A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe
A Bridgestone új, csúcstechnológiás Driver-in-the-Loop (DiL) szimulátort telepít a Róma melletti EMEA régiós kutatás-fejlesztési központjába. Az új szimulátor, amelyben a tesztpilóta valós időben, aktívan irányítja az autót, kiegészíti a vállalat virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját (VTD) és egy újabb lépést jelent a teljesen digitális abroncsfejlesztési folyamat megvalósítása felé. Az innovációval a Bridgestone a mesterséges intelligenciát (MI) ötvözve képes lesz a gumiabroncsok és járművek együttes szimulációjára, amely fellendíti az innovatívfejlesztési folyamatokat, és a fenntarthatósági törekvéseket, miközben csökkenti a piacra jutási időt.
A Bridgestone már egy évtizede alkalmazza a virtuális abroncsfejlesztési technológiát, azonban az új DiL szimulátor bevezetésével még magasabb szintre emeli a digitális innovációt. A saját tulajdonú szimulációs rendszer lehetővé teszi, hogy a vállalat mérnökei valósághűen modellezzék a gumiabroncsok viselkedését, az autóval való kölcsönhatást, valamint a környezeti reakciókat, miközben szakértő tesztpilóták szubjektív visszajelzései is beépülnek a folyamatba. Az MI technológiák segítségével lehetővé válik, hogy gyorsabban értékeljék a tervezési opciókat, ami felgyorsítja az abroncsok teljesítményének optimalizálását és az innovatív tervezési koncepciók virtuális kidolgozását.
Az új technológia erősíti a prémium gyári első szerelésű (OE) és másodlagos piacra szánt abroncsok fejlesztését és az OEM-partnerekkel való együttműködést. A szimulációs rendszer lehetővé teszi, hogy a gyors és hatékony közös munka révén a gumiabroncsok és járművek fejlesztése párhuzamosan történjen.
Az új szimulációs rendszer nemcsak az innovációt erősíti, hanem felgyorsítja a vállalat fenntarthatósági törekvéseit is, mivel jelentősen csökkenti a gyártott abroncsok mennyiségét és a fizikai vizsgálatok számát is. A Bridgestone becslései szerint évente akár 12 000 kísérleti gumiabroncs előállítását lehet elkerülni a DiL szimuláció révén, ami jelentős CO₂-kibocsátás-csökkenést eredményez. A vállalat meglévő VTD technológiája már most is akár 60%-kal csökkenti a nyersanyag-felhasználást és a CO₂-kibocsátást az gyári első szerelésű abroncsok (OE) fejlesztése során, míg a másodlagos piacra szánt termékek esetében ez a megtakarítás legalább 25%.
„Az általunk megkövetelt precizitás és haladás kiemelkedő szintje”
A Bridgestone által alkalmazott adatvezérelt predikciós modellek és fizikai szimulációk az összes termékfejlesztésre kiterjednek, beleértve a prémium és luxus OE-termékeket, valamint a következő generációs abroncsokat is. Az új DiL szimulációs rendszer bevezetésével ezek a képességek jelentősen kibővülnek, és egy átfogó, digitális eszközöket és megoldásokat tartalmazó fejlesztési ökoszisztéma jön létre, amely gyorsabb, rugalmasabb és innovatívabb termékfejlesztést tesz lehetővé.
A beruházás egy, a VI-grade vállalat által biztosít dinamikus vezetési szimulátorra irányul, amely várhatóan 2025 végére áll teljesen üzembe. A Bridgestone tervei szerint évente az OE-fejlesztések akár 50%-a is a DiL megközelítést alkalmazhatja majd. Jelenleg a szimuláció elsősorban száraz útfelületen történő vezetési teljesítmény értékelésére szolgál, de a vállalat dolgozik azon, hogy további teljesítményparamétereket és piaci szegmenseket is lefedjen a technológiával.
