Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem

forrás: Prím Online, 2025. február 11. 09:55

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Jelentős növekedést ért el 2024-en a Pepita Group Zrt. itthon és a nemzetközi piacokon egyaránt. Hazai bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. A román, szlovák, német, osztrák, lengyel és bolgár piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot, az összesített bruttó forgalmuk a hazai és a nemzetközi piacokkal közel 29 milliárd forint volt. „Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. társalapítója. – Magyarországon 14,1%-kal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2%-kal több termék talált gazdára, mint 2023-ban”. Itthon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és meghaladták az 1 millió aktív felhasználót, amit azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint 1 millió olyan felhasználó kereste fel a pepita.hu weboldalt, aki ott sikeres vásárlást hajtott végre.

 

Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek  bizonyultak a legnépszerűbbnek darabszám alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a  babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek vezették az eladási listát. A Pepita Group Zrt. Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat (4 milliárd forint), a további piacok Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária együttesen 1,5 milliárd forint forgalmat ért el. A Pepita Group Zrt. folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és a vásárlók igényeit maximálisan kiszolgálja, miközben újabb partnereknek nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz az ő termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is megjelenik.

 

Pixabay

 

Termékkategóriák, amelyek új szintre emelték az eladásokat

 

Néhány termékkategória kiugró teljesítménye is hozzájárult hozzá a sikerekhez. A háztartási nagygépek terén például több mint négyszeresére, a gamer székek esetében háromszorosára, nőtt a bruttó forgalom 2024-ben 2023-hoz képest. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt.

 

Új rekordok és meghökkentő számok

 

2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le 1-nél több rendelést. Akad kiugró példa is. „A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásároltak meg, összesen 82 rendelés során” – mondta Dorcsinecz József.

 

2023-hoz képest 27%-al több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek közül a Pepita a harmadik legnagyobb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedők mezőnyében pedig a 6. helyen a Pepita áll, ahol ráadásul  rajta kívül csak kettő 100 százalékban magyar tulajdonú cég kapott helyet. A Pepita Group Zrt. kiemelkedő teljesítményének köszönhetően a magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozik 2024-ben. 

 

English Summary

In 2024, Pepita Group Zrt. achieved significant growth, increasing its domestic gross revenue by over 24% compared to 2023, and by 39.3% when including international markets. The company recorded an average of one successful order every 72 seconds on pepita.hu, with online paid purchases rising by 47%. Their community surpassed 1 million active users, and product sales grew by 14.1% domestically and 25.2% internationally. Pepita Group's success in countries like Romania, Slovakia, and Poland contributed to nearly 29 billion HUF in total gross revenue. Pepita also became one of the top three e-commerce companies in Hungary in 2024, with its impressive expansion positioning it among the region's leading online platforms.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Prologis tovább erősítette piaci pozícióját

A Prologis 2024-ben ismét sikeres évet tudhatott maga mögött Magyarországon. Az ipari ingatlanfejlesztő és üzemeltető cég számos olyan eredményt ért el, amelyek tovább erősítették piaci pozícióját és ügyfeleivel való partneri kapcsolatát.

2025. március 14. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59