SxP: új CRM megoldás az SAP-tól

Kovács Attila, 2006. október 27. 14:04
Több száz cég igényeinek felmérése alapján új szemléletű ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldást dolgozott ki az SAP. A Sales express (SxP) szoftver modul a vállalatok valós, hétköznapi szokásaihoz alkalmazkodik, ahelyett, hogy a folyamatok jelentős újraszervezését igényelné. Az új megoldást Magyarországon az SAP a HostLogic Kft.-vel közösen mutatta be.
A közelmúltig a CRM bevezetések legfőbb gondja volt, hogy a cégektől folyamataik újraszervezését kívánták. Ez gyakran olyan mélységű kellett, hogy legyen, amit a cég működése és dolgozói már nem viseltek el. A marketing- és értékesítési munkatársak az ügyfélkapcsolat-kezelő alkalmazás bevezetésében gyakran csak korlátozást, plusz adminisztratív nyűgöt láttak – ismertette a kiindulási problémákat a termék megjelenésének alkalmából szervezett nyílt napon László János, az SAP bevezetéseiről ismert HostLogic szenior CRM tanácsadója. Az SAP alaposan megvizsgálta több száz cég kereskedő alkalmazottainak munkamódszerét. Többek között megállapították, hogy a munkatársak zöme a csoportos felhasználásra szánt szoftverekre, a Microsoft Outlook, illetve a Lotus Notes programokra támaszkodik. Alapvető követelmény lett tehát, hogy az új CRM-modul inkább ezek hátterében működjön. Így a végfelhasználók azokkal az eszközökkel dolgozhatnak tovább, mint korábban, miközben a CRM-rendszer a megfelelő adatokat egy gombnyomással szinkronizálja, hogy ott a marketing, illetve az értékesítés átfogó céljait szolgálják.

Mostantól a CRM tudásbázis a valós folyamatokból táplálkozik, a munkatársra pedig gyakorlatilag nem hárul plusz teher. Ennek révén ugyanakkor lesz közös ügyféladatbázis, lehetőség van különböző riportok összeállítására akár automatikusan, akár kézzel, és könnyebben támogathatók az ügyfélfolyamatok, prognosztizálhatóvá válik a bevétel.

Az új megoldás elsősorban azon vállalatok számára ajánlják, amelyek már eddig is SAP-t használtak. Az SxP sikeres működtetéséhez elegendő a folyamatok már meglévő szabályozottsága, metodikája.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát

Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.

2024. október 11. 10:03

Az SAP a Joule felturbózásával magasabb sebességre kapcsolja a vállalati AI-forradalmat

Az SAP rendszerei immár a globális kereskedelem 87%-áért felelnek, így a TechEd 2024 konferencián bemutatott innovációk, különösen a generatív AI-t használó Joule asszisztens újításai valódi áttörést hozhatnak az üzleti élet mindennapi gyakorlatában. 

2024. október 10. 16:40

Sürgető helyzet: Gazdasági hátrányt okozhat a digitális készségek hiánya

Az uniós átlag alatt teljesít Magyarország az Európai Unió legutóbbi jelentése szerint a digitális készségek terén: a honi lakosság mindössze fele rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel, ami valamivel elmarad az uniós átlagtól és messzi célnak tűnik az évtized végére kitűzött 80 százalék. A megoldás azonban sürgető, hisz gazdasági hátrányt okozhat a lemaradás.

2024. október 10. 13:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10