SAP bevezetés a Magyar Telekom Csoportnál
A Magyar Telekom Rt. 2005. november 7-i rendkívüli közgyűlése döntést hozott arról, hogy a csoport hatékonyabb működése és a szinergiahatások kiaknázása céljából a T-Mobile Magyarország Rt. és a Magyar Telekom Rt. egyesül. Az egyesülés következményeként szükségessé vált az üzleti folyamatok, informatikai rendszerek, szabályzatok további egységesítése a Magyar Telekom Csoporton belül. A meghívásos pályázaton résztvevő vállalatok ajánlatainak kiértékelése azt az eredményt hozta, hogy a pályázó cégek közül az SAP Hungary Kft. rendelkezik elvárt szintű tapasztalattal és megfelelő szakembergárdával az SAP rendszer és a kapcsolódó folyamatok átalakítására oly módon, hogy az képes legyen 2007. január 1-től az egyesülés utáni Magyar Telekom Nyrt. folyamatainak támogatására. Így tehát a Magyar Telekom Nyrt. az SAP Hungary Kft.-t bízta meg a pályázatban kiírt feladatok megvalósításával.
A back- office folyamatok és a kapcsolódó informatikai rendszerek egységesítésével a Magyar Telekom Rt. célja a számviteli- pénzügyi területen a hatékonyság növelése céljából az ún. „shared-service” koncepció elvének továbbfejlesztése, valamint a T-Mobile Magyarország korábbi vállalatirányítási rendszerének cseréje. A teljes körű folyamatfelmérést és a BPR-t (Business Process Reengineering, az üzleti folyamatok újraszervezése) követően a projekt kiterjed a beérkező számlákkal kapcsolatos tevékenységek teljes körű kezelésére, az adózási és a treasury folyamatokra, az utalásokra, a házipénztár kezelésére, a beruházások menedzselésére, a kontrolling, a beszerzési, a készletvezetési folyamatokra és funkciókra, az értékesítés és a nem alaptevékenységhez kapcsolódó számlázási tevékenység támogatására, a humán tőke menedzsmentre, a beszállítói kapcsolatok kezelésére, az elektronikus beszerzési folyamatokra, valamint interface kapcsolatok kialakítására a meglévő szigetrendszerekkel. A projekt kivitelezése során az SAP Hungary-nak különös hangsúlyt kell fektetnie a folyamatok a Sarbanes- Oxley törvényeknek való megfelelősségének biztosítására.
Kapcsolódó cikkek
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Az Espirit az SAP-t választotta
- SAP: magyar piacon az All-in-One ERP csomag
- Több mint 200 ezer Duet-licenc értékesítése három hónap alatt világszerte
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
Járműveink, városaink és közlekedési rendszereink fenntarthatósága olyan integrált megközelítést kíván, amelyben az ipar, a természet- és társadalomtudományok, valamint a művészetek képviselői egymással összefogva keresik a válaszokat a jövő kihívásaira. Ez a gondolat hívta életre a Kognitív Mobilitás 2024 konferenciát, amelyet október 7–8-án tartották a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, a magyarországi Bosch csoport szakmai védnöksége mellett.
A HMS Networks felvásárolja a PEAK-System Technik vállalkozást
A HMS Networks AB (publ) („HMS”), az ipari információs és kommunikációs technológia globális szolgáltatója a mai napon kötelező erejű megállapodást kötött a DOGAWIST-Investment GmbH-val a PEAK-System Technik GmbH („PEAK”) részvények 100%-ának megvásárlásáról. A stabil alapokon álló német ipari kommunikációs szolgáltató PEAK-System cég olyan autóipari kommunikációs technológiák szakértőjének is számít, mint a CAN és a LIN.