Jó negyedéves eredményekről számolt be a NEC és a Matsushita

MTI Sajtóadatbank, 2006. július 30. 13:10
A Matsushita Electric Industrial nyeresége 41,5 százalékkal szökött fel az első negyedévben a plazmatévék élénk keresletének köszönhetően. A javuláshoz hozzájárult a digitális fényképezőgépek jó kereslete és a mobiltelefon üzletág talpraállása is. A konszern 11 százalékkal megemelte féléves eredmény előrejelzését is. A Matsushita Panasonic márkanév alatt értékesíti elektronikai termékeit.
A Matsushita a legnagyobb plazmatévé gyártó a világon: a DisplaySearch piackutató cég kalkulációja szerint a január-márciusi negyedévben 21,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, világpiaci forgalmi értékét elemzők az idén 21 milliárd dollárosra becsülik, 39 százalékkal többre a tavalyi forgalomnál. A legnagyobb vetélytársai sorrendben a dél-koreai LG Electronics és Samsung Electronics cégek.

Az április-júniusi első negyedév üzemi eredménye 65,12 milliárd jen (556,2 millió dollár) lett a tavalyi 46,02 milliárd jen után. Az idei kilenc éve a legmagasabb első negyedéves eredménye a konszernnek. Értékesítési árbevétele 4,3 százalékkal 2,14 ezer milliárd jenre emelkedett. A negyedéves eredmény azonban elmaradt a Reuters Estimates által megkérdezett nyolc brókerház előrejelzéseinek 78,7 milliárd jenes átlagától.

A Matsushita plazma és LCD képernyős tévékészülékeinek értékesítése 60 százalékkal, 182,6 milliárd jenre, digitális fényképezőgépeinek forgalma pedig duplájára, 43,8 milliárd jenre emelkedett. A Matsushita kesztyűt dobott a profi fényképezőgépeket gyártó Canon és Nikon vállalatoknak is: az elmúlt héten mutatta be első profi kivitelű digitális tükörreflexes fényképezőgépét.

A negyedév folyamán csökkent a lapképernyős tévék ára, ezt azonban a Matsushita forgalomnövekedéssel képes volt és képes lesz ellentételezni. Plazmaképernyő-panel termelési kapacitását 50 százalékkal növelte a negyedévben. Az idén négymillió darabra meg kívánja duplázni plazmatévé értékesítését. Az átlagos árcsökkenést 10 százalékra tudta mérsékelni azzal, hogy a termelés súlypontját a nagyobb értékű és nagyobb haszonkulcsot hordozó nagyméretű plazmatévékre helyezte. A negyedév folyamán a plazmatévé árak 20 százalékkal estek a világpiacon.

Első félévi üzemi eredmény előrejelzését 190 milliárd jenre emelte a korábbi 171 milliárdról a nyersanyag árak és az olajár emelkedése, valamint az egyre élesedő árverseny dacára is, pontosan a digitális fényképezőgépek és a lapképernyős tévék élénk keresletére hivatkozva. Teljes évre vonatkozó előrejelzését azonban nem emelte meg, hanem megerősítette az áprilisi keltezésű prognózisában szereplő 450 milliárd jenes szinten. Ez elmarad a Reuters Estimates által megkérdezett 17 brókercég 488,6 milliárd jenes előrejelzési átlagától.

A Hitachi és a Toshiba után harmadik legnagyobb japán elektronikai konszern a NEC meglepetésre pozitív üzemi szintű eredménnyel zárta az első negyedévet, holott veszteséget szenvedett el mobiltelefon-készülék üzletágában. A jó eredményt a távközlési és más egyéb üzletágaiban elért forgalomnövekedéssel magyarázta.

A NEC megerősítette éves előrejelzését eredményének 36 százalékos növekedéséről. Éves üzemi eredményét eszerint változatlanul 130 milliárd jenre teszi, összhangban a Reuters Estimates által megkérdezett 17 elemző előrejelzéseinek átlagával, szemben a tavalyi 96,4 milliárd jennel.

