A magyar internetezők vásárlási szokásai
A gyakran internetezők közel 90 százaléka vásárlás előtt az interneten keres információt. A netezők háromnegyed része szívesen próbál ki új termékeket, és ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. A jobb minőségű árura több pénzt áldozni 80 százalékuk hajlandó, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.
A tanulmány a férfiak és a nők eltérő vásárlási szokásait is bemutatja: a férfiak kétharmada az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán a fele kötelezi el magát valamilyen márka mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat. A nők a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, továbbá érzékenyebbek a leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállításokat.
A nők körében sokkal inkább jellemző, hogy nézelődnek az üzletekben, és 60 százalékukkal gyakran megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vet egy üzletben, amelyre a vásárlás előtt nem is gondolt. Ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb. A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy üzletekben nézelődik.
Az életkor emelkedésével a divat követése háttérbe szorul: a 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy lépést tart a divattal, míg a 14-17 évesek kétharmada öltözködik a trendnek megfelelően.
A fiatalok szívesebben nézelődnek akár cél nélkül is, hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek - 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja -, és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
- Adatlopástól félnek az internetezők
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- A kormány támogatja a digitális írásbeliség elterjedését
- Magyarországon 60-70 százalékos a digitális analfabéták aránya
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.
Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt
Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.
Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban
A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.