Nyílt levél a megszüntetett T-Online ADSL előfizetésekkel kapcsolatban
Címzettek:
Informatikai És Hírközlési Minisztérium, Kovács Kálmán miniszter úr,
Nemzeti Hírközlési Hatóság, Pataki Dániel elnök úr,
Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala, Juhász Károly úr,
Magyar Telekom Rt., Dr. Straub Elek elnök-vezérigazgató úr,
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE),
Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT),
Másolatot kapja:
T-Online Rt., Simó György vezérigazgató úr,
Tárgy: T-Online etikailag kifogásolható magatartása ADSL előfizetőivel szemben
Tisztelt Címzettek!
Mint ismeretes a napokban Magyarország piacvezető Internet-szolgáltatója a T-Online) korábbi nevén Axelero Internet Rt.) etikai és jogi szempontból erősen kifogásolható lépést tett; nevezetesen körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését.
Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, és amint ezt később Simó György vezérigazgató úr az online médiának kifejtette, kiderült, hogy az érintett, korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán.
Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen – mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, – kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás, de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan.
Az Internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat: pl. online rádió és tévé, és ezek minőségi javulására, ezen intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé.
Jelen esetben, azonban a szolgáltatás teljes kapacitásának 30%-os kihasználásáért bontottak szerződést az ügyfelekkel, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, tehát példát statuálva ezáltal, tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Ez az intézkedés álláspontunk szerint súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, mivel az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az előfizetői szerződés nem tartalmaz semmilyen kitételt azzal kapcsolatban, mi tekinthető a szolgáltatás túlzott használatának. Súlyos körülménynek tekintjük továbbá, hogy a szerződés felmondását nem előzte meg semmiféle figyelmeztetés, és nézetünk szerint nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a Szolgáltatónak saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat.
Úgy véljük, felesleges hosszasan ecsetelni milyen etikai, jogi és fogyasztói aggályokat vet fel a fenti intézkedés, nem beszélve arról a lehetőségről, ha és amennyiben a legnagyobb szolgáltató ezt ilyen formában konzekvenciák nélkül megteheti, ez milyen jövőbeli folyamatokat jelezhet előre.
Kérjük a fentiek alapján a címzettek segítségét, hogy saját hatáskörükben indítsanak vizsgálatot. Célunk, hogy a nevezett felhasználók szerződését ne szüntesse meg a szolgáltató, illetőleg, hogy a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.”
Üdvözlettel:
Németh Attila
NETÉRT Egyesület
- elnök -
Kóczán Péter
Internet Fejlesztési Alapítvány
- A Kuratórium elnöke –
Balsai Péter
Linux-Felhasználók Magyarországi Egyesülete
- elnök -
Kapcsolódó cikkek
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Növekvő sávszélesség a Kábelneten
- Iránban betiltották a szélessávú internetet
- Saját igényeink alapján állíthatjuk össze ADSL-csomagunkat a T-Online-nál
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
- Invitel: Megtéveszti a fogyasztókat az EnterNet
- Tiltakozásul felfüggeszti az ADSL-eladást az EnterNet az Invitel területén
- Kétszázezer T-Online DSL előfizető
- Kedvezményes internetelérés pedagógusoknak
- NHH határozatok a szélessávú piaci verseny növeléséért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rejoy: Kiemelkedő növekedés a felújított eszközök piacán
Egy év alatt 72%-kal nőtt a Rejoy által értékesített eszközök száma, köszönhetően a felújított okostelefonok iránti ugrásszerűen emelkedő keresletnek, valamint az okosórák és laptopok bevezetésének. A garanciális second hand technológiákra szakosodott Rejoy 2025-ben is további bővülésre számít.
A HONOR egy bokszolólegendával izzítja be a HONOR Magic7 széria európai startját
A HONOR legújabb okostelefon-kínálatának, a HONOR Magic7 szériának a bevezetése alkalmából az egykori Bokszvilágtanács (WBC) bajnokával, Tony Bellew-val működött együtt a festői szlovéniai Bledben. Bellew meglepetésszerűen jelent meg a HONOR fő előadásán is, ahol drámai belépője egy vicces filmet követett, amely egy titokzatos „ügynököt” mutatott be, aki egy sor extrém, téli sportokon alapuló közlekedési eszközzel jutott el a bemutató eseményre.
Jól szerepeltek a TCL legújabb innovációi a CES-en
A TCL, a világ egyik vezető szórakoztatóelektronikai és televíziós márkája a Las Vegas-i CES 2025 kiállításon mutatta be legújabb háztartási készülék- és légkondicionáló megoldásait.
Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál
2025. április 1-től 3,7% inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a Magyar Telekom, a Központi Statisztikai Hivatal által 2024. évre vonatkozóan megállapított és közzétett éves fogyasztói árváltozásnak megfelelően.
Hogyan szabadíthatja fel a kreativitást a mesterséges intelligencia?
Az elmúlt több mint egy évtized során a Galaxy okostelefonok világszerte hozzájárultak a felhasználók hatékonyságának és kreativitásának növeléséhez. Kiemelkedik közülük a Galaxy S Ultra sorozat, amely a Galaxy Note széria innovációs örökségére építve válhatott a határtalan kreativitás egyik szimbólumává, és rengeteg Galaxy-rajongó szívébe lopta be magát.