A NEC erős konkurenciaharcnak van kitéve a mobil készülékek és áramkörök piacán, ezért egyre inkább szerver üzletágára támaszkodik. A veszteséges mobiltelefon üzletág miatt le kívánja építeni külföldi mobiltelefon-értékesítési tevékenységét és kizárólag a belföldi piacra összpontosítja tevékenységét, ahol folyamatosan nagy kereslet mutatkozik az éppen legújabb modellek iránt.

Az új modellek tervezési költségeinek csökkentése érdekében tárgyalásokat folytat a Matsushita Electric Industrial Co.-val közös mobiltelefon-vállalat létesítéséről.

A NEC részvénye 1,73 százalékkal emelkedett a tokiói tőzsdén az eredményadatok közzététele előtt. A negyedév folyamán a részvény árfolyama 26 százalékot esett, míg a tőzsde IELEC elektronikus berendezés gyártókat követő alindexe mindössze 7,5 százalékot. A Matsushita részvényének árfolyama 7,6 százalékkal esett a negyedév folyamán, összhangban a szektorindex csökkenésével.

A digitális HR-technológiák térnyerése

Egy év alatt jelentős növekedés történt a HR technológiák iránti keresletben, nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában is. Bár első ránézésre ellentmondásosnak tűnhet, és sokan az elszemélytelenedés veszélyére figyelmeztetnek, a valóságban ezek a megoldások éppen hogy segítik az egyenlő jogérvényesítést és támogatják a dolgozók jogait. Emellett a munkahelyi környezet biztonságosabbá válik, és több figyelem jut a munkavállalókra.

2025. március 24. 20:47

Kamu vállalkozások a Google térképeken

A Google jogi lépéseket tett olyan csalók ellen, akik több mint 10 000 hamis vállalkozást regisztráltak a Google Maps szolgáltatásban, megtévesztve ezzel a felhasználókat és károsítva a valódi vállalkozásokat.​ 

2025. március 24. 20:21

Többfunkciós powerbank és környezettudatos optikai meghajtó

A dán Sandberg márka, amely mobiltelefonos és számítástechnikai kiegészítőiről ismert, két különleges termékkel készül 2025 első negyedévére. Az új Survivor Powerbank 7in1 76800 az egyik leginnovatívabb és legfunkcionálisabb hordozható töltőmegoldás, amely nemcsak a mobil eszközök kábeles töltését, hanem laptopok, autós szivargyújtók és 12 V-os eszközök, valamint a vezeték nélküli Qi töltést is támogat, maximum 15 W teljesítménnyel. Emellett a márka új optikai meghajtója a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt, újrahasznosított alapanyagok felhasználásával. A széleskörű kompatibilitás érdekében a csomag egy USB-C – USB-A adaptert is tartalmaz.

2025. március 24. 19:16

A 2025-ös fitnesztrendek a Technogym szerint

Az American College of Sports Medicine (ACSM), a világ egyik legnagyobb sportorvosi szervezete 2007 óta minden évben elvégzi a legújabb fitnesztrendekkel kapcsolatos kutatását. „A kutatás célja, hogy nyomon kövesse, értékelje és előre jelezze azokat az új fitnesztrendeket, amelyek hatással lehetnek az iparágra. Ennek alapján a Technogym bemutatja az idei év legfontosabb irányvonalait” – emelte ki Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.

2025. március 24. 17:40

Alfáktól Omegáig: Gyermeknevelés a digitális világban

A gyermeknevelés egyik legnagyobb kihívása a digitális és az offline világ közötti egyensúly megtalálása. Az „Alfáktól Omegáig – Gyermeknevelésről közérthetően” konferencia és családi nap célja, hogy a pedagógusok, szülők és a gyermekekkel foglalkozó szakemberek gyakorlati megoldásokat találjanak a 0-14 éves korosztály nevelésének legfontosabb kérdéseire.

2025. március 24. 15:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01