A memóriacsipek táplálják a félvezető-ágazat növekedését

Milkovits Gábor, 2006. december 31. 08:37
A Gartner legfrissebb adatai szerint 2006-ban 21,5%-kal növekedett a memórialapkák forgalma világszerte.
A piackutató szerint idén összesen 60,4 milliárd dollár értékben adtak el memóriacsipeket világszerte, ami 21,5%-kal több mint egy évvel ezelőtt, és egyben kétszeresen meghaladja a teljes félvezetőipar gyarapodását. A folyamat azonban a Gartner szerint jövőre lelassul, és a 2007-re jósolt 66,3 milliárd dollár mindössze 9,8 százalékos növekedést jelent majd. Idén a gyártóknak sikerült szorosan kézben tartaniuk a DRAM csipek kínálatát, így az eladási árak stabilak maradtak. Ezzel szemben a Nand Flash árak tovább csökkentek az év folyamán, így a szektornak nem sikerült megismételnie az utóbbi négy év látványos forgalomnövekedését.

A Gartner középtávú jóslata szerint a memóriacsip-ágazaton belül a DRAM szárnyalása is csupán 2-3 évig tart majd, így az idei 34%-os gyarapodás jövőre már csak 15%-os, ezután pedig még alacsonyabb lesz. A piackutató szerint azok a gyártók vannak előnyben, akik viszonylag rugalmasan tudják átállítani gyártási kapacitásukat a DRAM és a flash között.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sintra AI: Az új digitális asszisztens

A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?

2025. március 20. 11:41

Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás

Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben. 

2025. március 19. 18:17

A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben

A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.

2025. március 19. 16:38

Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben

Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.

2025. március 19. 14:55

Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont

Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.

2025. március 19. 12:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06