Okosabb, gyorsabb, emberibb: Új szintre lépett az eMAG chatbotja

forrás: Prím Online, 2025. június 29. 10:18

Az eMAG online ügyfélszolgálatán elérhető chatbot, Dia az elmúlt időszakban jelentős fejlesztésen esett át: a másfél éve működő rendszer mostantól az OpenAI GPT-4 nyelvi modelljén alapul, ami lényegesen kibővítette a képességeit. 

A felhasználók immár szabad szavas üzenetekben kommunikálhatnak vele, a korábbi menüalapú navigáció helyett. A chatbot természetesebb nyelvezetet használ, és pontosan értelmezi az ügyfelek hétköznapi megfogalmazású kérdéseit – legyen szó rendelési státuszról, kiszállításról, visszaküldésről vagy visszatérítésről.

 

A megkeresések 70%-át már Dia kezeli

 

A fejlesztések eredményeként Dia már az online beérkező ügyfélszolgálati megkeresések közel 70 százalékát képes önállóan kezelni, a saját tudásbázisa és az eMAG belső rendszereinek integrációja révén. Az elmúlt hetekben több tízezer interakció során bizonyította hatékonyságát.

 

„Folyamatosan vizsgáljuk, hogyan tudjuk még gyorsabban és pontosabban kiszolgálni ügyfeleinket – mondta Daradics Kinga, az eMAG Magyarország ügyvezetője. – Jelenleg is azon dolgozunk, hogy tovább növeljük Dia képességeit, így a közeljövőben akár a megkeresések 75 százalékát is önállóan megválaszolhatja. Kollégáink rendszeresen bővítik a chatbot tudását új promptokkal, hogy minden új termékről és szolgáltatásról naprakész információkkal rendelkezzen. Vizsgáljuk azt is, hogyan tudnánk kiterjeszteni a szöveges kommunikációt hangalapúra.”

 

 

Zökkenőmentes ügyintézés és jobb ügyfélélmény

 

Amennyiben Dia nem tud megválaszolni egy kérdést, a párbeszédet zökkenőmentesen egy emberi ügyintéző veszi át ugyanabban a chatablakban. Ez biztosítja, hogy az ügyintézés folyamata ne szakadjon meg.

 

A GPT-4 modellre való átállás nemcsak a válaszadások minőségét javította, de az ügyfelek elégedettségét is növelte: a chatbot teljesítménye már közel azonos szintet képvisel, mint az élő ügyintézőké. A visszajelzések alapján a duplán feltett kérdések száma is harmadával csökkent.

 

Mesterséges intelligencia emberi háttérrel

 

Bár a generatív mesterséges intelligencia hatékony eszköz, működtetése folyamatos finomhangolást igényel. A Dia mögött álló modellt úgy alakították ki, hogy kizárólag az eMAG ökoszisztémájára vonatkozó adatokat használjon fel, ezzel megelőzve a nem kívánt, pontatlan válaszokat (úgynevezett "MI-hallucinációkat").

 

Az eMAG számára továbbra is kulcsfontosságú az ügyfélélmény. Dia levéve a terhet az egyszerűbb ügyekről, lehetővé teszi, hogy az emberi kollégák a bonyolultabb megkeresésekre fókuszáljanak, amelyek empátiát, problémamegoldást és személyes kapcsolatteremtést igényelnek.

 

 

English Summary

Recently, eMAG significantly upgraded its customer service chatbot, Dia, by integrating it with OpenAI’s GPT-4 language model. As a result, users can now communicate with Dia using natural, free-form language instead of navigating menus. The chatbot understands everyday phrasing, provides real-time updates on orders, returns, and refunds, and independently handles around 70% of incoming inquiries. This improvement has led to increased customer satisfaction and a reduction in repeat queries. While Dia manages routine cases, complex issues are still handled by human agents, ensuring a high-quality support experience.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ki lesz 2025 digitális menedzsere? – Indul a jelölés a Gyurós Tibor-díjra

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége 2025-ben is meghirdeti a néhai elnökéről elnevezett Gyurós Tibor-díjat, amellyel minden évben olyan hazai felsővezetőket ismer el, akik kiemelkedő munkájukkal hozzájárultak Magyarország digitális érettségének fejlődéséhez.

2025. július 10. 21:19

Sony újdonságok filmeseknek és tartalomgyártóknak

A Sony örömmel mutatja be legújabb, professzionális hangrögzítésre tervezett megoldását: az ECM-778 prémium kategóriás puskamikrofont. Ez a kiemelkedő teljesítményű eszköz kristálytiszta, részletgazdag hangfelvételt kínál, ideális választás filmekhez, sorozatokhoz, dokumentumfilmekhez – minden olyan tartalomhoz, ahol a kiváló hangminőség elengedhetetlen. A mikrofon könnyedén használható boomra szerelve vagy közvetlenül kompatibilis kamerákhoz csatlakoztatva is.

2025. július 10. 20:21

15 ezren már elkezdték: így tanít MI-re a Gábor Dénes Egyetem

A Gábor Dénes Egyetem és az általa létrehozott GDE Mesterséges Intelligencia Tudásközpont (GDE-MIT) 2025. június 5-én, a Mesterséges Intelligencia Konferencián jelentette be új kezdeményezését: háromórás, díjmentesen elérhető online tananyagot készítettek a mesterséges intelligencia (MI) alapjairól, amelyet bárki szabadon elérhet a MIjövünk oldalon. Az indulás óta eltelt egy hónap alatt már több mint 15 ezren látogatták meg az oldalt, és közel háromezren sikeresen el is végezték a képzést.

2025. július 10. 16:30

Miért marad le Magyarország a STEM versenyben?

Az Eurostat 2025-ös tavaszi adatai szerint Magyarország az Európai Unió egyik legalacsonyabb oktatási ráfordításával működik. Az óvodai és általános iskolai képzésekre a GDP mindössze 1%-át fordítja az ország, amivel a harmadik legrosszabb helyet foglalja el a kontinensen. A középfokú oktatásban sem sokkal jobb a helyzet: ezek az intézmények csupán a GDP 1,5%-ából részesülnek, ami a 10. legalacsonyabb arány Európában.

2025. július 10. 14:53

Új korszak a csuklódon: megérkezett a Galaxy Watch8 széria

A Samsung legújabb okosórái, a Galaxy Watch8 és Galaxy Watch8 Classic, friss megjelenéssel és letisztult formavilággal új színt visznek a Galaxy Watch termékcsaládba. A párnázott kialakítást alkalmazó modellek a sorozat eddigi legvékonyabb és legkényelmesebb darabjai, kifejezetten a folyamatos jólléti állapotkövetéshez tervezve. A Galaxy Watch8 új mércét állít a stílus, az egészségmegőrzés és az életmódhoz való alkalmazkodás terén.

2025. július 10. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IT-történelem: a hat ma is működő működő Apple‑1 egyike a Sotheby’s aukcióján

2025. július 9. 20:04

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

2025. július 9. 10:29

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07