Vatera bútortrendek: Modern vs. Antik

forrás: Prím Online, 2025. február 3. 13:04

A Vatera széles bútorkínálatában a vásárlók különböző stílusú és korú lakberendezési tárgyak közül válogathatnak, legyen szó modern vagy antik darabokról. A 2024-es év statisztikái alapján az év elején inkább a hétköznapi bútorok iránti kereslet volt magasabb, míg ősszel az antik bútorok iránt nőtt meg az érdeklődés. A vintage bútorok iránt egy kisebb, de annál elkötelezettebb vásárlói kör érdeklődik, akik hajlandóak akár háromszoros árat is fizetni a ritkább, egyedibb darabokért.

A Vatera neve szoros kapcsolatban áll a lakberendezéssel, mivel a piactéren folyamatosan keresnek és találnak gazdára különféle típusú, stílusú és állapotú bútorok. A tavalyi adatok szerint a hétköznapi bútorok iránti kereslet inkább az év elején volt erősebb, míg az őszi hónapokban az antik darabok iránt nőtt az érdeklődés. Az év többi hónapjában is stabil kereslet volt, a tranzakciók száma alapján.

 

Antik bútorok iránt csökkent a kereslet, de azok drágábban keltek el

 

A 2024-es évben a Vatera bútorkategóriájában körülbelül 15-20%-ot képviseltek az antik bútorok, míg a fennmaradó 80%-ot a mai napig elterjedt gyártók termékei tették ki. A vásárlók tavaly átlagosan 25 ezer forintot költöttek modern bútorokra, míg az antik darabok átlagára 64 ezer forintot tett ki, ami 164%-kal magasabb, mint a modern bútorok ára.

 

A keresési adatok alapján 2024-ben az IKEA és a JYSK termékei iránt volt a legnagyobb érdeklődés. Az “IKEA” kifejezés a legkeresettebb volt, 25 ezer alkalommal kerestek rá, még az antik bútoroknál is többször. A másik népszerű északi márka, a JYSK, szintén jó eredményeket ért el, bár nem tudta megelőzni a svéd riválisát. A felhasználók jellemzően bútorokra és lakberendezési kiegészítőkre keresnek, kiemelten kanapékra, konyhabútorokra és székhuzatokra.

 

 

A legkeresettebb second-hand bútorok: komódok és kanapék

 

A keresési statisztikák szerint 2024-ben a Vaterán a legtöbben kanapét, konyhabútort, fotelt és szekrényt kerestek. A legnagyobb számban mégis komódok és kis szekrények cseréltek gazdát, bár az ülőgarnitúrák és kanapék továbbra is a harmadik legnagyobb tranzakciókat generáló kategóriát képviselték.

 

Bár a vaterázók gyakran vásárolnak hétköznapi bútorokat néhány tízezer forintért, ez nem jelenti azt, hogy ne történnének nagy összegű tranzakciók is. Tavaly nyáron például egy felhasználó 800 ezer forintért vásárolt egy komplett, gépesített IKEA konyhabútort, míg egy dizájner étkezőgarnitúra és egy már nem gyártott IKEA konyhabútor is körülbelül 400 ezer forintért kelt el.

 

A drága modern bútorok között bőrkanapé, elektromos relaxfotel, gyerekszoba-bútor, franciaágy, fenyő ruhásszekrény és tikfa komód is szerepeltek, de egyedi gyártású szobai galériák, szekrényekkel, ágyakkal és íróasztalokkal is új tulajdonosra találtak.

 

 

Antik bútorok: székek, asztalok és egyedi darabok

 

2024-ben az antik bútorok között a székek, fotelek és asztalok voltak a legkeresettebbek, de a régi bútorok alkatrészei is népszerűek voltak, mivel a Vaterán nehezen beszerezhető darabokat is megtalálhatják a vásárlók. A legkeresettebb antik bútorok között szerepeltek az antik székek, komódok, fotelek és szekrények.

 

A tavalyi év csúcseladásai között szerepelt egy teljes hálószobai bútorgarnitúra, amely 2,6 millió forintért kelt el, valamint egy barokk stílusú szalongarnitúra, amely 370 ezer forintért talált gazdára. A százezres kategóriában többek között Chesterfield- és Biedermeier-stílusú fotelek, Thonet-székek, intarziás íróasztalok, és egy szocialista korszakból származó kartotékszekrény is gazdára talált.

 

English Summary 

On Vatera's platform, customers can find a wide range of furniture, including both modern and antique pieces. In early 2024, there was a higher demand for everyday furniture, while interest in antique furniture grew in the fall. Vintage furniture attracted a smaller but more dedicated group of buyers, willing to pay higher prices for rarer, unique items.

In 2024, antique furniture accounted for about 15-20% of transactions, with modern pieces making up the remaining 80%. The average price for modern furniture was around 25,000 HUF, while antique items averaged 64,000 HUF, over double the price of modern ones. IKEA and JYSK saw the highest search interest, with IKEA leading the way. Popular items included sofas, kitchen furniture, and armchairs, with chest of drawers and small cabinets being the most frequently sold second-hand furniture.

While many customers buy everyday items for a few thousand HUF, there are also high-value transactions. For example, a fully equipped IKEA kitchen set sold for 800,000 HUF, and designer dining sets and discontinued IKEA kitchen units were sold for around 400,000 HUF. Antique items in high demand included chairs, tables, and unique pieces, with notable sales including a bedroom set for 2.6 million HUF and a baroque-style salon set for 370,000 HUF.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében

Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.

2025. február 16. 17:21

A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést

A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.

2025. február 16. 15:40

Online és offline sikerek a MediaMarktnál

Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.

2025. február 16. 13:53

Bosch: 54 milliárdos beruházás és új raktárkapacitás

A Bosch, a globális technológiai és szolgáltatási vállalat, átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon. A központ, amelynek építése 2021-ben kezdődött, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forintos beruházásával valósult meg. 

2025. február 16. 12:07

Ezek okozhatják a legtöbb meglepetést idén a kriptopiacon

A BITmarkets kriptovaluta-tőzsde közzétette listáját 2025 TOP 5 kriptós meglepetéseiről. A Cardano és a SUI mellett három új szereplő is helyet kapott, amik potenciálisan átalakíthatják majd a szektort: az XRP, a Dogecoin és a Stellar.

2025. február 16. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54