Megalakult az IP Telefon Szolgáltatók Érdekvédelmi Szövetsége
„Magyarországon alternatív szolgáltatások leginkább távolsági, mobil és nemzetközi irányokba valósulhattak meg ez idáig, az ügyfelek számára talán ez miatt is nem hozott érezhető változást az elmúlt évek liberalizációs folyamata. Nem került kiaknázásra az Európában is elsőnek számító, tavaly bevezetett, nem helyhez kötött szolgáltatások számára dedikált 21-es prefix, mivel hiányzik a teljes körű szabályozása.. Az EU-n belül is több féle álláspont létezik a VoIP szolgáltatások szabályozására, de azt gondolom, hogy ebben a magyarországi szolgáltatók is utat mutathatnak közösen az NHH-val”-- nyilatkozta Kun István. Hozzátette: “Az új technológia megjelenése robbanásszerű változásokat fog előidézni a magyar és az európai piacokon, s ezt szövetségünk szeretné elősegíteni illetve jogi és műszaki ajánlásokkal befolyásolni.”
Az ITÉSZ további céljai: az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. Tv. céljai és alapelvei teljesülésének elősegítése és támogatása; az IP telefonszolgáltatás hibátlan működése., jogi és műszaki biztonságának növelése, a tagok elkötelezettség vállalása a minőségi és a korrekt szolgáltatásnyújtás érdekében.
A szövetség legfontosabb feladatai között található: mielőbb etikai kódex megalkotása; BVX (Budapest Voice Exchange) kicserélő központ létrehozása, amelyben az ITÉSZ a BIX mintájára tervezi felépíteni a ki- és bemenő hívások cseréjét, mérését; műszaki ajánlások kidolgozása Magyarország és az EU szakhatóságainak; tanulmány kiadása az ITÉSZ-tagok által bevizsgált eszközökről; tanúsítvány (ITÉSZ-certificate) kiadása.
A sajtótájékoztatón az NHH képviseletében felszólalt Bánhidi Ferenc, aki emlékeztetett rá, az EU a verseny élénkítésének eszközét látja a VoIP-ban, aminek éppen most megkezdődött fejlődése miatt számos szabályzási kérdést a technológia és a piac fejlődésének függvényévé tett, illetve a tagországok hatóságainak a szerepkörébe utalja az elképzelése szerint könnyű („light”) szabályozást. A hatóság és a szövetség szakmai leendő viszonyára vonatkozó kérdésemre Bánhidi elmondta, harmónikus együttműködésben, az NHH és az ITÉSZ együttes szabályozási tevékenysége érvényesítésében gondolkoznak.
Kapcsolódó cikkek
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Freecall: egy alternatíva az ingyenes telefonálásra!
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Ne vegyél telefonközpontot: töltsd le ingyen!
- VoIP Spam-szűrő
- e.fone: internetalapú telefonszolgáltatás kkv-knak
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Kkv alközponti megoldások VoIP-kiterjesztése költséghatékonyan
- A PanTel és a Wiera kísérleti mobil VoIP szolgáltatást indít
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Yettel ajándék: egy teljes nap ingyenes adatforgalom!
2025. június 20-án, a Yettel hivatalos előhívószámának napján a szolgáltató minden belföldi adatforgalom után eltekint a díjszámítástól. Ez azt jelenti, hogy aznap az ügyfelek adatforgalma nem csökkenti meglévő adatkeretüket. Bár az egyes díjcsomagokhoz tartozó sebességkorlátok érvényben maradnak, az adatfelhasználás ezen a napon teljes mértékben díjmentes.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Hogyan telefonálnak a magyarok külföldön?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentése szerint 2024 harmadik negyedévében a magyar előfizetések 27 százaléka – mintegy 2,7 millió eszköz – csatlakozott külföldi szolgáltatók mobilinternet-hálózatához. Az NMHH rendszeresen publikál elemzéseket a mobiltelefon-használati szokásokról, beleértve a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételét.
Technológiai eszközök gyors kiszállítással – már 14 Yettel üzletből rendelhető
A Yettel és a Wolt idén tavasszal közös pilot programot indított, amelynek célja, hogy a technológiai eszközök és mobilkommunikációs szolgáltatások is ugyanolyan gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, mint ahogyan azt a Wolt felhasználói az ételrendeléseknél már megszokhatták. A sikeres tesztidőszakot követően a kezdeményezés jelentősen kibővült.
A Rakuten Viber új funkciókkal segíti a magyar kisvállalkozásokat
A Rakuten Viber új funkciókat jelentett be, amelyek célja, hogy megkönnyítsék a felhasználók számára a Magyarországon működő kisvállalkozások felfedezését és velük való kapcsolattartást. Ezek az újítások a Viber üzleti fiók szolgáltatásának részeként érhetők el, amely segíti a kisvállalkozásokat abban, hogy professzionális módon jelenjenek meg az alkalmazásban, és hatékonyabban népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat.