A magyar internetezők vásárlási szokásai

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 20. 09:15
Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy vásárlások alkalmával megfontoltan dönt - derül ki a NRC Piackutató Kft. és a TNS Hungary tízezer magyarországi internetező szokásait vizsgáló közös felméréséből.
A kutatás szerint bár a gyakori internetezők 40 százaléka vásárol valamilyen rendszerességgel az interneten keresztül, az esetek többségében kisebb értékű terméket: könyvet, CD-t, DVD-t vesznek. A legelterjedtebb fizetési mód az átutalás, az on-line fizetés mindössze a vásárlók egynegyedére jellemző.

A gyakran internetezők közel 90 százaléka vásárlás előtt az interneten keres információt. A netezők háromnegyed része szívesen próbál ki új termékeket, és ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. A jobb minőségű árura több pénzt áldozni 80 százalékuk hajlandó, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.

A tanulmány a férfiak és a nők eltérő vásárlási szokásait is bemutatja: a férfiak kétharmada az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán a fele kötelezi el magát valamilyen márka mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat. A nők a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, továbbá érzékenyebbek a leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállításokat.

A nők körében sokkal inkább jellemző, hogy nézelődnek az üzletekben, és 60 százalékukkal gyakran megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vet egy üzletben, amelyre a vásárlás előtt nem is gondolt. Ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb. A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy üzletekben nézelődik.

Az életkor emelkedésével a divat követése háttérbe szorul: a 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy lépést tart a divattal, míg a 14-17 évesek kétharmada öltözködik a trendnek megfelelően.

A fiatalok szívesebben nézelődnek akár cél nélkül is, hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek - 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja -, és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt​

Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.

 

2025. április 19. 20:43

A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra

Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.

2025. március 27. 21:01

"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"

A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával -  drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.

 

2025. március 26. 14:28

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.

2025. március 21. 16:38

Flipperverseny és izgalmas újdonságok a budapesti Flippermúzeumban

A TWIPY Award a flipperek Oscar-díjának számít: nemcsak a gépek, hanem a flipperekkel kapcsolatos helyszínek is elnyerhetik. Az elismerést az amerikai THIS WEEK IN PINBALL magazin adja át minden évben, és idén a budapesti Flippermúzeum is esélyes volt a legjobb európai helyszín díjára. A szavazás alapján 40 európai flipperes helyszín kapott voksokat, és a Flippermúzeum a második helyen végzett, mindössze 1 százalékkal lemaradva az első helyezettől. A világhírű újlipótvárosi múzeumban továbbra is ingyenesen kipróbálhatók a gépek a belépőjegy áráért, és újdonságként egy flipperverseny is várja a látogatókat – április elsején, Bolondok Napján.

2025. március 20. 10:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43