200 millió Vodafone ügyfél világszerte
forrás Prim Online, 2007. február 7. 11:45
A Vodafone Csoport igazi mérföldkőhöz érkezett a napokban, elérte a 200 milliós előfizetői számot. Ezzel az eredménnyel a Vodafone egy igazán exkluzív klub tagja lett, hiszen hasonló számokkal csak a Visa, a Citigroup és a Suez rendelkezik.
A Vodafone Csoport 5 kontinens 25 országában saját hálózattal, illetve 35 országában partnerszolgáltatók hálózatán keresztül van jelen, ezzel a világ legnagyobb cégei közé tartozik és egyben a világ vezető mobil telekommunikációs vállalata.
A telekommunikációs piac, illetve a Vodafone fejlődését is mutatja, hogy míg az első százmillió ügyfél megszerzése 15 év tevékenységének az eredménye volt, addig ezt követően csupán öt év kellett a 200 milliós határ eléréséhez. A növekedés egyértelműen a fejlődő piacoknak köszönhető, a kelet-európai, ázsiai és közel-keleti piacokon 14.4 %-kal nőtt egy év alatt a társaság előfizetői tábora.
Nézzünk a 200 millió mögé
ˇ Kulcsfontosságú piacainkon a nők kevesebb hívást indítanak, mint a férfiak, viszont beszélgetéseik kb. 14 %-kal hosszabbak.
ˇ A nők átlagosan 98 sms-t küldenek havonta, míg a férfiak 84 sms-t írnak.
ˇ A Vodafone ügyfelek 2006-ban összesen 224.404 billió percet telefonáltak, ez 35%-os növekedést mutat.
ˇ A felhasználók 90%-a tekinthető aktívnak, azaz rendszeresen használják a mobiljukat. Ez az arány a havidíjas ügyfeleknél 99%, míg a feltöltőkártyás ügyfelek körében 87%.
ˇ 2006. december 31-én 32,5 millió Vodafone live! használó és 13,6 millió 3G használó volt a Vodafone országokban.
ˇ A Vodafone call centerek 218 millió hívást fogadtak az elmúlt egy évben, ez azt jelenti, hogy közel 600.000 hívás érkezett be hozzájuk naponta.
ˇ A Vodafone live!-on ma már több mint félmillió teljes hosszúságú számot lehet letölteni, ezenkívül több, mint 12.000 csengőhang és 300-nál is több játék található.
ˇ A Vodafone több mint 1000 márkaképviseletet üzemeltet, naponta 550.000 vásárlót fogad a 35.000 bolti dolgozó.
ˇ A Vodafone több mint egymillió eladott a 3G mobil adatkártyával büszkélkedhet, ezzel ezen a téren is piacvezető.
Már több mint 10 millió ügyfél regisztrált a Vodafone Passport szolgáltatásra, mellyel a Vodafone saját és a partnerhálózatain keresztül, kapcsolási díjak mellett hazai percdíjakon lehet telefonálni. Ez azt jelenti, hogy a roamingoló ügyfelek egyharmada veszi igénybe a 2005-ös bevezetés óta. Hetente több mint 150.000 ügyfél regisztrál a szolgáltatásra.
A Vodafone 7 országban – többek között Magyarországon is - elindította a Vodafone Otthon szolgáltatást, mely új alternatívát kínál, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatás főbb előnyeit egyben biztosítja előfizetői számára.
2006-ban, a Vodafone és Kína első számú távközlési készülékgyártója öt évre szóló megállapodást írt alá, melynek értelmében a Huawei 3G mobiltelefonokat gyárt a Vodafone részére, melyet saját neve alatt hoz forgalomba.
A Vodafone szintén megállapodás kötött a Microsoft-tal, amelynek köszönhetően a két vállalat együttműködésben integrálja a Vodafone alkalmazásokat és szolgáltatásokat a Windows Mobile rendszerébe, amelynek eredményeként felhasználóbarátabbá válhatnak a mobiltelefonok menürendszerei.
A tavalyi év fontos eseménye a Google-lal történt megállapodás, amelynek keretében a Google és a Vodafone közösen fejleszti ki a világ egyik legnagyobb keresőjének mobiltelefonra optimalizált megoldását. A kereső hamarosan a Vodafone live! oldalain is elérhetővé válik.
A Vodafone globális sport szponzorációiban is váltott, 2007-től a Forma 1-ben szereplő McLaren Mercedes csapat kommunikációs partnere és névadó szponzora, a csapatot a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az eddigi tesztpilóta Lewis Hamilton erősíti.
Ezenkívül az UEFA Bajnokok Liga hivatalos partnere, az elmúlt években már megismert hivatalos mobilszolgáltatói státusz mellett.
