Versenypályáról az utcára – Itt a Ferrari 296 Speciale és nyitott változata

forrás: Prím Online, 2025. május 1. 15:48

A Ferrari legújabb modelljei, a 296 Speciale és a 296 Speciale A, nemcsak az olasz márka versenysportbeli örökségét viszik tovább, hanem a csúcstechnológiát és a mérnöki precizitást is új szintre emelik. A kifinomult hibrid meghajtás, a fejlett aerodinamika és a rendkívüli vezetési élmény révén ezek az autók tökéletesen ötvözik a hagyományt az innovációval.

 

Teljesítmény és hajtáslánc

 

Mindkét modell egy vadonatúj, 880 lóerős hibrid rendszert kapott, amely jelenleg a legerősebb a Ferrari hátsókerék-meghajtású modelljei között. A rendszer szívét egy 120°-os hengerszögű V6-os ikerturbós motor adja, amely önmagában is 700 lóerőt biztosít – ez a motor a Ferrari versenypályán szerzett tapasztalataira épít, és fejlett anyagok felhasználásával készült.

 

A belsőégésű egységet egy 180 lóerős villanymotor egészíti ki, amely az „extra boost” módban aktiválható. A motor a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó és a V6-os egység közé került, így gyors váltásokat és zökkenőmentes teljesítményátvitelt biztosít. A rendszer része egy leválasztókuplung is, amely lehetővé teszi, hogy az autó akár 25 kilométert is megtegyen teljesen elektromos üzemmódban – ezzel is bizonyítva a Ferrari elkötelezettségét a fenntartható technológia iránt, anélkül hogy teljesítménybeli kompromisszumot kötne.

 

 

Aerodinamika és forma

 

Az aerodinamikai fejlesztések révén a 296 Speciale modellek 250 km/h-s tempónál 435 kg leszorítóerőt generálnak – ez 20%-kal több, mint az elődmodelleké. A javulás mögött olyan megoldások állnak, mint a motorháztetőbe integrált légterelő, az új vezérlésű aktív hátsó szárny, illetve a hátsó lökhárítóba épített függőleges lamellák, amelyek nagy sebességnél javítják a stabilitást.

 

A 296 Speciale A különlegessége a behúzható keménytető, amely nemcsak a szabadtéri vezetés élményét kínálja, hanem aerodinamikai hatékonyságát is megőrzi nyitott állapotban.

 

 

Könnyített konstrukció és vezetési dinamika

 

A Ferrari jelentős súlycsökkentést hajtott végre: a 296 Speciale 60, míg a nyitott tetős változat 50 kilogrammal könnyebb, mint a megfelelő GTB és GTS modellek. Ez részben a szénszálas elemek és a titán használatának köszönhető, amelyek nemcsak a tömeget csökkentik, hanem az autó agilitását is növelik.

 

A felfüggesztés kialakítása precíz irányítást és kiszámítható kezelhetőséget kínál még extrém teljesítmény mellett is. Az új generációs ABS Evo rendszer biztosítja a maximális fékezési pontosságot, míg az alacsonyabb súlypont és a gondosan hangolt futómű harmonikusan dolgozik együtt, hogy élvezetes és közvetlen vezetési élményt nyújtson.

 

 

Belső tér és stílus

 

A belső kialakítás a versenyautók világát idézi: rengeteg szénszálas elem, Alcantara borítás és letisztult, funkcionális elrendezés jellemzi. A vezetőközpontú kokpit minden részlete a teljesítményre és a koncentrált vezetési élményre van optimalizálva.

 

Kívülről a modellek azonnal felismerhetők Ferrari-specifikus dizájnelemeikről – ilyen például az agresszív elülső légterelő és a karakteres hátsó kialakítás. A 296 Speciale A keményteteje lehetővé teszi, hogy a vezető kompromisszumok nélkül váltson zárt és nyitott vezetés között.

 

 

Innováció és technológia

 

A legújabb technológiák segítik a hibrid hajtáslánc elemeinek összehangolt működését, biztosítva az optimális teljesítményt és hatékonyságot. Az „extra boost” funkció és az elektronikus vezérlőrendszerek – például az ABS Evo – a lehető legjobb tapadást és gyors reakciót nyújtják bármilyen útviszonyok között.

 

A 296 Speciale és Speciale A modellek új mércét állítanak fel a teljesítmény, innováció és élmény terén. A Ferrari nemcsak a technológiai csúcsteljesítményt, hanem a hosszú távú megbízhatóságot is garantálja – mindezt a márkától megszokott hét éves karbantartási programmal.

 

 

English Summary

The Ferrari 296 Speciale and its open-top counterpart, the 296 Speciale A, represent the pinnacle of hybrid performance and Italian engineering. With a combined output of 880 horsepower from a V6 twin-turbo engine and electric motor, these models set a new benchmark among rear-wheel-drive Ferraris. Advanced aerodynamics, lightweight construction, and cutting-edge driving technologies ensure a thrilling and precise driving experience. Both cars reflect Ferrari’s motorsport heritage while embracing sustainable innovation without compromising performance.

 

Kulcsszavak: Ferrari autó autóipar

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?

Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió? 

2025. május 13. 13:04

Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül

Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.

2025. május 12. 11:37

Új partnerség az EV-piacon: a Slate az SK On akkumulátorait választotta

Az SK On, a világ vezető akkumulátor- és kereskedelmi vállalatai között számon tartott dél-koreai vállalat bejelentette, hogy az amerikai elektromosjármű-gyártó, a Slate őt választotta akkumulátorbeszállítónak. Ez az együttműködés tovább erősíti az SK On szerepét az elektromosjármű-iparág egyik meghatározó akkumulátorgyártójaként.

2025. május 11. 10:21

Találkozzon az ipar jövőjével – Májusban újra IPAR NAPJAI és AUTOMOTIVE HUNGARY!

Május 13–16. között ismét megrendezik Magyarország és a régió legnagyobb ipari seregszemléjét a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.

2025. május 7. 16:00

Tudatosak, takarékosak, barkácsolók – ilyenek a magyar autótulajdonosok

Egy közel 2000 fő részvételével készült országos felmérés szerint a magyar autósok praktikus szemléletűek, költségtudatosak, és sokan saját maguk végzik a kisebb javításokat. A legtöbben régebbi, használtan vásárolt autót használnak, amit hosszú távra tartanak fenn.

2025. május 5. 14:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43