Synergon: nyereséges negyedév
A javuló eredményességi mutatókat a gyenge általános piaci környezet ellenére sikerült a cégcsoportnak elérnie: a 2003-as év első negyedévében végrehajtott projektek jelentős hányada Magyarországon elsősorban a korábbi időszakokból áthúzódó feladatok teljesítését és lezárását takarja, a vizsgált időszakban kevés olyan új, nagy volumenű projekt indult be az ügyfeleknél, amelyek egyértelmű tendenciát mutatnának a piac dinamikáját illetően. A sikeres negyedévet tehát a Synergon csoport elsősorban a korábban megkezdett projekteknek és a stabil alapokon nyugvó, biztos működésnek köszönheti.
A 2003-as év elején strukturális változások zajlottak a Synergon csoporton belül. A jogilag a Synergon Informatika Rt. leányvállalataiként működő tagvállalatokat szervezetileg egy szintre emelve a csoport holding típusú irányítást vezetett be. Ehhez alkalmazkodik a cégcsoport gyorsjelentése is, amennyiben ezentúl nem a Synergon divízióinak, hanem az egyes leányvállalatok működésének szentel nagyobb teret. Az Európai Unióhoz való csatlakozás jegyében a magyar forint mellett ezentúl euróban kerülnek meghatározásra a cégcsoport pénzügyi kimutatásai.
A tagvállalatok közül az Infinity kiugróan jó eredményt mutatott a 2003-as év első három hónapjában, jelentős növekedést érve el mind árbevétel, mind Ebitda szinten. Ezzel ellentétes volt a Span és a Fibex teljesítménye, mindkettő visszaesést mutatva. A horvát piacot negatívan érinti az idén esedékes parlamenti választásokra való felkészülés, illetve a horvát kuna erőssége a dollárhoz képest. A magyar piacon a Fibex a Synergonhoz hasonló módon kevés új, induló projektlehetőséget tapasztal, és a tevékenységéből adódóan nem rendelkezik olyan áthúzódó projektállománnyal sem, mint az időszak során átlagos teljesítményt nyújtó (5%-os árbevétel-növekedés) Synergon.
Az árbevételben összesen 90% feletti súllyal rendelkező Synergon és Infinity külön-külön is jelentős Ebitda-termelő képességről tett tanúbizonyságot a vizsgált időszak során. A 60-61% Ebitda-növekedés jól mutatja a vállalatok működésének erősségét, és pénzügyi stabilitását, hatékonyságát.
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Ki viseli a kárt a bankkártyás és online fizetés során történt visszaélés esetén?
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?