A Zöld Pokol királya: A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte az elektromos autók körrekordját
A Xiaomi elektromos járművekkel foglalkozó részlege, a Xiaomi EV, jelentős eredményt ért el: az SU7 Ultra szériaautó 7 perc 4,957 másodperces köridővel új rekordot állított fel az elektromos E-szegmensű járművek kategóriájában a legendás Nürburgring Nordschleife pályán. A rekordot már az első próbálkozás alkalmával sikerült elérni, méghozzá a pályacsomaggal felszerelt változattal – ezzel a Xiaomi SU7 Ultra a nagy teljesítményű elektromos autók élvonalába került.
Ez az impozáns köridő nem csupán mérnöki bravúr, hanem jól tükrözi a Xiaomi EV elköteleződését a csúcsteljesítmény iránt. A rekord mögött a Xiaomi három alappillérre épülő elektromos technológiája áll: a nagy hatékonyságú elektromotor, az intelligens motorvezérlő és a fejlett akkumulátorrendszer. Ezeket egészíti ki a nyomatékvektor-szabályozással működő futómű és az aerodinamikailag optimalizált karosszéria.
Az SU7 Ultra sorozatgyártott változata megőrizte a prototípus hárommotoros konfigurációját, amely két V8-as és egy V6-os elektromos motort tartalmaz. Az összteljesítmény lenyűgöző: 1548 lóerő, 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulása mindössze 1,98 másodperc, végsebessége pedig meghaladja a 350 km/h-t.
A versenypálya a technológiai fejlesztések végső teszthelyszíne, ahol a nagy sebesség és a folyamatos terhelés próbára teszi az elektromos hajtáslánc minden elemét. A rekord elérését a Xiaomi EV technológiai kiválóságra, megbízhatóságra és biztonságra irányuló töretlen törekvése tette lehetővé.
A Xiaomi EV nemrég stratégiai partnerségre lépett a Nürburgringgel, és a pálya prémium partnerei közé került. A Grand Prix szakasz egyik kanyarját immár a gyártóról nevezték el, a Xiaomi pedig csatlakozott az Industry Pool csoporthoz is, amely lehetővé teszi számára, hogy új fejlesztéseit közvetlenül a világ egyik legkeményebb versenypályáján tesztelje.
Ez az együttműködés hosszú távon is hozzájárul a Xiaomi EV innovációs törekvéseihez, különös tekintettel az elektromobilitás következő generációját meghatározó, teljesítménycentrikus technológiák gyorsabb fejlesztésére és finomhangolására.
English Summary
Xiaomi EV has set a new milestone with its SU7 Ultra model, achieving a record-breaking lap time of 7:04.957 minutes on the Nürburgring Nordschleife in the electric E-segment category. The production model, equipped with an optional track package, demonstrated its engineering prowess with a three-motor setup delivering 1,548 horsepower and 0–100 km/h acceleration in just 1.98 seconds. This achievement reflects Xiaomi’s commitment to high performance, innovation, and reliability in electric mobility. As a premium partner of the Nürburgring, Xiaomi EV aims to use the track for future testing and development of next-generation EV technologies.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb győzelemre hajt a győri SZEnergy Team
- Új irányt vesz az európai mobilitás: szigorúbb normák, rugalmasabb átmenet
- Teljes tulajdont szerzett az AutoWallis az Iniciál Csoportban
- Új korszak az elektromos autózásban és a szimulációs versenyzésben
- Új szintre emeli az e-autók töltését a Schneider Electric
- Xiaomi: Induljon gördülékenyen a nyár!
- Zöldebb vezetés lépésről lépésre: környezetbarát autóhasználati tippek”
- Új kínai autómárka érkezik Magyarországra – az AutoWallis hozza el a NIO-t
- Rekordbevétel és nyereség: Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
- Új Bosch megoldások a szoftveralapú autózás élvonalából
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ki ül a volán mögött, ha nincs sofőr? – Az önvezető autók felelősségi dilemmái
Ki felelős, ha egy önvezető autó balesetet okoz – az utas, a gyártó vagy maga az algoritmus? Milyen autonóm szintet értek el a ma forgalomban lévő járművek, és ez milyen hatással van a közlekedésbiztonságra? Az önvezető autók körüli kérdések továbbra is élénk vitát váltanak ki, jóllehet a lidar, radar és kamerák integrált használata már ma is egy biztonságosabb jövő ígéretét hordozza. Dr. Herke Csongor és Kis Kornél István – a téma két neves szakértője – a technológia jogi és műszaki kihívásait vizsgálták meg közelebbről.
Guruló mozi: érkezik az LG okosplatformja a Kia új modelljeibe
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy webOS alapú autós okosplatformja (ACP) hamarosan elérhető lesz a Kia új, európai piacra szánt modelljeiben is. A fejlett mobilitási megoldás először a nemrég bemutatott EV3 modellben debütál, majd a későbbiekben az érkező EV4 és EV5 modellekben, valamint a megújult Sportage-ben is helyet kap. Ez lesz az első alkalom, hogy az LG innovatív autós felhasználói élménye megjelenik Európában, a sikeres dél-koreai bevezetés után.
Új korszak kezdete: az Arrabona Racing Team elektromos autóval versenyez
Januárban az Arrabona Racing Team bejelentette, hogy az autóipar és a Formula Student-versenysorozat irányvonalait követve a belső égésű motort elektromos hajtásra cserélik. Azóta elkészítették az új korszak első autóját, amelyet nemrégiben a nagyközönség előtt is bemutattak. Az ART_12 névre keresztelt modell első hivatalos versenyén augusztusban, Horvátországban áll majd rajthoz.
Aumovio: Új mérföldkő a Continental autóipari üzletágában
A Continental Automotive üzletága – amely Aumovio néven önálló vállalattá alakul – újabb stratégiai lépést tett a fenntartható működés és hosszú távú siker irányába: megalapította az Advanced Electronics & Semiconductor Solutions (AESS) fejlesztőszervezetet. Az AESS célja, hogy házon belül tervezzen és teszteljen autóipari félvezetőket, kifejezetten a Continental saját igényeire szabva. A gyártást a vállalat stratégiai partnere, a GlobalFoundries (GF) végzi.
Így teljesítettek az AutoWallis üzletágai 2025 első felében
Az AutoWallis Csoport járműértékesítése 3,4 százalékkal nőtt 2025 első felében, elsősorban a korábban lezárt cseh akvizícióknak köszönhetően. A használtautó-eladások és a szervizórák száma továbbra is jelentősen, több mint 50 százalékkal bővült, emellett a rövid távú autókölcsönzés iránti kereslet is növekedett.