COMPUTEX 2004: A tajvani IT szektor egyenrangú partnere a világmárkáknak
Az otthoni szórakoztatást szolgáló fogyasztói elektronika, mint például kamerás telefonok, digitális kamerák, folyékony kristályos képernyőjű televíziók manapság virágzik, és a tajpei Topology Research Institute kutatóközpont előrejelzése szerint 6%-al fogja növelni az IT-ra fordított kiadásokat világszerte, amely így 2004-ben el fogja érni a 924,3 milliárd USD-t. Szem előtt tartva ezt az óriási növekedési potenciált a tajvani IT cégek az elmúlt években fejest ugrottak ebbe az iparágba, és Tajvan fogyasztói elektronika ipara 2008-ra várhatóan eléri az 1.02 milliárd tajvani dollárt.
A globális piacra törés érdekében a tajvani cégek egyre nagyobb összegeket fektetnek a kutatás-fejlesztésbe, és a márkák bevezetésére, amely napjainkban meghatározó szerepet játszik Tajvanon és Kínában. A kapcsolati megoldásokat tervező és gyártó viszonylag kicsi ATEN, amely mostanáig ismeretlen volt Európában, jó példája az OEM beszállítóból nemzetközileg elismert piacvezető céggé váló folyamatnak. A cég évente 30-40 KVM és különböző kapcsolati megoldásokat fejleszt mind a kis-és otthoni irodai felhasználók mind a nagyvállalatok számára. Munkatársait az USA-ból és Európából szerződteti és egyre nagyobb hangsúlyt fektet fejleszti ázsiai, USA-beli valamint európai PR és marketing stratégiájának fejlesztésére.
Annak ellenére, hogy a fogyasztói piacon kívánt elismeréshez vezető út elég rögös, az ebben a szektorban működő tajvani cégek többsége magabiztos és bizakodó, és néhányuk már bejelentette, hogy hamarosan egyenrangú partnerként fognak olyan világhírű cégekkel versenyezni mint például a SONY. A Genius, amely nem sokkal ezelőttig csak egy perifériagyártó volt, két evvel ezelőtt elkezdte termék-portfóliójának bővítését digitális kamerákkal, otthoni mozi termékekkel, és terjeszkedésének felgyorsítását tervezi az európai otthoni szórakoztatás piacon. "Felismertük, hogy meg kell változtatnunk beállítottságunkat és mérsékelnünk kell a személyi számítógépekre helyezett hangsúlyt ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a fogyasztói elektronika szektorban, és ezen már dolgozunk is. A siker másik összetevője a forgalmazás, mivel az a fajta promóció és csatorna amely jól működik a PC-k eladásánál, nem feltétlenül válik be a fogyasztói elektronikában"-mondta Frank Sheu a Genius értékesítési igazgatója.
Az EU bővítés és a kelet-európai piacok nagy figyelmet kaptak a COMPUTEX 2004 kiállításon. "Az ezzel kapcsolatos vélemények nagyban különböznek, mivel egyesek meg vannak győződve arról, hogy a kibővített EU meg fogja előzni a NAFTA régiót (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Megállapodás), mások viszont látszatgazdaságokat jósolnak és egy esetlegesen elég fájdalmas átmeneti időszakot. Ennek ellenére a tajvani cégek bizakodóak és szorgalmasan építik ki csatornáikat Európának ezen a részén, különösen Lengyelországban, és Magyarországon, mivel biztosak az itteni bevétel-növekedésben."- mondta Pole Michal Lisiecki a VIA Technologies európai marketing igazgatója.
Általában véve az ázsiai cégek igazgatói optimistábbak európai kollégáiknál. A Pricewaterhouse Coopers számos COMUTEX fórumon idézett hetedik, éves Global CEO felmérése szerint több mint 80%-uk meg van győződve cége pozitív növekedési kilátásairól a következő 12 hónapra vetítve, és a célok elérésének érdekében hajlandó az agresszívabb kockázatvállalásra is.
Kapcsolódó cikkek
- A Nemzeti Hírközlési Hatóság lesz a Mobil Show 2007 szakmai fővédnöke
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A játékok és a technológia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.