Idén is várja a jelentkezőket az Informatikai Programtermék Verseny
A Szekszárdi I. Béla Gimnázium és a Neumann János Számítógéptudományi Társaság 2025-ben ismét megrendezi a Neumann János Kárpát-medencei Informatikai Programtermék Versenyt, amely már 21. alkalommal ad lehetőséget az informatika iránt érdeklődő diákok számára, hogy bemutassák tehetségüket.
A verseny célja, hogy az informatikát szerető diákok számára lehetőséget biztosítson tehetségük kibontakoztatására, az általuk elkészített pályamunkák elkészítésén keresztül.
A versenyzők a következő hat kategóriában küldhetnek be pályaműveket:
• Alkalmazói programok (oktatóprogramok, WEB alkalmazások, egyéb, valamely felhasználói probléma megoldására készített alkalmazás)
• Játékprogramok (A versenyzők saját maguk által készített játékprogramjaikkal versenyezhetnek)
• Megépített (digitális) automata berendezés (hardver) és vezérlése (szoftver)
• Számítógépes grafika (kép, portré, karikatúra, stb…)
• Animáció (Számítógéppel előállított animáció.)
• Számítógéppel támogatott tervezés (CAD programokkal megszerkesztett tárgyak, objektumok, stb.)
A 4iG Alapítvány a Társadalmilag leghasznosabbnak ítélt projektmunka kategóriában különdíjat ajánl fel egy arra érdemes pályamű alkotójának/alkotóinak.
A nevezés és további részletek a verseny hivatalos honlapján: https://neumannverseny.hu/hu
Nevezési határidő: 2025. február 10.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- A 66 éves magyar számítástechnika előtt tiszteleg a Neumann Társaság konferenciája
- Négy magyar ezüstérem a bukaresti nemzetközi programozási versenyen
- Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód
- Új elnökkel és részben új elnökségi tagokkal folytatja működését a Neumann Társaság
- Valódi robotkutya a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI konferenciáján
- Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
- Kiváló magyar eredmény a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
- Összetett harmadik helyezés az első Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
- Történelmi magyar siker a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni
A digitális világ átalakulása a koronavírus-járvány alatt felgyorsult: a mobiltelefon lett a legfontosabb eszköz az internetezéshez, a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban tovább erősödött, és az online vásárlás is széles körben elterjedt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában a Kantar-Hoffman piackutató intézet elemzései révén mutatja be a hazai digitális és kulturális trendeket az elmúlt tíz évben, valamint a koronavírus hosszú távú hatásait.
AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál
Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.
Díjazták az ELTE-n folyó tehetséggondozói munkát
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann Társaság (NJSZT) is elismerő oklevelet kapott a 2024. évi Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) és a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI) eredményesen szereplő tanulók felkészítésének támogatásáért. Az oklevelet Horváth Zoltán tanszékvezető egyetemi tanár, az ELTE Informatikai Intézet igazgatója vette át Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkártól.
Rekordnézettséget hozott a Super Bowl Magyarországon
Az amerikaifutball rajongók ünnepének számító NFL-döntő a világon mindenütt az adott év egyik legnézettebb sporteseményének számít, és ez így volt Magyarországon is: a Network4 műsorfolyama kiemelkedően sok nézőt vonzott a képernyők elé, sőt, az egyik fővárosi mozi is a Philadelphia Eagles – Kansas City Chiefs meccstől volt hangos.
Úttörő szimulátor megoldások a Thermaltake-től
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája, két új, úttörő terméket mutatott be: a G6 Direct Drive versenykormány csomagot és a GM5 3DOF mozgatórendszert. Ezek az innovatív rendszerek a verseny- és a repülőgép-szimulátorok rajongói számára nyújtanak páratlan realizmust, pontosságot és elmerülést. A fejlett mozgásvezérléssel és precíz tervezésű alkatrészekkel ezek a rendszerek valósághű élményt és versenyelőnyt kínálnak a játékosoknak és a szakembereknek. A tervezés biztosítja a zökkenőmentes, érzékeny visszajelzést, ezáltal növelve a pontosságot és a teljes mértékben magával ragadó élményt.