Ezekre érdemes figyelni, ha autóval közelítjük meg a sípályát
Beköszöntött a téli sportok szezonja, így a síelés kedvelői már hódolhatnak is kedvtelésüknek. Az utazás előtt azonban nem árt ellenőrizni gumiabroncsaink teljesítményét és alkalmasságát, valamint az útvonalon érvényes téli gumiabroncs előírásokat, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket – hívják fel a figyelmet a Continental szakértői.
• Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsok állapotát
• Azzal is kell számolni, hogy országonként eltérőek lehetnek a téli gumikra vonatkozó szabályok
• Németországban és Franciaországban kötelező a hópihe szimbólummal ellátott abroncs használata
A gumiabroncsok ellenőrzése
Az abroncsok ellenőrzésekor elsőként a profilmélységet érdemes megmérni mérőeszköz segítségével: személyautók esetében a törvény által előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter, azonban egyes országok szigorúbb szabályokat is előírhatnak a téli gumik használatával kapcsolatban.
Hosszabb utak előtt a guminyomást is be kell állítani a gyártó előírásainak megfelelően. Az erre vonatkozó információkat a kezelési kézikönyvben, az ajtókeret matricáján vagy a tanksapka belső oldalán találhatjuk meg. Ez azért is fontos, mert az alacsony guminyomás amellett, hogy meghosszabbítja a fékutat, rontja a kormányzás pontosságát, növeli az üzemanyag-fogyasztást és felgyorsítja a gumik kopását is. Ezen kívül érdemes ellenőrizni, hogy az abroncsokon nincsenek-e repedések, vágások, horpadások vagy idegen tárgyak, amelyek defektet okozhatnak. Végül pedig arról is fontos meggyőződni, hogy minden szelepsapka a helyén legyen és megfelelően zárjon, ezzel megelőzve a szennyeződések és a nedvesség bejutását – hangsúlyozzák a Continental szakértői.
Közlekedési szabályok: országonként eltérőek a téli gumiabroncsokra vonatkozó előírások
Németországban a téli gumik használata az aktuális időjárási körülményektől függ. Téli útviszonyok – például ónos eső, havas-jeges utak, latyak vagy zúzmara – esetén kötelező a téli gumiabroncsok használata, illetve tavaly októberétől minden téli és négyévszakos abroncson kötelezően fel kell tüntetni a hópihe szimbólumot. Fontos észben tartani, hogy a kizárólag M+S jelölésű abroncsok már nem minősülnek alkalmasnak a téli útviszonyokhoz.
Franciaországban 2024 őszétől a téli abroncsokon szintén kötelező a hópihe jelzés elhelyezése. Számos megyében, különösen a hegyvidéki régiókban, március végéig kötelező a téli gumi használata, de az időjárási körülményektől függően más utakon is előírhatják. Franciaországban a téli gumiabroncsok minimális profilmélysége 3,5 milliméter.
Ahogyan Németországban, úgy Ausztriában is kötelező a téli gumik használata a téli útviszonyok esetén. Itt az M+S jelölésű téli gumiabroncsokat ugyan elfogadják, de a profilmélységnek legalább 4 milliméteresnek kell lennie.
Svájcban nincs általános előírás a téli gumiabroncsokra vonatkozóan, azonban amennyiben a nem megfelelő abroncsok akadályozzák a közlekedést vagy egyenesen balesetet okoznak, komoly bírságra lehet számítani. Ugyanakkor ettől függetlenül is erősen ajánlott a téli gumik használata a jármű irányíthatóságának biztosítása érdekében.
Olaszországban a téli gumikra vonatkozó előírások régiónként eltérőek: egyes régiókban, például Dél-Tirolban, november és április között – időjárástól függetlenül – kötelező a téli gumiabroncsok használata. Ezért már az utazás előtt érdemes tájékozódni az adott régió szabályairól, hogy biztonságosan közlekedhessünk és elkerüljük az esetleges bírságokat.
