átjárja a 80-as évek hangulata, ami nem véletlen, hiszen ekkor látta unokatestvéreivel először az „Egy új remény”-t VHS kazettán, hangalámondással.
„Szenzációs volt a képi világ, a hatalmas űrhajók, a fura kinézetű szereplők, a rohamosztagosok, a vicces robotok, és persze Darth Vader! Nem sok futurisztikus dolgot láttunk addig, a maximum a csehszlovák földönkívüliek voltak, akik különböző színű gyümölcs zseléket ettek más bolygók tápláléka gyanánt, és azt is fekete-fehérben” – idézi fel az első Star Wars élményét Kárpáti Tibor.
Első lépésként elmerült a korszak filmplakátjainak világában és tanulmányozta a régi Star Wars videójátékok képi megoldásait. Ezt követően megpróbálta saját, egyedi, pixeles stílusába átalakítani a szereplőket, valamint összegyűjtött néhány ikonikus képi elemet is a sorozatból. A plakát végül három hét alatt készült el teljesen.
„Egyből beszippantott a látványvilág és elkezdtem megrajzolni a szereplőket és az űrhajókat. Először azt gondoltam, a szokásos minimál stílusom most talán kevés lenne, de végül a brit és az amerikai bizottság szerint is ez lett a befutó. A kerékpározás és a szánkózás mellett gyermekkorom meghatározó emlékei kétségtelenül az első Star Wars-trilógia és a videojátékok. Ennek a képzeletbeli játéknak a megtervezésével egy olyan álmomat valósítottam meg, amiről nem is tudtam, hogy létezik.” – tette hozzá.
Tibor gyerekkora óta rajzol, grafikái azóta megjelentek a The New Yorker, az MIT Technology Review és a Golf Digest címlapján, és olyan világmárkákkal dolgozott együtt, mint a Hermès, vagy a GQ Magazin.
A „Star Wars: Kóbor alakulat” szezonzáró epizódja január 15-től érhető el a Disney+-on, így aki egyben szeretné megnézni az egész évadot, ettől a naptól bátran megteheti.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar alkotók nemzetközi sikere az AI rövidfilmek világában
- Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
- SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
- Dokumentumfilmekkel jön a Verzió Filmfesztivál
- Bevezető ajánlattal és különleges kedvezményekkel ünnepel a Disney+
- A Hisense okostévékre is megérkezett a Disney+
- A hazai LG televíziókra is megérkezett a Disney+
- A Disney+ bejelentette Magyarországi tartalomkínálatát
- Lekapcsolták a magyar James Bondot
- Megvan a Disney+ hazai indulásának időpontja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR leleplezi a stílusos és erős teljesítményű HONOR X8c-t
A HONOR bejelentette, hogy januárban érkezik Magyarországra a HONOR X8c, egy olyan okostelefon, amely ötvözi a stílust a csúcstechnológiával. A lenyűgöző 108MP-es és 50MP-es ultra-tiszta éjszakai fényképezési képességgel, innovatív AI-élménnyel és kiemelkedő tartóssággal felszerelt HONOR X8c azoknak készült, akik a rendkívülire törekszenek.
A technológia, ami visszahozhatja a fejlesztéseket Európába
Az elmúlt évtizedekben robbanásszerűen fejlődött az additív gyártás, amely ma már nemcsak az ipar, hanem az élet számos más területén is jelen van. A 3D nyomtatás – ahogy a köznyelvben elterjedt – egyre több lehetőséget kínál a fenntartható és hatékony termelésre, ráadásul a globális gazdasági kihívásokra is megoldást nyújthat.
Nem minden közügy, amiről a média beszámol
Helytelen közügynek minősíteni egy történést pusztán azért, mert azt médiafigyelem övezi – egyebek mellett erre mutat rá a Koltay András és Szomora Zsolt által szerkesztett új könyv. A kötet hazai bíróságok több száz egyedi döntésén keresztül mutatja be a szólásszabadság és a személyiségvédelem ütközésének kérdéseit, rávilágítva arra is, hogy egy közlés nem jogellenes önmagában azért, mert valótlan tényállítást tartalmaz, illetve hogy a vélemények rendkívül széles körben védettek a joggyakorlatban.
Új logisztikai vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
A Schneider Electric gyöngyösi gyárában 2024. november elejétől Soltész Nikolett felel a logisztikai feladatokért. Az újonnan kinevezett ellátási lánc menedzser a hatékonyság további növelése mellett tervei szerint kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy munkatársai számára még vonzóbb munkahelyi környezetet alakítson ki.
Omnichannel Retail Media Kalauzt adott ki az IAB Hungary
Az IAB Hungary Dokumentumtárából ingyenesen letölthető Omnichannel Retail Media Kalauz az IAB Europe 2024. októberben megjelentetett kiadványának magyar nyelvű változata, amit az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja készített el. Ahol hasznosnak ítélték meg, ott az eredeti anyagot kiegészítve praktikus magyarázatokat fűztek az egyes szakkifejezésekhez, és egyértelműsítettek bizonyos fogalmakat. Éppen ezért a Kalauzt érdeklődéssel és haszonnal lapozhatják gyakorló szakemberek és friss érdeklődők egyaránt.