Magyar Bálint: év végére az összes iskolát rákötik az internetre
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 17. 08:54
Az év végére az ország összes iskoláját rákötik az internet-hálózatra -
mondta az oktatási miniszter pénteken Zircen, ahol egy általános
iskolában multifunkcionális tantermeket avatott.
Három éve az volt a cél, hogy az informatikai laborokból vigyük ki a tantermekbe az internetet, illetve a digitális kultúra oktatását - tette hozzá Magyar Bálint. A miniszter ugyanakkor rámutatott arra is, hogy ha már az osztálytermekben van az internet, akkor ez azt is jelenti, miszerint "nem feltétlenül kell számítógépek előtt ülni a gyerekeknek, hanem az interaktív táblák vadonatúj rendszere azt mutatja: egyszerre lehet a hagyományos és a modernebb pedagógiákban is alkalmazni ezt az eszközt".
Magyar Bálint megjegyezte: Angliában két év alatt felszerelték a teljes oktatási rendszert interaktív táblákkal. Hozzáfűzte: "mi ezt központi költségvetési forrásból közvetlenül meglépni nem tudjuk", de a Nemzeti Fejlesztési Terv második szakaszában - 2007 és 2013 között - egy intelligens iskolaprogram keretében a 60 ezer tanteremből 40 ezret "szeretnénk ellátni ezekkel az eszközökkel".
A miniszter szerint ez lényegében azt jelenti, hogy minden egyes ilyen helyiség egy laboratóriummá, multimédiás tanteremmé válik, s a vele párhuzamosan fejlesztett digitális tananyagok rögtön megjeleníthetőek az osztályban.
Magyar Bálint hangsúlyozta, hogy ez szemléletváltást is jelent az oktatásban, mert azt kell megtanulni tanárnak, diáknak: a világ ontja ugyan az információkat, ám "a feladat nem az, hogy bemagolják ezeket az információkat, hanem az, hogy kezelni, rendezni tudják, s a problémákat meg tudják oldani". A miniszter rámutatott: valójában nem informatikát kívánunk oktatni, hanem digitális kultúrát, s a felhasználó-központú oktatás a cél.
Wohlfart Zsuzsanna, a zirci Reguly Antal Általános Iskola igazgatója az MTI-nek elmondta: 50 millió forintos beruházással alakítottak ki két multifunkcionális oktatási termet, amelyekben összesen 28 számítógépet és egy-egy interaktív táblát helyeztek el. A fejlesztéshez a város 46 millió forintos pályázati támogatást kapott az Európai Unió PHARE-alapjától és az Oktatási Minisztériumtól, négymilliót pedig Zirc önkormányzata tett hozzá. Az igazgató elmondta: a pénzből felújították még a tornatermet is, illetve új tánctermet és öltözőt létesítettek. Az új informatikai eszközök segítségével pénteken az iskola diákjai élő kapcsolatot létesítettek hangban és képben az Angliában, Németországban és Svédországban lévő leendő testvériskoláikkal.
Magyar Bálint megjegyezte: Angliában két év alatt felszerelték a teljes oktatási rendszert interaktív táblákkal. Hozzáfűzte: "mi ezt központi költségvetési forrásból közvetlenül meglépni nem tudjuk", de a Nemzeti Fejlesztési Terv második szakaszában - 2007 és 2013 között - egy intelligens iskolaprogram keretében a 60 ezer tanteremből 40 ezret "szeretnénk ellátni ezekkel az eszközökkel".
A miniszter szerint ez lényegében azt jelenti, hogy minden egyes ilyen helyiség egy laboratóriummá, multimédiás tanteremmé válik, s a vele párhuzamosan fejlesztett digitális tananyagok rögtön megjeleníthetőek az osztályban.
Magyar Bálint hangsúlyozta, hogy ez szemléletváltást is jelent az oktatásban, mert azt kell megtanulni tanárnak, diáknak: a világ ontja ugyan az információkat, ám "a feladat nem az, hogy bemagolják ezeket az információkat, hanem az, hogy kezelni, rendezni tudják, s a problémákat meg tudják oldani". A miniszter rámutatott: valójában nem informatikát kívánunk oktatni, hanem digitális kultúrát, s a felhasználó-központú oktatás a cél.
Wohlfart Zsuzsanna, a zirci Reguly Antal Általános Iskola igazgatója az MTI-nek elmondta: 50 millió forintos beruházással alakítottak ki két multifunkcionális oktatási termet, amelyekben összesen 28 számítógépet és egy-egy interaktív táblát helyeztek el. A fejlesztéshez a város 46 millió forintos pályázati támogatást kapott az Európai Unió PHARE-alapjától és az Oktatási Minisztériumtól, négymilliót pedig Zirc önkormányzata tett hozzá. Az igazgató elmondta: a pénzből felújították még a tornatermet is, illetve új tánctermet és öltözőt létesítettek. Az új informatikai eszközök segítségével pénteken az iskola diákjai élő kapcsolatot létesítettek hangban és képben az Angliában, Németországban és Svédországban lévő leendő testvériskoláikkal.
Kapcsolódó cikkek
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Nyári szemeszterrel folytatódik az ingyenes Internet Oktatási Program
- Új piac a fejlődő világnak szánt laptopnak: az USA
- Három-négy éven belül minden oktatási intézményben lesz internetkapcsolat
- Microsoft: Korlátlan lehetőségek Magyarországon is
- Pedagógusképzést indított a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
- Google- Ruanda - Kenya
- A román IT-iparág rohamos fejlődése a kalózprogramoknak köszönhető
- 700 idős tanulót vár a UPC
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
2024. november 4. 17:26
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.
2024. november 4. 10:10