A Fujitsu eladja LCD üzletágát a Sharpnak
Jól jelzi a Fujitsu szándékát a lapos képernyők területéről történő nagyarányú kivonulásra, hogy a vállalat a múlt héten egyezséget kötött partnerével, a Hitachival plazma megjelenítőket gyártó vegyes vállalatukban birtokolt részvényei jelentős részének eladásáról. Az ügylet áprilisi lezárultával a Hitachi a közös vállalkozás 80,1%-os tulajdonosa lesz. A Fujitsu jelenleg számos saját kulcsfontosságú plazma-technológiai szabvánnyal rendelkezik.
A tavalyi év folyamán több gyártó jelentősen felfuttatta a lapos képernyős televíziókba és számítógépes monitorokba beépíthető panelek gyártását, abban a reményben, hogy egyre többen lecserélik majd nehézkesebb katódsugaras készülékeiket. A kereslet azonban ezidáig alatta maradt a várakozásoknak, az erős verseny pedig nagyban aláásta az ágazat nyereségességét. Szintén szemléletes példa a cégek kiútkeresésére a Matsushita és a Hitachi által nemrég bejelentett megegyezés, amely plazma tévékhez való panelek közös gyártására irányul. A Matsushita, világ harmadik legnagyobb plazmapanel-gyártója, az együttműködés keretében áttételesen hozzáférhet a Fujitsu értékes szabványaihoz, míg a Hitachi szabadon alkalmazhatja a Matsushita nagy képfelbontást lehetővé tevő technológiáját. A gyártási eljárások egységesítésétől a cégek komoly költségmegtakarítást remélnek, amely lehetővé teheti, hogy évente akár 20-30%-kal csökkenhessen a plazma tv-k ára. Az olcsóbb, jó minőségű termékek megjelenése megnövelheti a keresletet, ami megoldást jelenthet a gyártók jelenlegi bajaira.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Sharp: A nyolcadik egymást követő rekord év
- A SHARP viszonteladókat keres Magyarországon
- Sharp 65 hüvelykes monitor
- Sharp: Új, 65 hüvelykes LCD monitor
- A Sharp közel 200 millió eurós lengyelországi fejlesztést tervez
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
- A Sharp jó félévet zárt
Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”
A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.
Simplenote 2.23.0
A Simplenote egy egyszerű és könnyen használható jegyzetelő alkalmazás, amely lehetővé teszi a gyors gondolatok, ötletek és listák rögzítését. Az alkalmazás szinkronizálja az adatokat minden eszközön, így bárhol hozzáférhetünk a jegyzeteinkhez. Minimalista felülete és felhasználóbarát dizájnja segít abban, hogy gyorsan és hatékonyan dolgozhassunk.
Oracle VM VirtualBox 7.1.6 Build 167084
Az Oracle VM VirtualBox egy nyílt forráskódú, platformfüggetlen virtualizációs szoftver, amely lehetővé teszi különböző operációs rendszerek futtatását egyetlen gépen belül. Képes Windows, Linux, macOS és más operációs rendszerek telepítésére és futtatására virtuális gépeken.
AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat
Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.
K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve
A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.