Az Elektronikus Hírközlési Törvénytől igazi versenyt vár az Elender-főnök
Jelenleg a Matáv diktálja a feltételeket az ADSL-piacon. Kedvezőbb
konstrukciókat biztosít a tulajdonában lévő Axelero Rt.-nek, és ezzel a
piac többi szereplőjét lehetetlen helyzetbe hozza – ezt Kóka János, az
Elender Üzleti Kommunikációs és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója
mondta szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A cégvezető úgy látja, ha
az informatikai tárca által kidolgozott formában fogadja el az
Országgyűlés a hírközlési törvényt, az végre tényleg meghozhatja az
igazi piaci versenyt.
Az internetvállalat vezetője kifejtette, a bérelt vonalak számának növekedése lelassult, ráadásul jelentős árcsökkentést kellett végrehajtani: ma már lényegesen olcsóbban lehet hozzájutni bérelt vonalhoz, mint régen. A hangsúly ezért egyre inkább az egyéb értéknövelt szolgáltatásokra tevődik át az Elendernél, például alkalmazásfejlesztésre, tanácsadásra, hostingra, vírus- és spamszűrésre, központi mentési szolgáltatásokra. Kóka János elmondása szerint rendkívül népszerűek a biztonsági megoldásaik. A cég egyébként 750 bérelt vonalas előfizetővel és 43 hosting ügyféllel rendelkezik. Viszont a cég sikertelenül próbálkozott idáig az ADSL-piacon. Az Elender mindössze kétezer ADSL előfizetőt tudhat magáénak, amit Kóka János a kedvezőtlen piaci feltételekkel indokolt.
Az ügyvezető sajnálatosnak nevezte, hogy jelenleg egy külföldi tulajdonú cég, a Matáv gazdasági érdekeinek van az ország informatikai fejlettsége alárendelve. Példaként említette, hogy a távközlési cég bármikor az ADSL viszonteladói árát egyik pillanatról a másikra duplájára növelheti, ahogy annak idején a Mindenkinek csomagot is megszüntette, amikor a német anyavállalat gazdasági mutatói kedvezőtlen irányba fordultak. Jelenleg a Matáv az ADSL-piacon monopol helyzetben van, ő diktálja a feltételeket, a cég mondja meg, hogy milyen DSLAM egységeket lehet az ADSL-központban elhelyezni, és például bizonyos szolgáltatások bevezetését (VDSL) egész egyszerűen nem engedélyezi – tette hozzá. Sérelmezte Kóka János, hogy a Matáv tulajdonban lévő Axelero Rt. a Matáv viszonteladói árainál alacsonyabban, szerinte „árprés"-technikával árulhatja internetszolgáltatását, és ezzel a piac többi szereplőjével szemben jogosulatlan előnyre tesz szert az ügyfelekért vívott árharcban.
Kóka János „kiválóan előkészített"-nek nevezte az Informatikai és Hírközlési Minisztérium által kidolgozott Elektronikus Hírközlési Törvényt (EHT), amit szerinte - ha az Országgyűlés a tervezetthez hasonló formában fogad el-, „végre tényleg elindulhat a normális verseny Magyarországon", már csak azért is, mert a törvény szankciókat helyez kilátásba a hasonló „árpréstechnikák" ellen. Az EHT minden szempontból megfelel az európai uniós elvárásoknak. Az EHT elfogadása után várhatóan bővülnek majd az elérhető szolgáltatások, az árak pedig jóval kedvezőbbek lehetnek – húzta alá.
Az ügyvezető megemlítette még, hogy az év hátralévő időszakában különleges akciót indít az Elender, melytől – mint újságírói kérdésre válaszolva elmondta – körülbelül 1000 új ügyfelet várnak. Az akció ideje alatt 0 Ft-ért lehet előfizetni ADSL-re, és év végéig elengedik a havi díjat is. Januártól pedig átlagosan 20 százalékkal csökkennek az ADSL-csomagok árai. Ezenfelül az új ügyfeleknek 1 évig működő, teljes értékű Panda vírusölő szoftvert is ingyen adnak. A már meglévő ügyfelek elégedettségének növelése és az e-mailben érkező vírusok elkerülése érdekében a központi levelező rendszert is vírusvédelmi megoldással látták el.
Kóka János végül az index.hu portált működtető index.hu Rt.-ről mondott néhány érdekes adatot. (2002 áprilisa óta Kóka az index.hu Rt. igazgatóságának is tagja.) Megfogalmazása szerint az Index „gazdasági sikersztorivá" vált, a négyéves részvénytársaság eléri az idei évre előirányzott 450 millió forintos árbevételt, és az üzleti tervekben szereplő 50 millió forint nyereséget is kitermeli a tartalomszolgáltató cég.
Kapcsolódó cikkek
- Alternatívok lobbiznak a hatékonyabb szabályozásért
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- Hálójog - A szolgáltatók felelőssége a túlterheléses támadás?
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Az AB megsemmisítette a hírközlési törvény több rendelkezését
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
- Az EU a hálózatüzemeltetés és a szolgáltatások szétválasztását szeretné
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
Kevesebb képernyő, több jelenlét – A digitális detox ideje
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.