Nő a nyomás Norvégiára a Telenor GrameenPhone részesedése miatt
A norvég Dagbladet szerint az 1996-ban kötött egyezmény a GrameenPhone részvényesei között azt tartalmazza, hogy a Telenor hat éven belül 35 százalékra szándékozik csökkenteni részesdését a bangladesi távközlési cégben. Ez azonban nem történt meg, a Telenor szerint ez nem is volt kötelezettségvállalás a részéről. Junusz szerint azonban a tíz évvel ezelőtti szerződés szándéka éppen ez volt.
- Nézetünk szerint a céget végső soron szociális vállalkozássá kell tenni, amelyben szegény bangladesi nőké a tulajdoni többség - jelentette ki Junusz a Nobel-békedíj átvételekor.
Vasárnap Oslóban átvette a Nobel-békedíjat a "szegények bankárjaként" emlegetett bangladesi Muhammad Junusz és az általa alapított bank, a Grameen képviselője.
"A díjjal a norvég Nobel bizottság idén a muzulmán világgal folytatandó párbeszédre, a nők helyzetére és a szegénység elleni küzdelemre kívánta irányítani a figyelmet" - mondta Ole Danbolt Mjoes, a Nobel bizottság elnöke, aki a norvég királyi család tagjai és több híresség, így Sharon Stone jelenlétében nyújtotta át a díjat.
Junusz, aki hazájában elsőként kapta a kitüntető díjat, azzal vált híressé, hogy a legelesettebb társadalmi rétegek számára hozzáférhető mikrohitelek biztosítására létesített pénzintézetet, amelynek kedvezményezettjei elsősorban nők.
Az igazoló okmány, az aranyérme és a 10 millió svéd koronás (mintegy 1,1 millió eurós) csekk átvételekor a 66 éves Junusz abbeli bizakodásának adott hangot, hogy az ő Nobel-békedíja bátorítást ad a világ szegénységének leküzdését szolgáló kezdeményezésekhez. "A békét a világon az igazságtalan gazdasági, társadalmi, politikai rend, a demokrácia hiánya, a környezeti pusztulás és az emberi jogok hiánya fenyegeti" - mondta Junusz, aki szerint szegénység azért létezik, mert a világ hagyja, hogy létezzen és keveset tesz ellene. "Fel akartunk menni a Holdra, hát felmentünk: amit akarunk, azt elérjük" - érvelt a szegények bankjának alapítója. A pénzösszeg, amelyet a díjjal kapott - mondta - "jó ügyre lesz felhasználva".
Kapcsolódó cikkek
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.