Mobiltelefon-cégek környezetvédelmi akcióterve

forrás Prim Online, 2006. október 2. 14:04
A mobiltelefon-gyártókat, hálózatszolgáltatókat, szállítókat, újrafeldolgozókat, fogyasztókat és környezetvédelmi szervezeteket tömörítő csoport a Nokia vezetésével a mobiltelefonok környezetvédelmi eredményeinek javítása mellett kötelezte el magát. A csoport emellett a felhívja a fogyasztók figyelmét, és ösztönözi őket a nem használt termékek leadására és újrahasznosítására.
A csoport az Európai Bizottság egyik kísérleti projektjének részeként jött létre. A projekt azt vizsgálja, hogy a különböző iparágak az érdekelt felekkel együttműködésben hogyan csökkenthetnék termékeik környezeti hatásait a termékéletciklus során.

A mobiltelefon-üzletágat a Nokia ajánlotta az Európai Bizottság figyelmébe. Az önkéntes csoport további tagjai a Motorola, a Panasonic Mobile Communications, a France Telecom/Orange, a Vodafone, a TeliaSonera AB, az Intel, az Epson, a Spansion and Umicore, illetve a WWF, a Finn Környezetvédelmi Intézet, a nagy-britanniai Környezetvédelmi, Élelmiszeripari és Vidéki Ügyek Minisztériuma, illetve az Európai Fogyasztói Szervezet (BEUC) voltak.

A csoport egy sor új kezdeményezés elindításában egyezett meg, amelyek célja a mobiltelefonok környezeti hatásainak csökkentése. Ezek között szerepel az energiafelhasználás csökkentése, egyes káros alapanyagok használatának mellőzése, a begyűjtési programok keretében összegyűjtött régi telefonok, illetve az újrafelhasznált készülékek számának növelése, valamint még alaposabb környezetvédelmi tájékoztatás a termékekkel kapcsolatban a felhasználók számára.

A csoport által elfogadott konkrét változtatások és lépések között az alábbiak szerepelnek:

Energiafelhasználás

A mobiltelefonok energiafelhasználásának csökkentése érdekében a gyártók megállapodtak abban, hogy olyan figyelmeztetőkkel látják el a mobiltelefonokat, amelyek jeleznek az akkumulátorok töltésének befejezésekor. A Nokia a jövő év közepétől tervezi a figyelmeztetők telepítését telefonjaira.
A Nokia becslése szerint amennyiben a világ mobiltelefon-felhasználóinak csupán mintegy 10 százaléka ezentúl kihúzza a konnektorból a töltőt, a megtakarított energia közel 60 ezer európai otthon éves energiaellátására lesz elegendő.

Káros anyagok eltávolítása

A csoport megegyezett abban, hogy a jelenleg hatályos szabályoknál is szigorúbban korlátozza, illetve teljes egészében beszünteti egyes, a gyártás során alkalmazott káros anyagok, többek között az égésgátlók és a ftalátok használatát.
A Nokia már nem használ brómozott égésgátlót (BFR) a mobiltelefonokhoz használt új nyomtatott áramkörein. A Nokia célja, hogy a jövő év elejére teljes egészében elhagyja a BFR-t új telefonjainak alkatrészeiről. A Nokia termékek tavaly óta nem tartalmaznak PVC-t.

A mobiltelefonok visszavétele és újrafelhasználása

A mobilszolgáltatók együttműködnek majd a gyártókkal és a többi érdekelttel annak érdekében, hogy növeljék az újrafelhasználás céljából visszahozott használt vagy már nem szükséges telefonok számát. A következő két évben a csoport áttekinti a jelenleg világszerte működő újrafelhasználási rendszereket, és kideríti, melyik és miért vált sikeressé. Számos piacon különböző ösztönző-programokat is kipróbálnak annak megértésére, hogy mivel lehet javítani a visszaszolgáltatási hajlandóságot.
A legsikeresebbnek bizonyult kampányokról és programokról a csoport beszámol az iparágnak.

Még több információ a fogyasztók számára

A csoport abban is megállapodott, hogy a mobiltelefonok környezeti hatásait illetően még több információt és részletes útmutatást ad a felhasználók számára. A vásárlók így alapos információk alapján választhatnak készüléket. A kezdeményezés első lépéseként a szakértők felmérik, hogy melyek a fogyasztók által igényelt konkrét információk. A felhasználók a kérdésekkel kapcsolatban a vásárlás színhelyén tájékozódhatnak majd.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37