Diszkrimináció elleni reklámfilm és kiadvány készült
A Magyarországon élő külföldieket érő mindennapi atrocitásokat helyezi fókuszába az a reklámfilm, amely egy átfogó tanári kézikönyv megismertetését támogatja.
A reklámfilm főhőse egy nálunk élő koreai taekwondo mester és szintén külföldről ideszármazott tanítványai, akik az őket érő verbális inzultusokról adnak számot. A komor felütésű, de végül feloldódó hangulatú klip egy nemzetközi együttműködésben készült tanári kézikönyvre hívja fel széles körben a figyelmet.
A kézikönyv egy Európai uniós projekt keretében jött létre, melynek célja, hogy növelje a civil társadalom tudatosságát, valamint a közösségi vezetők és a fiatalok képességeit Olaszországban, Spanyolországban és Magyarországon, hogy az iskoláikban és közösségeikben előforduló rasszista és idegengyűlölő szituációkat (különösen a gyűlöletbeszédet), a jelenségek gyökereit, valamint a sztereotípiáknak a társadalomra gyakorolt hatását is azonosítani tudják, és azokra válaszokat tudjanak adni.
Az „Empowered – Középiskolai tanári kézikönyv a diszkrimináció elleni fellépéshez” című kiadvány a diszkrimináció iskolai kezeléséhez nyújt segítséget. Elsősorban a 11-18 évesek korosztályát megcélozva kínál átfogó forrásanyagot a pedagógusok számára azzal a céllal, hogy diákjaikban elmélyíthessék az intoleranciával kapcsolatos ismereteket, és felvértezhessék őket olyan módszerekkel, amelyeket az élet virtuális és valódi színterein tapasztalt rasszizmussal szemben egyaránt alkalmazhatnak.
A tanárok és a diákok felkészítése mellett fontos célkitűzés még más kulcsfontosságú multiplikátorok, közösségi vezetők, fiatalok, újságírók, helyi intézmények és civil szervezetek tagjainak felkészítése is a rasszizmus az idegengyűlölet, különösen a gyűlöletbeszéd elleni küzdelemre.
English Summary
The ad focuses on the daily discrimination faced by foreigners living in Hungary. It features a Korean Taekwondo master and his foreign students, who share their experiences of verbal abuse. The ad promotes a teacher’s handbook created through an EU project aimed at raising awareness and developing the skills of community leaders and young people in Hungary, Italy, and Spain to address racism, xenophobia, and hate speech in schools and communities. The handbook, "Empowered – A Teacher's Guide to Combat Discrimination," offers resources for educators to combat intolerance and equip students with methods to tackle racism in both virtual and real-life settings.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékony oktatás a digitális világban
- A jelen tudománya és a jövő tudósai az Informatikai Karon
- Egyre inkább elfogadott a mesterséges intelligencia Németországban
- Korszerű képzés és karrierlehetőségek az SAP támogatásával
- Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
- Hasznos modulok és weboldalak a tanulás szolgálatban
- A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
- Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
- Óriási sikerrel zárult a budapesti ISSEP 2024 nemzetközi konferencia
- Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.