OM: jelentősen nőtt a közoktatási intézmények informatikai ellátottsága
MTI Sajtóadatbank, 2005. december 2. 10:37
Az Oktatási Minisztérium fejlesztési programjainak köszönhetően jelentősen nőtt a közoktatási intézmények informatikai ellátottsága, egyre szélesebb körben nyílik lehetőség az infokommunikációs technológiák alkalmazására - közölte a szaktárca csütörtökön az MTI-vel.
A közoktatásban ebben az évben debütált informatikai normatíva találkozott az iskolák igényével; a közbeszerzési eljárás alapján kiválasztott IBM Magyarország Kft.-vel kötött szerződések alapján 55 510 nagy értékű hardvereszköz jutott el a közoktatási intézményekhez 6,2 milliárd forint értékben - áll az MTI-nek megküldött háttéranyagban.
A normatívának köszönhetően 22 082 PC, 3028 notebook, 24 344 monitor, 5628 nyomtató és 438 szerver került az iskolákba. A közoktatási intézményekben meglévő munkaállomások száma a 2003-as 122 ezerről 2005-re 148 ezerre nőtt.
A tárca emellett egy hárommilliárdos program keretében a középiskoláknak 1100 digitális zsúrkocsit és bőröndöt juttatott el, amely egy projektort, notebookot és DVD-lejátszót tartalmaz. A szakképzési intézmények közel ezer interaktív táblához jutottak hozzá, s a Nemzeti Fejlesztési Terv második részében 2010-ig a 62 ezer tanteremből 40 ezer jut ilyen eszközhöz - olvasható az
összesítésben.
A helyi vezeték nélküli (wireless; WIFI) hálózatok kialakítása is elkezdődött: 2004 első félévében a digitális zsúrkocsi részeként 300 wireless hozzáférési pontot adtak át, 2005-ben pedig pályázati lehetőség nyílt a gimnáziumok wireless hálózatának kialakítására is százmillió forint értékben. A Nemzeti Fejlesztési Terv második részében a helyi a WIFI technológiát minden közoktatási intézményre kiterjesztik - tartalmazza a szaktárca háttéranyaga.
A normatívának köszönhetően 22 082 PC, 3028 notebook, 24 344 monitor, 5628 nyomtató és 438 szerver került az iskolákba. A közoktatási intézményekben meglévő munkaállomások száma a 2003-as 122 ezerről 2005-re 148 ezerre nőtt.
A tárca emellett egy hárommilliárdos program keretében a középiskoláknak 1100 digitális zsúrkocsit és bőröndöt juttatott el, amely egy projektort, notebookot és DVD-lejátszót tartalmaz. A szakképzési intézmények közel ezer interaktív táblához jutottak hozzá, s a Nemzeti Fejlesztési Terv második részében 2010-ig a 62 ezer tanteremből 40 ezer jut ilyen eszközhöz - olvasható az
összesítésben.
A helyi vezeték nélküli (wireless; WIFI) hálózatok kialakítása is elkezdődött: 2004 első félévében a digitális zsúrkocsi részeként 300 wireless hozzáférési pontot adtak át, 2005-ben pedig pályázati lehetőség nyílt a gimnáziumok wireless hálózatának kialakítására is százmillió forint értékben. A Nemzeti Fejlesztési Terv második részében a helyi a WIFI technológiát minden közoktatási intézményre kiterjesztik - tartalmazza a szaktárca háttéranyaga.
Kapcsolódó cikkek
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
2024. november 4. 17:26
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.
2024. november 4. 10:10