Cápák előtt és után: A Festede sikere
Március végén egy mosolygós, fiatal vállalkozó tűnt fel az RTL „Cápák között” műsorában. Ferencz Tamás története igazi inspiráció: egy mindössze 20 négyzetméteres belvárosi garzonból indította útjára vállalkozását, amely alig 4,5 év alatt országos ismertségre tett szert. A Festede mára a számfestés piacvezető márkájává vált Magyarországon.
A befektetőket is lenyűgözte, hogy Tamás ilyen fiatalon, ilyen rövid idő alatt ekkora eredményt ért el. Szerinte a siker kulcsa egyszerű: az emberek szeretnek alkotni – különösen, ha ehhez megfelelő eszközöket és egy kis bátorítást is kapnak.
„Sokan abban a hitben nőttek fel, hogy festeni csak a kiváltságos, tehetséges kevesek tudnak. A számfestéssel viszont bárkiből lehet mini Picasso” – mondja a Festede alapítója.
Alkotás és kikapcsolódás egyben – otthon, saját tempóban
Világszerte egyre többen keresnek olyan hobbit, ami nemcsak kikapcsol, de kreatív élményt is nyújt. A számfestés pontosan ezt kínálja: visszarepít a gyermeki alkotás öröméhez, amikor csak az számít, hogy a színek a helyükre kerüljenek, a vonalakon belül maradva.
Magyarországon is sok elkötelezett rajongója van ennek a hobbinak – van, aki évente akár 30-50 képet is elkészít! A Festede minden szükséges eszközt biztosít a festéshez, ráadásul oktatóvideókkal is támogatják a kezdőket, hogy a számozott vásznak kifestése valódi élmény legyen.
„Sokan azt hiszik, hogy gyerekeknek szóló termékeket árulunk, amikor meghallják, hogy számfestéssel foglalkozunk – meséli Tamás mosolyogva. – Valójában a vásárlóink többsége felnőtt, akik szeretik azt az élményt, amikor a semmiből, saját kezükkel varázsolnak elő egy gyönyörű képet. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy akár saját fotóból is készítünk számfestőket – így az alkotás igazán személyes élménnyé válhat.”
A garzonból a „Cápák között” stúdiójába
A Festede egy teljes mértékben magyar vállalkozás, hazai gyártással. A márka fontosnak tartja a személyes kapcsolatot az alkotó vásárlókkal – így tudják magas minőségben és szívvel-lélekkel kiszolgálni a festeni vágyó közösséget.
A „Cápák között” nyolcadik évadának befektetői nemcsak üzleti szempontból, de emberileg is értékelték Tamás lendületét és eredményeit. Végül Lakatos István, a Bravogroup Holding ügyvezetője ajánlott partnerséget a fiatal vállalkozónak.
„István volt az egyik befektető, akinek a véleményére különösen kíváncsi voltam, de nagyon sokat jelentett Balogh Petya elismerése is – mondja Tamás. – A műsor új lendületet adott, és megerősített abban, hogy az alkotás örömének terjesztése a vállalkozás mellett személyes misszióm is – kortól függetlenül.”
Ünnepeljünk alkotással a Művészet Világnapján!
Ha valaha is kacérkodtunk a gondolattal, hogy ecsetet ragadjunk, április 15., a Művészet Világnapja tökéletes alkalom a kezdéshez. A Festede webáruházában mindenki megtalálhatja a hozzá leginkább illő számfestőt – kezdőtől a haladó szintig. Az ünnep alkalmából pedig különleges újdonságokkal is készülnek: akár híres mesterek alkotásait is újraalkothatjuk saját kezűleg.
English Summary
In late March, Ferenc Tamás, a young entrepreneur, appeared on the popular Hungarian show Cápák között. Starting his business from a small 20-square-meter apartment, he quickly turned Festede into a market leader in the world of paint-by-numbers. In just 4.5 years, the brand has gained national success, offering a creative and relaxing hobby for all ages. With a focus on high-quality products and personalized service, Festede has captured the hearts of adult hobbyists who enjoy the joy of creating beautiful paintings from numbered canvases.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A pillanatok művészete – Fotózz úgy, mint még soha
Örömmel mutatjuk be legújabb közösségi média kampányunkat, amely arra hív, hogy gondold újra, mit is jelent megörökíteni az élet legértékesebb, legmúlékonyabb pillanatait. A „Ragadd meg a pillanatot!” kampány a HONOR 400 Lite erejét mutatja meg: egy eszközt, ami segít, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Díjazták a szellemi tulajdon hazai példaképeit
A Szellemi Tulajdon Világnapja alkalmából idén is átadták a rangos Millenniumi Díjakat. Az elismerést olyan intézmények, vállalkozások és szellemi műhelyek kapják, amelyek kiemelkedő munkát végeznek a szellemi tulajdon védelmében, és fontos szerepet játszanak a magyar innováció előmozdításában. A 2025-ös év díjazottjai: a Music Hungary Szövetség, a Dalfutár című műsor, a Hagyományok Háza, a Mezőgazdasági és Ipari Mikroorganizmusok Nemzeti Gyűjteménye (MIMNG), valamint a Nivelco Ipari Elektronika Zrt.
Zöldebb, okosabb, elérhetőbb: A Xiaomi 2024-es ESG jelentése
A Xiaomi Corporation (a továbbiakban „Xiaomi” vagy „Vállalatcsoport”), a világ egyik vezető fogyasztói elektronikai és okoseszközöket gyártó vállalata, bemutatta hetedik éves környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) jelentését.
Digitális igazság vagy illúzió? – Védekezés a deepfake ellen
Az internetes térben egyre súlyosabb problémát jelent a deepfake technológia térnyerése, amely mesterséges intelligencia segítségével hoz létre megtévesztő képeket, videókat és hanganyagokat. A technológia fejlődésével egyre nehezebb megkülönböztetni a valós és a mesterségesen generált tartalmakat, ami komolyan rontja az online információkba vetett bizalmat.
Tízből kilenc mozilátogató fontosnak tartja a korhatár-jelöléseket
A mozilátogatók többsége elégedett a filmek hazai korhatár-besorolási rendszerével, és úgy véli, ez hatékony eszköze a gyermekek védelmének – derül ki a Nemzeti Filmiroda és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös kutatásából. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok közel fele nincs tisztában azzal, hogy a korhatár-besorolások csak ajánlások, nem kötelező érvényű előírások.