Synergon: nyereséges negyedév

forrás Prim Online, 2003. május 14. 20:00
A Synergon csoport 7%-kal növekvő árbevétel mellett 21%-kal növelte a cégcsoportos Ebitda értékét, és újabb pozitív adózott eredményt hozó negyedévet zárt a 2003-as év első három hónapjában. A konszolidált eredménykimutatás összes eredménysora meghaladja az árbevétel-emelkedés mértékét: a nettó fedezet 18%-kal, a működési eredmény 112%-kal, az adózás előtti eredmény 18%, és végül az adózott eredmény 55%-kal haladja meg a bázisidőszaki mértéket.

A javuló eredményességi mutatókat a gyenge általános piaci környezet ellenére sikerült a cégcsoportnak elérnie: a 2003-as év első negyedévében végrehajtott projektek jelentős hányada Magyarországon elsősorban a korábbi időszakokból áthúzódó feladatok teljesítését és lezárását takarja, a vizsgált időszakban kevés olyan új, nagy volumenű projekt indult be az ügyfeleknél, amelyek egyértelmű tendenciát mutatnának a piac dinamikáját illetően. A sikeres negyedévet tehát a Synergon csoport elsősorban a korábban megkezdett projekteknek és a stabil alapokon nyugvó, biztos működésnek köszönheti.

A 2003-as év elején strukturális változások zajlottak a Synergon csoporton belül. A jogilag a Synergon Informatika Rt. leányvállalataiként működő tagvállalatokat szervezetileg egy szintre emelve a csoport holding típusú irányítást vezetett be. Ehhez alkalmazkodik a cégcsoport gyorsjelentése is, amennyiben ezentúl nem a Synergon divízióinak, hanem az egyes leányvállalatok működésének szentel nagyobb teret. Az Európai Unióhoz való csatlakozás jegyében a magyar forint mellett ezentúl euróban kerülnek meghatározásra a cégcsoport pénzügyi kimutatásai.

A tagvállalatok közül az Infinity kiugróan jó eredményt mutatott a 2003-as év első három hónapjában, jelentős növekedést érve el mind árbevétel, mind Ebitda szinten. Ezzel ellentétes volt a Span és a Fibex teljesítménye, mindkettő visszaesést mutatva. A horvát piacot negatívan érinti az idén esedékes parlamenti választásokra való felkészülés, illetve a horvát kuna erőssége a dollárhoz képest. A magyar piacon a Fibex a Synergonhoz hasonló módon kevés új, induló projektlehetőséget tapasztal, és a tevékenységéből adódóan nem rendelkezik olyan áthúzódó projektállománnyal sem, mint az időszak során átlagos teljesítményt nyújtó (5%-os árbevétel-növekedés) Synergon.

Az árbevételben összesen 90% feletti súllyal rendelkező Synergon és Infinity külön-külön is jelentős Ebitda-termelő képességről tett tanúbizonyságot a vizsgált időszak során. A 60-61% Ebitda-növekedés jól mutatja a vállalatok működésének erősségét, és pénzügyi stabilitását, hatékonyságát.

Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért

A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók*  72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.

2024. október 4. 19:08

Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért

A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók*  72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.

2024. október 4. 18:00

Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében

Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.

2024. október 4. 16:33

Ki viseli a kárt a bankkártyás és online fizetés során történt visszaélés esetén?

Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.

2024. október 4. 16:08

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37