„A beruházás kulcsfontosságú mérföldkő számunkra, hiszen egy átfogó ökoszisztémát építünk ki a gumiabroncsok virtuális teljesítményének pontos előrejelzéséhez” – nyilatkozta Emilio Tiberio, a Bridgestone West technológiai igazgatója. „Az új szimulátor lehetőséget ad arra, hogy teljes mértékben digitális környezetben kísérletezzünk innovatív dizájnokkal és anyagkombinációkkal, felgyorsítva ezzel a fejlesztési folyamatot és csökkentve a környezeti terhelést.”
„A Bridgestone az iparág vezető beruházója a kutatás-fejlesztés területén, évente több mint 800 millió eurót fektet be világszerte. Ez a lépés is a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásunk bizonyítéka. Fenntartható megoldásokkal foglalkozó vállalatként folytatjuk az innovációt, mialatt csökkentjük a piacra jutás idejét. Ezzel egyidejűleg javítjuk az OEM-gyártókkal közös fejlesztési folyamatainkat és fokozzuk a K+F tevékenységeink fenntarthatóságát.”
English Summary
Bridgestone has installed a state-of-the-art Driver-in-the-Loop (DiL) simulator at its EMEA regional R&D center near Rome. This new simulator, where the test driver actively controls the car in real-time, complements the company's existing Virtual Tire Development (VTD) technology and advances the fully digital tire development process. The integration of artificial intelligence (AI) will enable simultaneous simulation of tires and vehicles, boosting innovation and sustainability efforts while reducing time to market.
For over a decade, Bridgestone has employed VTD technology, but the new DiL simulator will elevate digital innovation. It allows engineers to realistically model tire behavior, vehicle interactions, and environmental reactions, incorporating subjective feedback from expert test drivers. AI technologies expedite design option evaluations, optimizing tire performance and developing innovative design concepts virtually.
The new technology strengthens the development of premium Original Equipment (OE) and aftermarket tires and collaboration with OEM partners. It accelerates Bridgestone's sustainability goals by reducing the number of manufactured tires and physical tests. The company estimates that the DiL simulation could prevent the production of up to 12,000 experimental tires annually, significantly cutting CO₂ emissions.
Bridgestone's data-driven predictive models and physical simulations cover all product developments, including next-generation tires. The new DiL simulation system expands these capabilities, creating a comprehensive digital development ecosystem for faster, more flexible, and innovative product development.
The investment is directed towards a dynamic driving simulator provided by VI-grade, expected to be fully operational by the end of 2025. Bridgestone plans to apply the DiL approach to up to 50% of OE developments annually, primarily for dry road performance evaluations.
Emilio Tiberio, Bridgestone West's Chief Technology Officer, emphasized the significance of the investment in building a comprehensive ecosystem for accurate virtual tire performance prediction, experimenting with innovative designs in a fully digital environment, speeding up development, and reducing environmental impact.
The company, a leading investor in R&D, investing over 800 million euros annually worldwide, sees this step as proof of its E8 commitment to sustainable solutions, continuous innovation, and improved OEM collaboration and R&D sustainability.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre inkább elfogadott a mesterséges intelligencia Németországban
- Mi várható az SAP szerint az AI-ban 2025-ben?
- Itt a jövő, megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok!
- Napokon belül lejár az MI-jártasságra adott határidő
- Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
- Az AI és a digitalizáció térhódítása a hazai vállalati pénzügyekben
- Lehet tökéletes jövőnk, de csak tudatos tervezéssel érhetjük el
- Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
- Személyre szabott oktatás az online térben? A mesterséges intelligenciával hamarosan ez is lehetséges
- Az ipar digitalizációját és intelligens fejlesztését célozza a Huawei MI-stratégiája
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Prologis tovább erősítette piaci pozícióját
A Prologis 2024-ben ismét sikeres évet tudhatott maga mögött Magyarországon. Az ipari ingatlanfejlesztő és üzemeltető cég számos olyan eredményt ért el, amelyek tovább erősítették piaci pozícióját és ügyfeleivel való partneri kapcsolatát.