A telekommunikációs piac, illetve a Vodafone fejlődését is mutatja, hogy míg az első százmillió ügyfél megszerzése 15 év tevékenységének az eredménye volt, addig ezt követően csupán öt év kellett a 200 milliós határ eléréséhez. A növekedés egyértelműen a fejlődő piacoknak köszönhető, a kelet-európai, ázsiai és közel-keleti piacokon 14.4 %-kal nőtt egy év alatt a társaság előfizetői tábora.
Nézzünk a 200 millió mögé
ˇ Kulcsfontosságú piacainkon a nők kevesebb hívást indítanak, mint a férfiak, viszont beszélgetéseik kb. 14 %-kal hosszabbak.
ˇ A nők átlagosan 98 sms-t küldenek havonta, míg a férfiak 84 sms-t írnak.
ˇ A Vodafone ügyfelek 2006-ban összesen 224.404 billió percet telefonáltak, ez 35%-os növekedést mutat.
ˇ A felhasználók 90%-a tekinthető aktívnak, azaz rendszeresen használják a mobiljukat. Ez az arány a havidíjas ügyfeleknél 99%, míg a feltöltőkártyás ügyfelek körében 87%.
ˇ 2006. december 31-én 32,5 millió Vodafone live! használó és 13,6 millió 3G használó volt a Vodafone országokban.
ˇ A Vodafone call centerek 218 millió hívást fogadtak az elmúlt egy évben, ez azt jelenti, hogy közel 600.000 hívás érkezett be hozzájuk naponta.
ˇ A Vodafone live!-on ma már több mint félmillió teljes hosszúságú számot lehet letölteni, ezenkívül több, mint 12.000 csengőhang és 300-nál is több játék található.
ˇ A Vodafone több mint 1000 márkaképviseletet üzemeltet, naponta 550.000 vásárlót fogad a 35.000 bolti dolgozó.
ˇ A Vodafone több mint egymillió eladott a 3G mobil adatkártyával büszkélkedhet, ezzel ezen a téren is piacvezető.
Már több mint 10 millió ügyfél regisztrált a Vodafone Passport szolgáltatásra, mellyel a Vodafone saját és a partnerhálózatain keresztül, kapcsolási díjak mellett hazai percdíjakon lehet telefonálni. Ez azt jelenti, hogy a roamingoló ügyfelek egyharmada veszi igénybe a 2005-ös bevezetés óta. Hetente több mint 150.000 ügyfél regisztrál a szolgáltatásra.
A Vodafone 7 országban – többek között Magyarországon is - elindította a Vodafone Otthon szolgáltatást, mely új alternatívát kínál, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatás főbb előnyeit egyben biztosítja előfizetői számára.
2006-ban, a Vodafone és Kína első számú távközlési készülékgyártója öt évre szóló megállapodást írt alá, melynek értelmében a Huawei 3G mobiltelefonokat gyárt a Vodafone részére, melyet saját neve alatt hoz forgalomba.
A Vodafone szintén megállapodás kötött a Microsoft-tal, amelynek köszönhetően a két vállalat együttműködésben integrálja a Vodafone alkalmazásokat és szolgáltatásokat a Windows Mobile rendszerébe, amelynek eredményeként felhasználóbarátabbá válhatnak a mobiltelefonok menürendszerei.
A tavalyi év fontos eseménye a Google-lal történt megállapodás, amelynek keretében a Google és a Vodafone közösen fejleszti ki a világ egyik legnagyobb keresőjének mobiltelefonra optimalizált megoldását. A kereső hamarosan a Vodafone live! oldalain is elérhetővé válik.
A Vodafone globális sport szponzorációiban is váltott, 2007-től a Forma 1-ben szereplő McLaren Mercedes csapat kommunikációs partnere és névadó szponzora, a csapatot a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az eddigi tesztpilóta Lewis Hamilton erősíti.
Ezenkívül az UEFA Bajnokok Liga hivatalos partnere, az elmúlt években már megismert hivatalos mobilszolgáltatói státusz mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- A Vodafone továbbra is veszteséges
- A Vodafone eladná a Swisscomban való részesedését
- Növelte ügyfélszámát a Vodafone, de a részvényesek elégedetlenek
- Vodafone: 15 milliárd font veszteség és leminősítés
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Vodafone: minden idők legnagyobb brit vállalati vesztesége
- A Vodafone 48 milliárd dollárért eladná cégrészét a Verizonnak
- Felvásárolják a Vodafone-t?
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
legfrissebb cikkei
Rengeteget videójátékoznak a magyarok
2024. 11. 11