2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
A miniszter elmondta: a fejlesztéseket elsősorban uniós forrásból kívánják megvalósítani.
Magyarországon jelenleg a 10 ezer fősnél nagyobb, illetve a 3-10 ezer fő közötti települések több mint 92 százaléka érheti el a szélessávú internetet. Az előbbieken 5,76 millió, az utóbbiakon mintegy 1,6 millió ember él. A 3 ezer főnél kisebb településeken körülbelül 1,5 millió ember lakik, ám az ide tartozó 2500 település közül csak 59,7 százalék érheti el potenciálisan a széles sávot.
Kovács Kálmán elmondta: az uniós 15-ök átlagával összehasonlítva Magyarországon a rendszeresen internetezők aránya jelenleg 74 százalék, míg 2004-ben 51 százalék volt. A növekedésben szerepet játszik az is, hogy az elmúlt két évben a négy legnagyobb magyar internetes portál látogatottsága megötszöröződött.
A miniszter elmondta azt is, hogy 2006 végén a magyar háztartások 46 százalékában lesz számítógép, szemben a 2002. év végi 21 százalékkal.
Kovács Kálmán közölte: míg 2003 márciusában a magyar háztartások 12 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, tavaly a harmadik hó végén már 22 százaléka. Tavaly márciusban ez az arány az uniós 15-ökben 50 százalék, míg Csehországban 18 százalék volt.
A miniszter problémaként elmondta: egy felmérés szerint az internettel nem rendelkező magyar háztartások 60 százaléka nem is akarja elérni a világhálót.
Az eseményen Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke kifejtette: a szabályozó hatóság jelentős eredményének tartja, hogy a szélessávú elérésben vezető szerepet játszó ADSL havi előfizetési díja két éve alatt a felére csökkent. Ma már például a legnagyobb szolgáltató 5-6 ezer forintért kínálja a hagyományos vezetékes telefonvonalon alapuló internet elérést.
Magyarországon az idén március végén több mint 960 ezer internet-előfizető volt, míg 2002 decemberében 230 ezer. Az ADSL-előfizetők száma 2006 márciusában elérte a 440 ezret.
A további feladatok között az NHH elnöke megemlítette: a nagyobb verseny érdekében az idén az első félévben bevezetik azt a metódust, ami a kiskereskedelmi árakból számítja ki a nagykereskedelmi árat. Ennek lényege, hogy az új piaci szereplők is megfelelő árrést tudjanak elérni az internet-szolgáltatáson.
Az NHH célja az is, hogy ösztönözze szolgáltatókat a hálózat fejlesztésére, s így egyre inkább infrastruktúra alapú verseny alakuljon ki.
Az IHM és az NHH közös kezdeményezéseként bevezetnek egy új szolgáltatást is annak érdekében, hogy az ügyfelek el tudjanak igazodni az internetes tarifák között. Ennek keretében a két szervezet a szelessav.hu, illetve az NHH honlapon beindítja a szélessávú keresőt, ami összehasonlíthatóvá teszi a tarifákat és a minőséget.
Az NHH tervei szerint még az idén kibővítik ezt a szolgáltatást, s lehetővé teszik a vezetékes telefon, a kábeltévés és a mobil roaming tarifák összehasonlítását is.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- A szabályozás hatására olcsóbb lett az ADSL-szolgáltatás
- Februárban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Januárban tovább folytatódott a szélessávú piac bővülése
- Több mint 50 százalékkal bővült a szélessávú hozzáférések száma
- 2006 novemberében több mint öt százalékkal nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Októberben tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- A szélessávú hozzáférések száma 30 ezerrel nőtt augusztusban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tízből két vásárló már részletre veszi felújított telefonját a Rejoy.hu-n
A Rejoy.hu idei Black Friday kampányának első hetében a Klarna bevezetésével tízszeresére nőtt a felújított mobil eszközöket részletre vásárlók aránya: a vásárlók közel 20%-a élt a lehetőséggel. A legtöbben garanciával kínált okostelefont rendelnek, közülük a két, három és négy éves iPhone-modellek, különösen a Pro és Pro Max változatok a legnépszerűbbek.
A jövő okostelefonja: fenntartható, intelligens és időtálló
A HONOR következetesen a tartósságot helyezi előtérbe a gyorsan változó technológiai piacon. A modern felhasználók egyre inkább a hosszú távú értéket és a fenntarthatóságot keresik, ezért a cég innovatív, megbízható és hosszú élettartamú készülékek fejlesztésére törekszik. Fejlett akkumulátortechnológiák, strapabíró anyagok és vezető iparági tartóssági tanúsítványok biztosítják, hogy a HONOR készülékei hosszú távon is időtálló megoldást nyújtsanak.
Magyar diákok Európa élvonalában – nemzetközi siker Milánóban
Milánó adott otthont a Samsung „Megoldások a holnapért” első európai döntőjének, ahol a vállalat a jövőt alakító innovatív ötleteket kereste. A kezdeményezés célja, hogy a fiatalokat technológiai alapú, kreatív megoldások kidolgozására ösztönözze, amelyek akár globális problémákra is választ adhatnak. A versenyen tíz európai döntős csapat képviseltette magát, közülük a zsűri öt nyertest választott ki.
Okos élet, okos vásárlás – Xiaomi Black Friday egész novemberben!
Egész novemberben tart a Xiaomi Black Friday akciója, amely idén a „Human x Car x Home” koncepcióra épül: az okos élet és a tudatosabb döntések jegyében. A kampány célja, hogy a kedvezményes Xiaomi termékek segítségével a felhasználók teljes mértékben élvezhessék az intelligens, összekapcsolt eszközök nyújtotta élményt.
HONOR – több mint ajándék, élmény minden napra
A globális AI-eszközökre építő ökoszisztémájáról ismert HONOR sokszínű és innovatív okostelefon-portfóliója ideális ajándékokat kínál karácsony közeledtével – a technológiai újdonságokra vágyóktól és a céltudatos diákoktól kezdve egészen a kreatív fotósokig.

