Siemens: munkahelyteremtés az új EU-tagállamokban
Az új üzemek és kirendeltségek között lehetnek szoftverfejlesztő, gyártó és könyvelési-adminisztratív funkciókat ellátó részlegek is. Johannes Feldmayer, a Siemens stratégiai vezetője szerint ezzel a lépéssel csupán a világban jelenleg zajló divatos folyamatokat valósítják meg. A szakember úgy véli, hogy: néhány éven belül akár a teljes fejlesztési munka egyharmadát is fejlődő országokban végzik majd el. Ennek több előnye is lehet. Egyfelől a cég is profitálna az adott regionális piac növekedéséből, másfelől például Kelet-Európában jól képzett szoftverfejlesztő mérnökök vannak, akik viszont a jelenlegieknél jóval olcsóbban végzik el ugyanazt a minőségű munkát. A Siemens ezzel a döntésével gyakorlatilag megerősítette az IG Metall által még a nyáron nyilvánosságra hozott pletykákat. A vállalat persze nem az első és nem az utolsó a sorban, hiszen olyan elődök példáját követi, mint a SAP. Az utóbbi társaság például - elsősorban költségmegfontolásokból - korábban bejelentette, hogy Oroszországba, Indiába vagy Kínába telepíti egyes fejlesztő- és adminisztratív részlegeit.
A menedzser különösképpen Kelet-Európát tartja megfelelő jövőbeni beruházási helyszínnek, mert jó a logisztikai kapcsolat, a nyelvismeret, a mentalitás és itt a legalacsonyabbak a kockázati tényezők. A Siemens egyébként jelenleg mintegy 30 ezer szoftverfejlesztőt foglalkoztat világszerte, ebből Kelet-Európában 21 telephelyen 2700-an dolgoznak. Ez a szám azonban jelentősen növekedni fog - állította a Financial Times Deutschland című lapnak nyilatkozó Johannes Feldmayer.Kapcsolódó cikkek
- Új vezetés a Siemens Zrt. élén
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- Microsoft-program a frissdiplomások elhelyezkedésének megkönnyítésére
- A Siemens biometrikus infrastruktúrát telepít és működtet a cseh útlevelekhez
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- A korrupciós botrány nyomán távozik a Siemens főnöke
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
- Gyakornoki programot indít a Pannon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új termékcsaláddal és arculattal újít a Decathlon
A Decathlon, Magyarország piacvezető sportszerkereskedője, 2024-ben 86,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények mellett az elmúlt év a megújulásról és a stratégiai irányváltásról is szólt: a vállalat tavasszal hazánkban is elindította a globális márkaidentitásához illeszkedő arculatváltást, miközben kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, körforgásos üzleti modell fejlesztése.