Magyarországon még nem jellemző az e-banking

forrás Prim Online, 2006. január 24. 14:11
Hazánkban egyelőre nem jellemző az e-banking térhódítása, hiszen továbbra is elsősorban személyesen intézzük banki ügyeinket – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. november-decemberi Pénzügypiaci Adatszolgáltatása. Azok viszont, akik az online szolgáltatást választják, minden más ügyfélnél gyakrabban végeztetnek banki műveleteket.

A GfK Hungária Piackutató Intézet által 1995 óta negyedévente, 2005-től pedig kéthavonta szolgál információval a magánszemélyek banki és pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeiről, szokásairól, s az egyes bankok, illetve pénzintézetek megkérdezettek általi megítéléséről a Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmányában.

A 2005. november-decemberi adatokat elemző 68. számú Jelentés szerint a havi rendszeres kiadások fedezése után megtakarításokkal a háztartások 27 százaléka rendelkezik. Ez az arány mintegy 5 százalékos csökkenést jelez a szeptember-októberben mért 32 százalékhoz képest. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (64 százalék) – az előző időszakokkal összehasonlítva – továbbra is forintbetétben bízik, a lakosság közel egynegyede pedig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét.

A banki ügyintézés módját tekintve sem történt jelentős változás a korábbi időszakokhoz képest. A lakosság 82 százaléka továbbra is személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie, a válaszadók 34 százaléka pedig a saját számlavezető bankja által üzemeltetett automata segítségével végez banki tranzakciókat. Tízből egy ügyfél részesíti előnyben a telefonos banki ügyintézést. Banki ügyeinek rendezésekor az ügyfeleknek csupán 5-5 százaléka veszi igénybe valamely idegen bank automatáját, illetve az internetet. A mobilbankolás előnyeit pedig a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők mindössze 3 százaléka élvezi.

Az ügyfelek számlavezető bankjukat átlagosan 3-4 hetente keresik fel személyesen, közel kéthetente pedig telefonon. Az internetbank látogatása gyakoribb: a banki ügyeiket online intézők egy hónapban átlagosan közel hat alkalommal veszik igénybe az internetes bankfiók szolgáltatásait.

Az e-banking szolgáltatást az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (85 százalék), az online bankolók több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak fizetésére használja.

A számlavezető bank kiválasztásakor vezető szempont a megbízható és pontos teljesítés garantálása, a gyors ügyintézés, az, hogy az ügyintéző szakértő legyen a pénzügyekben. Az ügyfelek pénzintézetekkel kapcsolatos elvárásai között hangsúlyos még a többinél kedvezőbb betéti kamatok kínálata, az ügyfél partnerként segítése a pénzügyek intézésében.

Milyen módon intézi Ön banki ügyeit? (az adatok a banki kapcsolattal rendelkező válaszadók százalékában kifejezve)

Bankfiókban 82%

Telefonon, Call centeren keresztül 9%

Mobilbankon keresztül 3%

Interneten 5%

Saját bank ATM segítségével 34%

Idegen bank ATM segítségével 5%

Bankárral, ügynökkel fiókon kívül 2%

Hitelcentrumban, hitelirodában 1%

Semmilyen módon 6%

Forrás: GfK Pénzügypiaci Adatszolgáltatás, 2005. november-december

Kulcsszavak: bank felmérés GfK

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.

2025. február 5. 18:45

Digitális harmóniák: Az informatika és a zene találkozása a 2025-ös Grammy-díjátadón

Bár a legtöbb cikk most nyilvánvalóan Bianca Censori bundájáról és az alatta viselt teljesen áttetsző bodyról szól, a 2025-ös Grammy-díjátadó nemcsak róla szólt. Hozzáteszem: nem is csupán a zenei kiválóságokat ünnepelte, hanem rávilágított az informatika és a zene egyre szorosabb kapcsolatára is. Az eseményen számos technológiai újítást és digitális megoldást alkalmaztak, amelyek új dimenziót adtak a zenei élménynek.

 

2025. február 3. 21:27

DJ Spotify

Elindult a Spotify mesterséges intelligencián alapuló DJ szolgáltatásának beta verziója.

2025. február 2. 20:50

Majka „Csurran Cseppen” – avagy a digitális zeneipar trendjei

Majka legújabb produkciója, a „Csurran Cseppen” nemcsak zenei, hanem technológiai szempontból is figyelemre méltó. Az alkotásban a digitális streaming, az MI-alapú ajánlórendszerek és a közösségi média algoritmusok játsszák a főszerepet, amelyek meghatározzák, hogyan jut el a dal a hallgatókhoz.

2025. február 1. 13:29

Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás

A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon. 

2024. december 12. 18:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

2025. január 28. 12:57