Közös csipgyártó óriásüzemet épít Japánban az AMD és a Fujitsu

Milkovits Gábor, 2004. november 21. 18:37
Az AMD és a Fujitsu közös tulajdonában lévő, Spansion elnevezésű memóriacsipeket gyártó vállalkozás közel egymilliárd dolláros befektetéssel egy nagyszabású üzem felépítését tervezi Japánban.
Az új japán gyáregységben mobiltelefonokba, fogyasztói elektronikai eszközökbe és gépkocsikba való, nagy kapacitású NOR flashmemória csipek gyártását tervezik. A Spansion 60 százalékban az Advanced Micro Devices, 40 százalékban pedig a Fujitsu tulajdonában van. A NOR eszközök kapacitás dolgában jelenleg valamivel elmaradnak a NAND típusú flashmemória csipek mögött, ám Bertrand Cambou, a Spansion elnöke elmondta, hogy egy olyan technológián dolgoznak, amelynek révén memóriacellánként négy bit adatot tárolhatnak majd, így négyszeresen felülmúlhatják a mostani NAND eszközöket. A NOR flash csipek gyártása terén az AMD mellett az Intel szerepe jelentős, míg az olyan konkurensek, mint a Samsung és a Toshiba NAND flashmemória eszközöket forgalmaznak. A tárolókapacitás kérdése Cambou szerint alapvető fontosságú - becslése alapján a jelenlegi mobiltelefonok átlagosan 180 megabit memóriával rendelkeznek, ám két év múlva ez a szám meghaladja majd az 560 megabitet, a csúcsmodellek esetében pedig akár az 5 gigabitet is.

A Spansion 2003-as létrejötte óta ez lesz az AMD és a Fujitsu első közösen felépített üzeme - a gyár a tervek szerint 2007-ben lesz kész a termelésre. A cégek részéről nem hangzott el a beruházással kapcsolatosan pontos számadat, ám a Nihon Keizai Simbun lap értesülései szerint annak értéke eléri majd a 954 millió dollárt.

Eközben a koreai Hynix Semiconductor és a svájci székhelyű STMicroelectronics a héten egy közös, szintén memóriacsipeket gyártó üzem létrehozásáról kötött megállapodást. A gyárban, amelyet Kínában állítanak fel mintegy 2 milliárd dolláros beruházással, flash és DRAM memóriacsipeket fognak előállítani.

Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”

A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.

2025. január 25. 15:43

Simplenote 2.23.0

A Simplenote egy egyszerű és könnyen használható jegyzetelő alkalmazás, amely lehetővé teszi a gyors gondolatok, ötletek és listák rögzítését. Az alkalmazás szinkronizálja az adatokat minden eszközön, így bárhol hozzáférhetünk a jegyzeteinkhez. Minimalista felülete és felhasználóbarát dizájnja segít abban, hogy gyorsan és hatékonyan dolgozhassunk.

2025. január 25. 15:18

Oracle VM VirtualBox 7.1.6 Build 167084

Az Oracle VM VirtualBox egy nyílt forráskódú, platformfüggetlen virtualizációs szoftver, amely lehetővé teszi különböző operációs rendszerek futtatását egyetlen gépen belül. Képes Windows, Linux, macOS és más operációs rendszerek telepítésére és futtatására virtuális gépeken.

2025. január 25. 15:07

AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat

Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.

2025. január 25. 13:51

K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve

A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.

2025. január 25. 12:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54