Siemens: IP TV és VoIP megoldások

Kovács Attila, 2006. szeptember 23. 14:45
A Siemens kulcsátadásos IP TV megoldást szállít a horvát T-Com szolgáltatónak, Kölnben pedig egy kongresszuson élőben mutatott be utazási irodáknak szóló VoIP szolgáltatási csomagot.
Déli szomszédunk vezető távközlési szolgáltatójához megérkezett a jövő TV-je, a Siemens Com IP TV megoldásának formájában. Szélessávú vezetékes hálózati csatlakozás és egy set-top-box segítségével az előfizetők igénybe vehetik a Deutsche Telekom leányvállalatának, a Croatian T-Com-nak széles körű (13 hazai és 40 nemzetközi csatornára, valamint video-on-demand szolgáltatásra kiterjedő) “MAXtv” kínálatát. Ehhez a Siemens szállította és alakította ki a kulcsátadásos technológiát, és integrálta azt a szolgáltató hálózatában. A technológia az új H.264 kompressziós  szabványra épül, amely megfelel az MPEG4-nek, és szerény sávszélesség igénybe vételével is  minőségű képvételt biztosít. A szolgáltatás előfizetői már most is az interneten is szörfölhetnek tv-készülékük közvetítésével, a jövőben pedig a videó-műsorokat rögzíthetik is saját eszközeik vagy a szolgáltató hálózata segítségével. A T-Com IP TV csomagja a Siemens Surpass Home Entertainment megoldásra épül.

Az SBS, a Siemens IT-szolgáltató ágazata helyezte üzembe és működtette is a szeptember19. és 21. között, Kölnben, az  FVW(a legnagyobb német nyelvű utazási szakfolyóirat) kongresszusán bemutatott VoIP megoldást. Az utazási irodák az SBS kínálata révén működési költségüknek akár a 20%-át is megtakaríthatják. A megoldás lehetővé teszi, hogy az utazási irodák a jövőben mindent egy telefonrendszer közvetítésével intézhetnek el, legyen szó repülőgép helyfoglalásról, hotel-szálláshelyek felderítéséről, gépjármű bérléséről vagy különleges vakációs ajánlatokról. Ha az irodában foglalt a tárcsázott telefonszám, a VoIP alkalmazás a bejövő hívást az intranet közvetítésével automatikusan átirányítja a következő szabad telefonszámra, illetve, ha valamennyi szám foglalt, ugyanannak az irodának egy másik fiókjába.  Lehetőség van arra is, hogy a megoldást összekössék egy CRM (ügyfélkapcsolati) rendszerrel, ami marketing kampányok gyorsabb kezelését segíti elő (pl. egy ügyfél-csoport végigtelefonálása során).  A CTI  (computer-telephony integration) technika alkalmazása a tárcsázás időveszteségét takarítja meg, és a beszélgetés végeztével a rendszer a következő hívandó számot veszi elő a CRM rendszerből.
Kulcsszavak: IPTV VoIP Siemens

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Yettel ajándék: egy teljes nap ingyenes adatforgalom!

2025. június 20-án, a Yettel hivatalos előhívószámának napján a szolgáltató minden belföldi adatforgalom után eltekint a díjszámítástól. Ez azt jelenti, hogy aznap az ügyfelek adatforgalma nem csökkenti meglévő adatkeretüket. Bár az egyes díjcsomagokhoz tartozó sebességkorlátok érvényben maradnak, az adatfelhasználás ezen a napon teljes mértékben díjmentes.

2025. június 17. 17:59

HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben

A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.

2025. június 14. 10:31

Hogyan telefonálnak a magyarok külföldön?

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentése szerint 2024 harmadik negyedévében a magyar előfizetések 27 százaléka – mintegy 2,7 millió eszköz – csatlakozott külföldi szolgáltatók mobilinternet-hálózatához. Az NMHH rendszeresen publikál elemzéseket a mobiltelefon-használati szokásokról, beleértve a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételét. 

2025. június 10. 18:11

Technológiai eszközök gyors kiszállítással – már 14 Yettel üzletből rendelhető

A Yettel és a Wolt idén tavasszal közös pilot programot indított, amelynek célja, hogy a technológiai eszközök és mobilkommunikációs szolgáltatások is ugyanolyan gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, mint ahogyan azt a Wolt felhasználói az ételrendeléseknél már megszokhatták. A sikeres tesztidőszakot követően a kezdeményezés jelentősen kibővült.

2025. június 8. 15:33

A Rakuten Viber új funkciókkal segíti a magyar kisvállalkozásokat

A Rakuten Viber új funkciókat jelentett be, amelyek célja, hogy megkönnyítsék a felhasználók számára a Magyarországon működő kisvállalkozások felfedezését és velük való kapcsolattartást. Ezek az újítások a Viber üzleti fiók szolgáltatásának részeként érhetők el, amely segíti a kisvállalkozásokat abban, hogy professzionális módon jelenjenek meg az alkalmazásban, és hatékonyabban népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat.

2025. június 8. 13:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kis nyelvi modellek, nagy vállalati előnyök

2025. június 17. 11:38

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25