Az Állami Nyomda nemzetközi tanúsítványt kapott a chipkártyák megszemélyesítéséhez
Az Állami Nyomda több százezres nagyságrendben eddig is gyártott MasterCard márkájú EMV kártyákat, de a megszemélyesítést már más végezte - közölte a társaság kommunikációs cége az MTI-vel. Tavaly az Állami Nyomda különböző kártyák előállításából és megszemélyesítéséből 2,41 milliárd forint árbevételt ért el, ami az összes árbevétel 21 százalékát tette ki.
A nyomda jelentős növekedésre számít e kártyatípus gyártásában, de azt - üzleti titokra hivatkozva - nem közölték, hogy mekkora árbevétel-növekedést várnak ezzel összefüggésben. Ugyanakkor Gyergyák György, az Állami Nyomda vezérigazgatója szerint e tanúsítvánnyal a nemzetközi piacokon is versenyképes terméket tudnak majd előállítani. Bízik abban, hogy az Állami Nyomda által ajánlott komplex szolgáltatás új piacokra történő belépésre is lehetőséget ad majd a társaságnak.
A MasterCard EMV kártyák száma Európában a múlt év végén 113 százalékos éves emelkedéssel elérte a 141,9 millió darabot, és különösem a kelet-közép-európai régióban növekszik dinamikusan a számuk. Az EMV bankkártyák a hagyományos, mágnescsíkos bankkártyáknál sokkal biztonságosabb megoldást jelentenek, és a szokványos banki műveletek mellett, különféle lojalitásprogramokat és egyéb alkalmazásokat is képesek kezelni.
Zdenek Houser a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közlemény szerint kiemelte: meggyőződésük, hogy a MasterCard tanúsítványa rendkívül fontos lesz az Állami Nyomda számára, mert lehetőséget teremt arra, hogy megfeleljen a rohamosan fejlődő fizetési kártyaüzletág technológiai követelményeinek.
Az Állami Nyomda részvényei tavaly december 8. óta forognak a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában. A 980 forint névértékű részvényeket nyilvános kibocsátásban 5600 forinton értékesítették, árfolyamuk a bevezetés óta 5600 és 6890 forint között mozgott. A részvény pénteken 6380 forinton, az előző napinál 480 forinttal alacsonyabban zárt, több mint félmilliárd forintos forgalomban.
Kapcsolódó cikkek
- NJSZT IKF: évforduló kiállítással, konferenciával
- Az Állami Nyomda az első magyar Elektronikus Termékkód szolgáltatók között
- Cartes 2005: Biometriáé a jövő?
- Az ORGA "vezeti" a világot
- Tanúsított, elektronikus aláíráshoz használható chipkártya az Állami Nyomda Rt-től
- Hazai fejlesztésű intelligens chipkártyaolvasó
- A Visa új Smart-kártyát jelentett be, csökken a chipkártyák ára
- CompuWorx Rt. – a chipkártyapiac csendes ásza
- Miniszteri kártyateszt az EFOTT-on
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.