Hogy juthatunk termékünkkel Amerikába? - Egy tudományszervező gondolatai
Hogy jó-e? Hmmm! Muszáj. De, kemény piac, mint ahogy azt a
HTEC rendezvény összes előadója nem győzte hangsúlyozni. Az állam filozófiáját,
pedig, Jambrik Mihály informatikai államtitkár abban fogalmazta meg, hogy az
állam vesse latba az ország tekintélyét (ami az amerikába ’exportált’ magyar
IQ, a NATO tagság stb. alapján mindenképpen figyelemre méltó), és teremtsen
olyan környezetet, ami ezt a nagy rizikót csökkenti. Erre alakította az
informatikai tárca a HTEC magyar-amerikai vállalkozástámogató intézményt, egy
sereg magyar és amerikai segítséggel.
A HTEC küldetése
Mint később Suhajda Attila, a HTEC igazgatója, a pályázatok
ismertetése kapcsán a kérdésemre elmondta, az inkubátorházat mintarendszernek
tekintik. Mert az ilyen házak hálózatára volna szükség, majd olyan körzetekben
is, mint a Közel- és Távol-Kelet, India, vagy Dél-Amerika. Egyelőre, az elsőnek
kellene három éven belül valami eredményt fölmutatnia. Erre azért is egyre több
esély van, mert közben a kormány támogatta azt, hogy az idén még nagyobb
költségvetésből gazdálkodhassanak.
Az eredményekből a HTEC közvetlenül nem kér és kap
részesedést, azok a gazdaság olyan növekedési tényezőiként hozhatnak hasznot az
egész országnak, mint az új, és magas kvalifikációjú munkát igénylő munkahelyek
teremtése, vagy a többlet adóbevétel. A HTEC tehát csak egyfajta szervező erő,
a tengeren túli jelenléthez szükséges infrastruktúra és kapcsolatrendszer ésszerűen
koncentrált megteremtésére, valamint az erre szánt adóforintok értelmes
elköltésére, pályázati rendszerben. A pályázatokat egyébként nem is a HTEC
bírálja el, hanem a miniszter által felkért szakértői testület. Ugyanakkor, a
HTEC képes megtalálni a pályázatok írásához és elbíráláshoz szükséges legjobb
szakértőket, még a közvetlen amerikai piaci ismeretekkel bírókat is beleértve.
Nagyköveti és más támogatás
Simonyi András, amerikai nagykövetünk, egyébként mindent
megmozgatott, hogy az állami segítséget Amerikában is megalapozza mind
országos, mind virginiai szinten. A virginiai telephely létrehozásáért tett
erőfeszítéseit nem győzték dicsérni a konferencia előadói. Az iroda Virginiában
a lehető legjobb helyen települt (tehát nem ’a legolcsóbb’ volt a fő szempont),
és mégis elfogadható áron. Ráadásul máris egy helyi jogi szakértői csoporttal a
háttérben, mint azt a pályázatismertető előadásában Gönczi András, a kinti
iroda főmunkatársa ecsetelte.
Azért a rizikó nem kicsi!
Hogy az amerikai piac milyen kemény, azt Bojár Gábor
előadásából ismerhettük meg. 15 év után sem nyereséges a Graphisoft amerikai
jelenléte, és közben legalább két cég belebukott a piaci bevezetésükbe (az
egyik izraeli, a másik viszont ottani, hazai volt!). Az amerikai piaci jelenlét
nyereségét azonban nem pénzügyi szemüveggel nézik. Ott folyton beleleshetnek a
körülöttük versenyző gorillák kártyáiba. Ez távolból nem menne, erre még a
mindenhatónak képzelt világháló infrastruktúrája sem alkalmas.
[Bár, a videokonferenciák, webtelefonok, video és multimédia
levelek stb. egyre használhatóbb eszközöket nyújtanak arra, hogy egy partner
arcát láthassuk, szavát, hanglejtését hallhassuk, ami hallatlanul fontos
pótinformációt jelenthet egy üzlet megkötésénél. Ezt nem is szabad lebecsülni,
vétek nem használni! Persze, jól kell ismerni a nyelvet. Méghozzá az amerikai szlenget!
Beleértve a termékekbe implementáltat is, amihez a biztos módszer egy amerikai
lokalizáló szakember alkalmazása. - a cikkíró megjegyzése.]
Azért Bojár Gábor még mindig bizakodik a pénzügyi
nyereségben is, különösen a nemzetközi tőzsdei bevezetésük folytán. Amerikai
jelenlét nélkül viszont talán ezt a fegyelmező eszközt sem vette volna a
nyakába a cég. Mert a legkegyetlenebb kontroll egy cég életében a nemzetközi
tőzsdei jelenlét. De fialni is tud, és tisztességesen betartva a szabályokat, a
cég távlatait is jobban megalapozza.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.