A Fujitsu eladja LCD üzletágát a Sharpnak
Jól jelzi a Fujitsu szándékát a lapos képernyők területéről történő nagyarányú kivonulásra, hogy a vállalat a múlt héten egyezséget kötött partnerével, a Hitachival plazma megjelenítőket gyártó vegyes vállalatukban birtokolt részvényei jelentős részének eladásáról. Az ügylet áprilisi lezárultával a Hitachi a közös vállalkozás 80,1%-os tulajdonosa lesz. A Fujitsu jelenleg számos saját kulcsfontosságú plazma-technológiai szabvánnyal rendelkezik.
A tavalyi év folyamán több gyártó jelentősen felfuttatta a lapos képernyős televíziókba és számítógépes monitorokba beépíthető panelek gyártását, abban a reményben, hogy egyre többen lecserélik majd nehézkesebb katódsugaras készülékeiket. A kereslet azonban ezidáig alatta maradt a várakozásoknak, az erős verseny pedig nagyban aláásta az ágazat nyereségességét. Szintén szemléletes példa a cégek kiútkeresésére a Matsushita és a Hitachi által nemrég bejelentett megegyezés, amely plazma tévékhez való panelek közös gyártására irányul. A Matsushita, világ harmadik legnagyobb plazmapanel-gyártója, az együttműködés keretében áttételesen hozzáférhet a Fujitsu értékes szabványaihoz, míg a Hitachi szabadon alkalmazhatja a Matsushita nagy képfelbontást lehetővé tevő technológiáját. A gyártási eljárások egységesítésétől a cégek komoly költségmegtakarítást remélnek, amely lehetővé teheti, hogy évente akár 20-30%-kal csökkenhessen a plazma tv-k ára. Az olcsóbb, jó minőségű termékek megjelenése megnövelheti a keresletet, ami megoldást jelenthet a gyártók jelenlegi bajaira.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Sharp: A nyolcadik egymást követő rekord év
- A SHARP viszonteladókat keres Magyarországon
- Sharp 65 hüvelykes monitor
- Sharp: Új, 65 hüvelykes LCD monitor
- A Sharp közel 200 millió eurós lengyelországi fejlesztést tervez
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
- A Sharp jó félévet zárt
Magyarországon is elérhető a Samsung Galaxy S25 széria
Február 7-től Magyarországon is megvásárolható a Samsung Galaxy S25 széria. A vállalat az új készülékekkel multimodális korszakba érkezik, vagyis a felhasználók a Galaxy S25 okostelefonokkal és környezetükkel változatos módokon léphetnek interakcióba, amelyek AI partnerként támogathatják őket a mindennapokban. A Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra felhasználók az olyan partnercégekkel kötött együttműködések révén, mint a Google, az Adobe vagy a YouTube, még teljesebb élményben részesülhetnek a kommunikáció, az információszerzés, a kreativitás vagy a szórakozás területén. Ráadásul, február végéig kedvezményes ajánlatok várják a vásárlókat.
2024 második félév: Új díjcsomagok és változások a mobilpiacon
Korlátlan internetelérést biztosító, de SMS-t és hívást egyáltalán nem tartalmazó csomaggal újított a Yettel a nyaralási szezon küszöbén, egyebekben azonban nem volt mozgalmas 2024 második fele – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, mobilpiaci díjcsomagokat vizsgáló jelentésében. A félévente megjelenő riport bemutatja a legnagyobb szolgáltatók díjcsomag- és tarifamódosításait, valamint ismerteti a megszűnő szolgáltatásokat és a frissen bevezetett új opciókat is.
Hatékony és népszerű a projektszemléletű gyakorlati program a győri egyetemen
A győri Széchenyi István Egyetem elindította a Hallgatói Projekttámogató Programot az idei tanévben, amely keretében egy szemeszter alatt mintegy 250 hallgató vett részt az órarenden kívüli gyakorlati projektekben. A 12 különböző szak tapasztalatai alapján a fiatalok értékesnek találják a kezdeményezést.
Fiatalok a valós projektek világában
Az idei tanévben indította útjára a Hallgatói Projekttámogató Programot a győri Széchenyi István Egyetem, melynek keretében egy szemeszter alatt mintegy 250-en vettek részt órarenden kívüli gyakorlati projektekben. A 12 szakról összegyűjtött tapasztalatok szerint a fiatalok hasznosnak látják a kezdeményezést.
GO Contact Sync Mod 4.2.0
A GO Contact Sync Mod egy nyílt forráskódú eszköz, amely lehetővé teszi a Microsoft Outlook névjegyzékének és naptári eseményeinek szinkronizálását a Google Mail címjegyzékével. Az eszközzel könnyedén biztosítható, hogy az összes névjegy és esemény frissítése mindkét felhasználói eszközön elérhető legyen.