English Summary
Winter sports enthusiasts can now enjoy skiing, but it's important to check tire performance and local winter tire regulations to avoid surprises. Before traveling, ensure tires have the correct tread depth (minimum 1.6 mm for passenger cars) and proper pressure. In Germany, winter tire use is mandatory in certain conditions, and from October 2023, all winter and all-season tires must display the snowflake symbol. In France, the snowflake symbol is also mandatory from autumn 2024, and winter tires must have at least 3.5 mm tread depth. Austria requires a minimum tread depth of 4 mm for winter tires, while Switzerland strongly recommends winter tires despite having no general regulation. In Italy, winter tire requirements vary by region, with some regions mandating their use between November and April.
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe
- A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
- Az AUTO BILD két díjjal is kitüntette a Continental téli gumiabroncsát
- A Continental kampányt indít a kultúrált és balesetmentes közlekedésért
- Kizárólag Continental gumiabroncsokkal szerelik fel a Brabus két tuningautóját
- Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
- A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
- A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
- A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
- A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Simple kutatás az autósok közlekedési szokásairól
A Simple felmérése alapján az autósok 60 százaléka nem hagyja, hogy az üzemanyagárak változása befolyásolja autóhasználati szokásait, és jelentős részük nem tervez változtatni a közlekedési szokásain 2025-ben. Úgy tűnik, hogy az autósok annyira hozzászoktak az egyre dráguló üzemanyagárakhoz, hogy már nem hatnak rájuk a változások. Míg két évvel ezelőtt a sofőrök 54 százaléka nem vette figyelembe az üzemanyagárak változását, addig idén már 60 százalékuk van ezzel így a közel 11 ezer kérdőívet kitöltő Simple felhasználó közül*.
Kis időre fellélegezhetnek az európai autógyártók
Az európai autógyártók enyhülhetnek kicsit, de továbbra is jelentős erőforrásokat kell fordítaniuk az elektromobilitás fejlesztésére. Európa versenyképességének növelése és az elektromos átállás együttesen egy összetett kérdést képez, aminek része a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elhalasztása – fogalmazott Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.
Különleges Maserati modellek a hófödte hegyek között
A Maserati kabrió kínálata központi szerepet kapott a The I.C.E. St. Moritz eseményen, ahol bemutatták a GranCabrio új, 490 lóerős változatát. Ez az erőforrás már a GranTurismo modellben is elérhető, így teljes képet ad a választék, amely a kupék dinamikáját és kényelmét ötvözi a nyitott tetős vezetés élményével. Emellett debütált a különleges GranCabrio Trofeo ONE of ONE – THE I.C.E. modell is, amely a Maserati Fuoriserie személyre szabási programja alapján készült.
Az Ubigi eSIM szolgáltatása tovább bővül a BMW járművek számára Európában
Az Ubigi tovább bővíti integrált eSIM szolgáltatását a BMW járműveiben, most már Európa több országában is elérhetővé válik. 2024 júliusa óta 15 országban volt elérhető, és 2025 márciusától újabb 12 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Horvátországban, Romániában, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Dániában, Cipruson és Máltán is hozzáférhetővé válik.
Hét női találmány, amelyek megváltoztatták az autózást
Mintegy 100 évvel ezelőtt az autóvezetés a női egyenjogúság szimbólumává vált, mivel az autók által biztosított mobilitás újfajta függetlenséget kínált a nők számára. Az autóvezetés lehetősége azt is jelentette, hogy a nők szabadabban dolgozhattak és utazhattak. A vezetés sokakat arra ösztönzött, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az autózást. Amikor ma beülünk az autóba, és bekapcsoljuk a fűtést, az ablaktörlőt vagy a GPS-t, vagy ha indexelünk egy kanyar előtt, érdemes tudni, hogy ezen és sok más autóipari újításon nők munkája is nyomot hagyott.